Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Teba rada nemá

16. Rozprávka o svetluškách

Teba rada nemá
Vložené: Jimmi - 15.05. 2023 Téma: Teba rada nemá
Jimmi nám napísal:

Názov: Teba rada nemá

Originálny názov: She's Just Not Into You

Autorka: BelleOfSummer

Zhrnutie: Povedala mu, že ho miluje, ale on jej povedal, že je škaredá. O jedenásť rokov neskôr zmenil názor, ale Hermiona Grangerová nikdy nezabúda. Karma je taká mrcha. 


PS. Ak niekto vie ako v LibreOffice hromadne nahradiť naše uvodzovky (vo worde to funguje), nech dá vedieť. Jednotlivo to ide (píše ich správne hore dolu), ale nahradenie v celom dokumente ich nezmení. Díky  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Rozprávka o svetluškách

Vďaka slnku na vrchole miesto ešte viac žiarilo svojou éterickou krásou. Zdalo sa, akoby všetko na tomto mieste túžilo po pozornosti nových cudzincov. Vysoké trávy sa kolísali s vetrom, akoby im fandili a žiadali ich, aby sa obzreli. Staré exotické konáre zo stromov tvarovali slnečné lúče, ktoré tancovali po mieste a spôsobovali akýsi Tyndallov efekt v niektorých odkrytých zákutiach.

Bolo takmer lákavé len tak sa pozerať a nič nerobiť.

Ale nič z toho nemohlo narušiť Hermionino sústredenie.

"Dokážeš to. Len ho skús hodiť trochu silnejšie," poradil Draco, keď nastavil plochý kameň na Hermioninu ruku.

"Dobre," prikývla. Tvár mala skrivenú a plnú koncentrácie, keď sa pozerala na jazero, akoby sa jej vysmievalo. Toto bol už jej deviaty pokus.

Dracovi už povedala, aby prestal hľadať svoj prútik, pretože vedela, že je to celkom nemožné kvôli tomu, aké bolo jazero príliš rozsiahle a hlboké. Rozhodli sa radšej počkať na Thea, keďže Draco sa zmienil, že Theo vie, kde sú. Draco povedal, že jeho najlepší priateľ vie, že ju berie von len na jeden deň, takže si bol celkom istý, že Theovi dôjde, že niečo nie je v poriadku, keď nebudú včas doma. Dracova škriatka Lipsy neprichádzala do úvahy. Mohol by si ju privolať a požiadať ju, aby ich premiestnila, ale to zaklínadlo zákazu bezprútikových kúziel bolo veľmi všeobecné, takže sa týkalo aj škriatkov, ktorí technicky tiež používali bezprútikovú mágiu. Lipsy sa dokonca musela kvôli Dracovi do ich letného domu preletaxovať. Narcissa povolila bezprútikové kúzla len na Malfoy Manor kvôli škriatkom a kvôli tomu, aby mohli magicky premiestňovať jedlo a dobre fungovať, ale nikdy nie na ich letných domoch a vzdialených pozemkoch.

Skrátka, neostávalo nič iné, len čakať.

Draco nebol trpezlivý človek a čakanie neznášal; ale keď muž ako on vedel, že je na konci sveta s dievčaťom, ktoré preňho znamenalo všetko, bolo mu jasné, že by dokázal čakať večne.

"Ja to jednoducho nedokážem!" zastonala Hermiona, zatiaľ čo sledovala, ako sa jej kameň iba ponoril do vody, keď ho hodila.

Draco si nemohol pomôcť, ale zasmial sa. Vyzerala veľmi frustrovane, ale veľmi odhodlane.

Bola taká... hermionograngerovská.

"No tak. Viem, že to dokážeš. Ešte raz ti to ukážem," jemne sa usmial a vybral kameň hneď vedľa seba. "Nie je to ani o hode, vieš. Kameň by nemal byť ani príliš veľký, ani príliš malý. Tiež by mal byť trochu plochý, aby mohol skočiť do vody. Vidíš?" Rozžiaril sa, keď sa naklonila a zvedavo sa na kameň zadívala.

Boli veľmi blízko, ale ona si to zrejme nevšimla, pretože skúmala kameň, ktorý práve získal. Draco si nemohol pomôcť a usmial sa, keď využil túto chvíľu a pozrel sa na ňu.

"Tak teda použijem tento. Ty si nájdi iný." Zrazu sa usmiala a vytrhla mu kameň z ruky.

"Oho! To je podvádzanie," zasmial sa Draco a snažil sa vziať si kameň späť.

"Ja nepodvádzam! A okrem toho, toto nie je súťaž. Ty ma len učíš, ako prinútiť kamene skákať. Nebudeme si tu viesť skóre," odpovedala vecne, zatiaľ čo si hravo dala obe ruky s kameňom za seba, aby si ho nemohol vziať späť. Draco bol však pomerne vytrvalý, takže nakoniec ju takmer objal, keď sa načiahol po kameň za jej chrbtom.

Obaja sa smiali, kým sa nezarazili a neuvedomili si, že sú príliš blízko, keď sa ich nosy náhodou dotkli, a že sa dokonca takmer pobozkali.

"Ty-Ty si nájdi iný kameň." Hermiona bola prvá, ktorá nervózne ustúpila.

"Samozrejme," zašepkal Draco a stále sa pozorne díval na jej červenajúcu sa tvár, no neskôr ustúpil a vyhľadal ďalší kameň.

Hermiona sa musela zhlboka nadýchnuť, aby vyrovnala náhly nával, ktorý pocítila. Dokonca akoby teraz hyperventilovala, keď sklopila pohľad a pohrávala sa so svojím kameňom.

"Ja... ja... práve som jeden našiel." Draco sa snažil odľahčiť náladu, keď zdvihol a mával svojím novým kameňom, aby jej ho ukázal.

"Tak hádž ty." Hermiona prikývla a sledovala, ako hodil kameň do jazera. Ten teraz poskočil štyrikrát, kvôli čomu sa trochu zamračila.

"Ako si to dokázal?" Bola teraz pozitívne zvedavá a závistlivá; Draco si nemohol pomôcť, ale na jej reakcii sa zasmial.

"Ukázal som ti to už kopeckrát," škádlivo sa na ňu usmial.

"Urobila som všetko, čo si mi povedal! Dokonca aj ten tvoj malý hod zboku," namietala a teraz už takmer kňučala.

Draco sa ako na odpoveď len zasmial.

Vedel, že je to divné, ale práve teraz nedokázal zabrániť tomu hlúpemu úsmevu na tvári.

Cítil sa tak správne.

Klišé, ale presne to teraz naozaj cítil.

A páčilo sa mu to.

"Kameň chyť z kraja, takto," inštruoval ju, keď išiel za ňou a upravil jej kameň na ruke. Jej chrbát sa zľahka dotýkal jeho hrude a jeho dych jej spôsoboval malé mravčenie na krku. "Je to oveľa účinnejšie, keď ho hodíš bokom, vieš. Takto," zašepkal, keď jej jemne viedol ruku, aby urobila správny pohyb.

Hermiona zrazu nedokázala myslieť na nič iné ako na jeho samotný dotyk. Takmer potajomky zakňučala, keď ustúpil.

"Pochopila si to?" spýtal sa jej nežne.

Prečo musel jeho hlas znieť tak zvodne?

"Ehm, áno. Asi áno," prikývla, akoby sa snažila striasť krv, ktorá jej rozpaľovala líca.

"Dobre, o nič nejde," zhlboka sa nadýchla, kým hodila svoj kameň a sledovala jeho pohyb.

Kameň trikrát poskočil.

"Páni! Tri body pre Grangerovú!" Draco zajasal, zatiaľ čo Hermiona poskakovala, akoby práve niečo naozaj vyhrala.

"Podarilo sa mi to! Dokázala som to!" Veselo sa zasmiala a zrazu Draca objala.

Draco sa zasmial tiež a ochotne jej objatie opätoval, pričom ju kolísal, akoby práve vyhrala svetový pohár alebo miliardu v muklovskej lotérii.

Obaja sa smiali a jasali a ona nevedela, ako sa to stalo, pretože obaja boli očividne stratení v tej chvíli, ale v náhlej sekunde...

Draco Malfoy ju zrazu pobozkal priamo na pery.

Nevedela, ako má zareagovať, a tak mu nakoniec vlepila facku.

"Ja... ja sa... ja sa... ospravedlňujem," vydýchol Draco, ale Hermiona len strnulo odišla a sadla si na deku, vyzerala, akoby ju niekto práve oblial vedrom plným studenej vody. Vyzerala príliš šokovane, akoby bola skamenená.

"Kurva," zašepkal si pre seba Draco, keď sa nadýchol a bolestne zavrel oči. Päste mal zovreté po bokoch a chcel si dať po papuli za to, že je idiot.

Znova to pokazil.

Ani nevedel, prečo to urobil.

Len vyzerala taká šťastná, bezstarostná a krásna, že ju naozaj potreboval pobozkať.

Bolo to veľmi okamžité, ale veľmi hlúpe.

Práve mu dala šancu a on si ju sám zničil.

Opäť.

Prečo nemohol byť trochu opatrnejší alebo možno citlivejší aspoň na jednu skurvenú sekundu?

"Je mi to naozaj ľúto, Hermiona. Neviem, čo ma to napadlo. Jednoducho som sa tou chvíľou nechal uniesť. Je mi to tak ľúto," zúfalo prosil, keď sa k nej priblížil a tváril sa, akoby urobil tú najneodpustiteľnejšiu vec na svete.

"Už to viac nerob," zamrmlala, očividne naštvaná, ale veľmi rozpačitá, pretože sa naňho nedokázala ani pozrieť. Za bežných okolností by sa rozčúlila a nakričala naňho, až by mu tiekla krv z uší, ale úprimne povedané, nevedela, prečo nedokáže urobiť nič iné, len sa zo všetkého najviac červenať!

"Už to neurobím. Prisahám, že ťa už viac bez tvojho dovolenia nepobozkám. Je mi to veľmi ľúto. Prosím, nehnevaj sa?" Draco vyzeral príliš úzkostlivo, takmer akoby prosil o život.

"Len... už to nerob," zamrmlala znova a stále sa naňho nepozerala, pretože oči mala teraz permanentne prilepené na prstoch.

"Už to neurobím."

"A zabudni na to."

"Úplne sa mi to vymazalo z pamäti."

"A nebudeš o tom hovoriť."

"Ústa mám zalepené."

"Sľubuješ."

"Prisahám."

Nastalo veľmi dlhé ticho...

"Aspoň máš svoje tri body," Draco na ňu zrazu jemne prehovoril, čím ju prinútil pozrieť sa naňho.

Jej pery sa potom pomaly roztiahli do plachého, jemného úsmevu.

Bola taká prekliato krásna.

Ale nie.

Už žiadne bozky.

Zatiaľ.

"Podarilo sa mi to," láskavo sa usmiala pri tej spomienke a prinútila ho usmiať sa. Pravdepodobne vyzeral hlúpo s tým nevyžiadaným úsmevom, ale bolo mu to jedno.

"Dokázala si to," usmial sa a zároveň zbieral všetky sily, aby sa zastavil a znova ju nepobozkal.

Ak toto bol sen, nechcel sa zobudiť len kvôli bozku.

Potreboval viac než to.

Pretože toto dievča nepochybne a nepopierateľne stálo za viac ako len za bozk…

****

"Draco... Draco, zobuď sa," šepkala Hermiona a pritom jemne postrčila spiaceho chlapca vedľa seba.

Theo po nich stále neprišiel, takže sa celý deň len rozprávali. Dokonca zistili, že majú aj veľa spoločného. V množstve vecí sa nezhodli, ale nakoniec o nich debatovali, pričom si obaja uvedomili aj ďalšiu zo svojich podobností. Obaja boli veľmi vtipní a otvorení a pri rozhovore sa ani chvíľu nenudili.

Draco miloval každú časť ich diskusií, dokonca aj tie malicherné, ktoré sa končili nejakými dôležitými otázkami, ako napríklad politika a ľudské práva.

V minulosti mal veľa priateliek, ale žiadna sa nedokázala ani len priblížiť tomuto veľmi krásnemu a inteligentnému dievčaťu pred ním.

Čo ho to vôbec napadlo, že sa predtým stretával s bezmozgovými dlhonohými modelkami?

Bol príliš povrchný.

Dokonca si vyčítal, ako po nej zatúžil, keď ju prvýkrát uvidel v klube kvôli jej vzhľadu a telu. Vždy posudzoval dievčatá podľa ich vzhľadu a nikdy si neuvedomil skutočnosť, že dievča môže byť oveľa viac.

"Draco..."

Zastonal, keď otvoril oči a uvidel Hermionu, ako naňho hľadí svojimi veľkými okrúhlymi očami medovej farby. Jej nádherné kučery boli ako záclony, keď sa k nemu naklonila. Bola už tma, ale ona akoby žiarila... ako čarovná víla pripravená splniť mu všetky sny.

"Ešte stále sa mi to zdá?" Nesúvisle na ňu zašepkal a vyzeral skutočne očarený, akoby bol v tranze.

"Nie." Hermiona sa zachichotala nad tým, ako hlúpo sa tváril, a hravo ho zľahka udrela do hrude. "Posaď sa, toto musíš vidieť," dodala, keď sa pozerala na nádherné svetielka poletujúce tesne okolo nich.

Draco stratil reč.

Zdalo sa mu, že to tu žiari, akoby sa naozaj ocitol v ríši snov, až na to, že toto sa mu ešte nikdy nesnívalo.

"Páni," bolo jediné, čo dokázal naozaj povedať. Mal pocit, akoby ho posypali vílym práškom, vôbec nelietajúc, ale cítiac sa tak, keď hľadel na tie nádherné malé plamienky, ktoré ho lákali zastaviť čas a zostať takto navždy.

Zrazu sa ocitol medzi hviezdami…

"Svetlušky... Sú veľmi krásne, však?" zašepkala Hermiona, pričom ani poriadne nevedela, prečo vôbec šepká. Len sa jej zdali také posvätné tým najtajomnejším spôsobom, že mala pocit, že jednoducho musí.

"Počas svojich ciest som počula rozprávku alebo skôr mýtus z jednej malej krajiny o tom, ako vznikli svetlušky, či ohnivé mušky," prehovorila ticho. "Hovorili, že svetlušky boli predtým naozaj len 'mušky', hoci nie ako tie obyčajné muchy, pretože nelietali po špinavých miestach. Veľmi rady lietali okolo istého stromu, ktorý našli. Malé mušky boli jednoducho tak očarené jeho plodmi, že sa rozhodli zhromažďovať sa okolo neho vždy, keď sa slnko schovalo. A počas najtmavších hodín sa ich okolo stromu stretávalo čoraz viac. Nemali so sebou žiadneho sprievodcu, iba priateľský mesiac. Ako čas plynul, zrazu si všimli krásne hviezdy nad sebou. V tom čase sa tam však objavili pútnici, ktorí bol kvôli cestovaniu veľmi unavení a hladní. Umierali, pretože nemali čo jesť a trčali v tmavom lese. Vtedy ako zázrakom tmavé mraky ustúpili a odhalili mesiac a jeho hviezdy. Vďaka tomu uvideli strom mušiek a mohli zjesť jeho mäkké a sladké plody. Potom vyhlásili, že strom je darom od hviezd, a to kvôli tvaru ovocia v ňom a preto, že im samotné hviezdy pomohli strom nájsť, a tak ho nazvali "hviezdne jablko"*. Mušky sa o tomto pomenovaní pútnikmi dozvedeli a napadlo im, že by sa mali tiež volať "hviezdne mušky", keďže sú strážkyňami toho stromu. Keď teda zvážili túto myšlienku, porozprávali sa s hviezdami a zaželali si, že sa chcú stať "hviezdnymi muškami". Nevedeli však, že hviezdy sú v skutočnosti vytvorené z horiaceho ohňa, a namiesto toho zrazu dostali do svojho tela oheň. Odvtedy sa teda nazývali 'ohnivými muškami' alebo svetluškami, keďže majú vo svojom tele oheň či svetlo..." Hermiona sa nadýchla, keď dokončila príbeh. "A stali sa krásnymi…"

Draco po druhý raz stratil reč.

"Snívame o mnohých veciach," usmiala sa Hermiona. "Usilovne sa ich snažíme získať, ale niekedy veci, po ktorých najviac túžime, nie sú tými vecami, ktoré sú nám určené, vieš. Niekedy tieto veci jednoducho prídu tým najneočakávanejším spôsobom. Ja som veľmi chcela ísť domov. To bolo moje želanie, ale to som nikdy nečakala, že namiesto domova zažijem túto chvíľu. Zrazu som sa opäť ocitla v úlohe cudzinky, ktorá sa pozerá na tie krásne svetlá a skutočne niekomu odpúšťa. Zrazu som si uvedomila, že takto je to akosi lepšie, je to ako byť skôr svetluškou než hviezdnou muškou…"

Draco sa nezmohol na nič iné, len na to, že sa na ňu pozeral a bol očarený tým, aká je naozaj krásna.

"Krásnymi," zašepkal.

V tom slove bolo toľko vecí, ktoré mal na mysli.

Bol to krásny príbeh s krásnym ponaučením, ktorý na krásnom mieste rozprávalo krásne dievča. Len si želal, aby si to posledné uvedomil o jedenásť rokov skôr…

 

* v angličtine je to star apple – hviezdne jablko, star flies – hviezdne mušky, fireflies – ohnivé mušky. U nás sa ten strom volá zlatolist a fireflies sú svetlušky. 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Yuki - 15.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Re: 16. Rozprávka o svetluškách (Hodnotenie: 1)
Od: Lupina - 15.05. 2023
|
To byl opravdu krásný příběh. Nedivím se, že byl Draco jak očarovaný. A vůbec, moc hezké okamžiky při házení žabek.
Děkuju moc za další kousek, Jimmi.
Re: 16. Rozprávka o svetluškách (Hodnotenie: 0)
Od: Jimmi - 15.05. 2023
| |
V práci, to je tá kapitola, čo mi ostala v notebooku pred posledným čítaním... som si zaspomínala na skvelý víkend. Ešte by mala byť jedna na drive. Ja ďakujem
PS. ten tip od Octavie je skvelý. Už som asi na 20 kapitole.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Edit - 15.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: luisakralickova - 15.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 16.05. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: petty002 - 18.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Sofia99 - 19.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Radka - 21.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 30.05. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 24.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )24.10. 2023Voľný deň po dokončení poviedky
BelleOfSummer: ( Jimmi )23.10. 202330. Epilóg 2/2
BelleOfSummer: ( Jimmi )22.10. 202330. Epilóg 1/2
BelleOfSummer: ( Jimmi )20.10. 202329. A tu sa náš príbeh končí
BelleOfSummer: ( Jimmi )18.10. 202328. Stále sa len navzájom ničíme
BelleOfSummer: ( Jimmi )17.10. 202327. Všetky nesprávne voľby
BelleOfSummer: ( Jimmi )16.10. 202326. Nič sa nezmenilo
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.10. 202325. kapitola
BelleOfSummer: ( Jimmi )14.10. 202324. Nepozvaný návštevník
BelleOfSummer: ( Jimmi )10.10. 202323. Som pripravený riskovať
BelleOfSummer: ( Jimmi )09.10. 202322. Chcel len jej lásku
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.09. 202321. Cez ružové okuliare
BelleOfSummer: ( Jimmi )08.09. 202320. Moja
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.09. 202319. Takže on je ten chlapík?
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.09. 202318. Zopakuj mi to
BelleOfSummer: ( Jimmi )26.05. 202317. Pretože som klamal
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.05. 202316. Rozprávka o svetluškách
BelleOfSummer: ( Jimmi )28.04. 202315. Neznámi mali väčšiu šancu
BelleOfSummer: ( Jimmi )23.04. 202314. Posaď sa ku mne
BelleOfSummer: ( Jimmi )21.04. 202313. Vezmi ma späť
BelleOfSummer: ( Jimmi )20.04. 202312. Koniec hry
BelleOfSummer: ( Jimmi )25.11. 202211. Stvorený na lámanie dievčenských sŕdc
BelleOfSummer: ( Jimmi )18.11. 202210. Náš prvý bozk
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.11. 20229. Fľaša
BelleOfSummer: ( Jimmi )07.11. 20228. Letný dom
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.11. 20227. Nevinne ako malý chlapec
BelleOfSummer: ( Jimmi )01.11. 20226. Len malý dôkaz
( Jimmi )31.10. 20225. kapitola Nevinný dotyk
BelleOfSummer: ( Jimmi )11.09. 20224. Hortenzie a ruže
BelleOfSummer: ( Jimmi )02.09. 20223. Už nikdy viac
BelleOfSummer: ( Jimmi )21.08. 20222. Hodiny tikajú
BelleOfSummer: ( Jimmi )14.08. 202201. Dračie srdce
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )14.08. 2022Úvod k poviedke