Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skoro Vánoce

Část II. - Špatná osoba, špatné místo

Skoro Vánoce
Vložené: Jimmi - 11.12. 2022 Téma: Skoro Vánoce
MagicLady nám napísal:

Skoro Vánoce

Překlad: MagicLady

Název originálu: Almost Christmas

Autor povídky: AnneM.Oliver

Souhlas s překladem: univerzální pro tyto stránky

Odkaz na originál

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Část II. - Špatná osoba, špatné místo

Hermiona Grangerová šla po schodech nahoru do svého hotelového pokoje, zastavila se v chodbě, otevřela brožuru s aktivitami, které jí podal muž na recepci, a hlasitě si povzdechla. Dnes večer se konala soutěž ve zdobení vánočního stromečku… jaká radost. Následovala kantáta místního chlapeckého sboru… ach jo. Také zde byl odpolední kurz výroby cukrovinek… bezva… bezva… fuj… bezva. K dispozici byly i lekce lyžování, které vedl instruktor, který se zřejmě oblékal jako Santa Claus. Merline, dej jí sílu.

Nedalo se v tomto hotelu dělat taky něco, co nesouviselo s Vánocemi? Pravda byl den před svátky a jednalo se o letovisko zastrčené v kopích severního Skotska, kde to vypadalo jako opravdová zimní pohádka, a ano, možná zde trávilo hodně lidí dovolenou a chtěli se podělit s jinými o svou vánoční náladu. A rovněž bylo pravdou, že sem přišla, aby našla mezi zvonečky, pozlátky a cesmínou ztraceného ducha Vánoc, a také na tomto místě trávila v dětství své Vánoce s rodiči… ale možná, jen možná existovala jedna nebo dvě osoby – včetně Hermiony, které si mysleli, že Vánoce jsou skrz na skrz prohnilé a nestojí za námahu.

Strčila si leták pod paži, přešla k oknu na konci chodby a zahleděla se na vířící sníh všude kolem. Nemohla popřít, že to bylo opravdu krásné místo, kde strávit Vánoce. Věděla to z první ruky, protože tu pobývala skoro každé svátky od svých pěti do dvanácti let. Byla to tradice. To byl ostatně taky jediný důvod, proč sem letos přijela. Potřebovala něco hmatatelného a skutečného, co by jí pomohlo se cítit opravdově. Toužila znovu najít pravý smysl Vánoc, jelikož ho za těch pár let nějak, někde ztratila.

Od té doby, co její rodiče zemřeli, se cítila sama, a to obzvlášť v období Vánoc, Její matka zemřela před čtyřmi lety, otec brzy poté a od té chvíle byla Hermiona unášená mořem zapomenutých vánočních vzpomínek, ale toužila si je všechny znovu připomenout. Zvlášť na tomto místě prožila pěkné chvíle. Její rodina sem vždy jezdila týden před Vánoci a zůstala až do 25. prosince, pak do konce roku navštěvovali příbuzné a vždy se ujistili, že budou včas o půlnoci na Nový rok doma.

Když nastoupila do Bradavic, přestali sem jezdit. Nyní toho hluboce litovala. Také jí mrzelo, že sem nyní přišla, bez rodičů to nebylo to samé. Jejich smrt patřila mezi dvě hlavní životní nepříjemnosti, které musela překonat, druhou byl muž, kterého si v září, dva dny před svými narozeninami měla vzít… muž, kterého milovala většinu svého života… jeden z jejích nejlepších přátel na světě… ji opustil kvůli jiné ženě a oženil se s ní jen o dva týdny později.

Jak by mohla trávit Vánoce s Harrym, když věděla, že tam bude i Ron a jeho nová žena?

Ztráta zaměstnání na ministerstvu byla pro Hermionu Grangerovou pomyslným třešničkou na dortu. Pro ministerstvo pracovala tvrdě, věnovala jim celých deset let svého života, a oni bez mrknutí oka a důvodu najednou skoncovali s jejím postavením a tím pádem i s ní.

Kdo vůbec potřeboval práci na ministerstvu? Hermiona byla chytrá čarodějka. Mohla si dělat, co chtěla, a díky dobré rozvaze jejích rodičů, na tom byla finančně vlastně docela dobře, takže se nemusela do práce nikterak hnát.

Také ve svém životě nepotřebovala muže, zvláště ne takového, který by jí lhal a který očividně miloval někoho jiného.

Ze všeho nejvíc nepotřebovala Vánoce. I když proč si myslela, že strávit svátky v tomto letovisku bude snazší než doma, bylo záhadou.

Otevřela znovu brožuru s nabízenými aktivitami a rozhodla se, že alespoň jednu z nich zkusí. Byly skoro Vánoce a ona potřebovala něco na práci, aby se opět pokusila získat vánoční náladu, jinak by mohla velmi brzy začít chřadnout a umřít.

Šla chodbou s nosem zabořeným do letáku a natáhla ruku po klice od svého pokoje. Otevřela dveře, vešla přímo dovnitř a zula si boty. Posadila se na okraj postele a prošla další dvě strany, dokud nenašla činnost, kterou by mohla dělat. „Hmm,“ řekla nahlas, „každý večer se zpívají koledy u velkého ohně s horkou čokoládou. Možná tohle.“

„Na tvém místě bych to nezkoušel,“ ozval se hlas z postele.

Hermiona rychle vyskočila, odhodila brožuru a zároveň vykřikla.

„Protože jsem skončil takhle,“ řekla osoba na posteli.

„Co děláš v mém pokoji?!“ zaječela.

„Tvém pokoji?“ odpověděl téměř vyčítavě. „Tak schválně. Ubytoval jsem se před dvěma dny, proti svému nejlepšímu přesvědčení, věda, že je to mudlovské letovisko, ale přesto jsem se chtěl dostat pryč od všech těch vánočních ozdob v Londýně, a tak jsem dorazil sem. První večer byl velký oheň pro všechny hosty. Nemohl jsem se dostat od toho všeho zpěvu a veselí dost rychle, tak jsem běžel na druhou stranu, zakopl o kořen stromu a zlomil si nohu. Od té doby jsem tady ve svém pokoji se zpropadenou mudlovskou sádrou na své noze, potom co mě nahnali do mudlovské nemocnice.“

Usmála se. Nemohla si pomoct. „Proč ses nepřemístil ke sv. Mungovi? Dali by ti nějaký lektvar na nápravu kostí a byl bys na nohou za den či dva.“

Zamračil se. „Možná jsem se bouchl do hlavy a byl chvíli v bezvědomí, když jsem se probudil, už jsem měl tuhle věc na noze.“

„A proč neodejdeš teď?“ Udělala pohyb rukou. „Nepřemístíš se… nejdeš domů, nenajdeš si léčitele?“

Jeho zamračení se změnilo v grimasu. „To je další moje smůla, ztratil jsem hůlku ve změti lidí. Je tam někde venku, ale nemůžu jen tak požádat jednoho ze zaměstnanců hotelu, aby šel do lesa a hledal kus dřeva, který je magickou hůlkou, že?“

Zasmála se a bylo to příjemné, protože se nesmála už roky. „Zlomil sis nohu v zimním letovisku, ale ne na lyžích – ty ne. Zlomil jsi si ji, když jsi utíkal před hordou koledujících mudlů.“ Zasmála se ještě víc. Jemu.

„A jako sůl do tvých ran, nebo v tomto případě do tvé zlomené nohy, jsi ztratil hůlku, takže nemůžeš odejít.“ Zakryla si pusu rukama a potlačovala další smích.

Jeho tvář zůstala kamenná, hlas suchý. „Směj se, jak chceš, Grangerová, ale zpívali písně o stříbrných zvoncích a sněhulácích tančících okolo ohně,“ otřásl se. „Bylo to přímo děsivé. Musel jsem utíkat o život. A je traumatizující ztratit svoji hůlku. Není to poprvé, co se mi taková věc stala, věřím, že si vzpomínáš, jak jsem před lety přišel kvůli Potterovi o hůlku. Nemůžu odejít, nemůžu kouzlit, nemůžu se ani poškrábat na noze a momentálně mě děsně svědí. Ale pointa je jasná, má drahá – tohle je můj pokoj, ne tvůj.“

Hermiona šla ke dveřím, otevřela je a podívala se na číslo na přední straně. Tohle byl pokoj sedm, ona měla být v osmičce. Její zavazadla, která poslíček vyzvedl, když dorazila, na ni čekala přímo před vedlejšími dveřmi. Skvělý, báječný, úžasný. Pak se otočila zpátky dovnitř, zvedla boty a řekla: „Promiň, že tě ruším v tvém odpočinku. Nechám tě teď být. Jestli chceš, dokonce půjdu ven se podívat po tvé hůlce.“ A vydala se ke dveřím.

Na což Draco zvolal: „Neodcházej tak rychle, Grangerová. Jestli tady musím trpět, nevidím žádný důvod, proč bych to měl dělat sám. Můžeš jít ven a podívat se po mojí hůlce později. Během koledování, kdybys chtěla, bys mohla proklít mojí hůlkou zpívající mudly a zločin by byl na mě, ne na tebe.“

„Dej mi jeden dobrý důvod, proč bych tu s tebou měla zůstat, Malfoyi,“ požádala jej s rukama v bok, trpělivě čekajíce na jeho odpověď.

„Protože jsou skoro Vánoce, u Merlina. To nejmenší, co můžeš udělat, je dělat mi společnost.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 05.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Jak by mohla trávit Vánoce s Harrym, když věděla, že tam bude i Ron a jeho nová žena? - Tak Harry je očividně idiot :-) A Draco to na Hermionu moc pěkně ušil :-D Díky.

Haha, už jsem si myslela, ze budou kvůli přebookování sdílet pokoj. A taky proč ne, o Vánocích? :-D Ale soukromí je taky fajn. Rozjelo se to moc pěkně, těším se na pokračování. Děkuji za překlad!

Tak to by me zajimalo, jestli je to soucast planu, a nebo jen obrovska smula. Dekuju!

Chudák Draco, je to fakt smůla. Navíc tam jel jen kvůli ní.

Ďakujem, buď mal Draco riadnu smolu, alebo je toto všetko jeho premyslený plán... ale nechcem vidieť, keď to praskne, že to na ňu našil. A možno nie. Uvidíme. Ešte raz díky.

Prehľad článkov k tejto téme: