Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vykúpenie Draca Malfoya

Kapitola 6 Rozsudek napřed - výrok poroty potom

Vykúpenie Draca Malfoya
Vložené: Jimmi - 24.12. 2009 Téma: Vykúpenie Draca Malfoya
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu The Redemption of Draco Malfoy: luckei1.

"Dokáže sa Draco zachrániť pred osudom Darov smrti tým, že bude ufňukaný zbabelec?"

6/7

V tejto chvíli vrcholia všade prípravy, prípadne pri malých deťoch sa už začína. Bola by smola, kebyže poslednú kapitolu nestihnem, ale aj tak je táto dostatočným darčekom :D. Predpokladám, že kým sa sem dostanete, budete už vedieť, či som to stihla celé. Ešte raz prajem príjemné prežitie sviatkov.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Královna: Přijímáš spravedlivý trest?
Alenka: Trest? Nejdříve musí být rozsudek.
Královna: Trest! Rozsudek až potom.
Alenka: Tak to ale nejde!
Královna (křičí): Tady jde všechno!
Alenka: Podle vás, Veličenstvo.

Alenka v říši divu (film)

Poznámka autora. Pamätajte: prvá časť je prítomnosť, druhá časť je minulosť. Vety prevzaté z „Harry Potter a Dary smrti “  (cz: Relikvie smrti) sú hrubým písmom a kurzívou.  

Vyhlásenie: Harry Potter a jeho svet patrí JK Rowling. Píšem, aby som sa vzdelávala. Nie za účelom zarobenia peňazí.

Kapitola 6 Rozsudek napřed - výrok poroty potom

(Poznámka PP: Originálny citát je: Sentence First, Verdict Later. Prvý preklad je z filmu, preklad v názve je priamo z knižnej podoby.)

Hermiona šla rovno z návštevy Draca navštíviť Harryho. Ak sa má stretávať s Dracom - pri tej myšlienke sa uškrnula - bude sa musieť postaviť svojim priateľom od začiatku. Ešte nebola celkom pripravená hovoriť s Ronom; dúfala, že bude mať pri svojom boku Harryho, skôr než sa k nemu priblíži.

Molly otvorila dvere a zavolala dole Harryho. Hermiona ho vyviedla von, aby mali trochu súkromia.

"O čom je toto?" spýtal sa Harry, keď Hermiona prestala kráčať.

Žmolila si ruky a krátko zauvažovala, či celý nápad vyjsť si von s Dracom nebola chyba. "Čo by si povedal, keby som ti povedala, že mám rande?"

Harry sa trochu zamračil. "Spýtal by som sa, kto je ten chlapík?"

"Nechcem, aby si bol na mňa naštvaný," začala Hermiona. "Ale, je to... Malfoy."

Zízal na ňu pár sekúnd, potom sa prinútil zasmiať. "Dobré, Hermiona. Na chvíľu som si myslel, že si vážna."

"Harry," zamrmlala. "Som vážna."

Pokrútil hlavou. "Ako... ja nie... kedy... on?"

"Áno, on," hnevala sa. "Viem, že sa nesprávam podľa toho, ako to všetci očakávajú, ale je mi to jedno."

"Ty si sa s ním stretla len, čo, trikrát vo väzení? Ako by si mohla chcieť ísť s ním na rande po tak krátkom čase?" spýtal sa Harry.

"V tom je viac než to," uisťovala ho.

"Áno?" Nadvihol obočie. "Čo je to?  Tajne si sa s ním roky stretávala alebo niečo také?"

"Nie, nič také. A naozaj ti nemôžem povedať, čo mám na mysli." Vyzeral, že je pripravený odtiaľ zdupkať vo frustrácii. "Jediné, o čo ťa žiadam, je, aby si mi dôveroval, Harry. Viem, čo robím."

"Vie to Ron?" dožadoval sa Harry.

"Ešte nie, chcela som s tebou hovoriť najprv," priznala sa. "Dúfala som, že budeš trocha podporou."

"Malfoya? V žiadnom prípade, Hermiona." Harry neoblomne pokrútil hlavou. "Nikdy. Len preto, že pomohol Rádu, nerobí to z neho jedného z tých dobrých chlapíkov. Pozri sa na Mundungusa; bol skazený, dokonca aj keď nelikvidoval muklov."

Zadržala jazyk, napriek tomu, že zúfalo chcela povedať Harrymu o tom, že jej Malfoy zachránil život. Iste by to zmenilo jeho názor. Ale; stále to nebolo jej tajomstvo, ktoré mohla povedať.

"Si si týmto istá?" spýtal sa Harry, prehľadávajúc jej oči. Keď Hermiona neodpovedala, viditeľne sa uvoľnil. "Myslím, že by si o tomto mala trochu premýšľať. Vážne zváž, čo by to znamenalo. Ty ho... máš rada?"

"Áno," odpovedala.

Harry sa zaksichtil. "Sľúb mi, že budeš o tomto premýšľať, dobre?"

"Budem o tom viacej premýšľať, hoci je to to jediné, čo som v poslednej dobre robila," uisťovala ho. Rozhodla sa pokračovať a vídať sa s Dracom napriek tomu, že ju jej priatelia nepodporia. Nuž, Harry, aspoň; očakávala, že s ňou Ron vôbec neprehovorí dlhý čas po tom, čo to zistí.

Ale teraz, po rozhovore s Harrym, okúsila aké ťažké bude pokúsiť sa o vzťah s bývalým nepriateľom, keď ho nikto neodsúhlasí. Nemala problém vybrať si tú ťažkú cestu, ale musela si byť istá, že to stálo za to.

ooo

Na druhý deň prišla Hermiona na ministerstvo s Harrym a Ronom o hodinu skôr. Ron sa s ňou stále nerozprával, ale nebol ani nepríjemný. Trojica sedela spoločne a pomaly sa súdna sieň zapĺňala inými ľuďmi.

Hermiona zbadala Dafné a keďže sa cítila zle za to, ako sa k nej správala deň predtým, slabo jej zamávala. Narcissa a Andromeda boli tiež prítomné, a bol tam celý Starostolec a kým súd začal, miesta boli plne obsadené divákmi.

Voviedli Draca, bol stále oblečený vo väzenských šatách, ruky a nohy mal magicky zviazané. Držal hlavu zvysoka  a keď bol na svojom mieste, začal si prezerať dav. Hermiona sledovala, keď našiel svoju matku a tetu, potom Dafné a nakoniec ju. Žmurkol na ňu a odvrátil sa.

Obžalobca išiel prvý, snažil sa dokázať, že Draco je bezcitný, neľútostný zabijak. Samozrejme, nemal skutočný dôkaz a uchýlil sa k výdatným špekuláciám a svedkom, ktorí kedysi bývali Dracovými priateľmi. Hermiona si uvedomovala, že klamú a z toho, ako sa tvárila Dafné, tiež vedela, že klamú. Možno Hermiona nakoniec s tým druhým dievčaťom bude vychádzať.

Potom ten čarodejník, čo sa staral o obhajobu Draca, vstal a začal predkladať dobre organizovanú, starostlivo pripravenú obhajobu. V prospech svojho syna prehovorila Narcissa, hoci si Hermiona nemyslela, že získala u Starostolca veľa sympatií.

Harryho reč vyšla oveľa lepšie. Popísal tú noc Dumbledorovej smrti na Astronomickej veži a Dracove zaváhanie.

"Aký, podľa vášho názoru, by bol výsledok, keby pána Malfoya neprerušili smrťožrúti?" spýtal sa predseda najvyššieho súdu (cz: nejvyšší divotvorce) Warlock.

Harry prehltol, potom rozhodne povedal, "myslím, že by prijal Dumbledorovu ponuku."

Hermiona pozrela na Draca, aby zistila, ako, ak nejako, zareaguje. Pokračoval v pohľade na Harryho, jeho výraz prázdny.

Ďalej obhajca pokračoval so Snapovými spomienkami. V príprave na proces všetci členovia Starostolca dostali kópie tých spomienok, rovnako ako tie listy od Andromedy. Jediné, čo obhajoba urobila, bolo pripomenutie existencie týchto presvedčivých dôkazov snaženia jeho klienta proti Voldemortovi.

Obhajoba sa práve chystala zavolať ďalšieho svedka, keď predseda Warlock zdvihol ruku. "Toho nie je treba. Videl som dosť, aby som si urobil pravdivý obraz o tejto veci. Pán Malfoy. Je jasné, z toho, čo sme dnes počuli, že ste ochotne a dobrovoľne použili dve Neodpustiteľné kliatby počas vášho šiesteho ročníka a že dvaja študenti skoro zomreli ako výsledok vášho úsilia."

Draco sa posunul na mieste a po prvý raz za celý deň si Hermiona pomyslela, že vyzerá nervózne.

"Je tiež jasné, že okolnosti, ktoré obklopovali smrť Albusa Dumbledora boli minimálne mimoriadne a že vaša situácia bola veľmi zložitá. Neprajem si byť v pozícii, v ktorej ste boli vy. Pretože nie ste priamou príčinou Dumbledorovej smrti, považujem za nespravodlivé domnienku, že ste za ňu zodpovedný. Všetci súhlasia?"

Väčšina súdu súhlasila, a Hermiona pocítila malý závan úľavy. Ale ešte stále bolo treba veľa rozhodnúť.

Warlock pokračoval. "Predložené dôkazy preukázali, že po vašom návrate na Strednú školu čarodejnícku v Rokforte ste hľadali spôsob ako pomôcť Fénixovmu rádu v jeho snažení proti Voldemortovi. Mám tiež dôkaz, ktorý poznám len ja, ktorý vykresľuje udalosť, ktorá sa stala pre nocou Albusovej smrti. Predstavuje to dôkaz vášho charakteru, pán Malfoy, a že vaše činy počas šiesteho ročníka boli anomáliou, nie naopak. "

Hermiona zovrela malú fľaštičku, ktorú v ten deň dostala od Warlocka a usmiala sa.

"A týmto navrhujem, aby boli stiahnuté všetky obvinenia voči Dracovi Abraxasovi Malfoyovi. Kto je proti?" Pár ľudí zdvihlo ruky. "Tí za?" Veľká väčšina. "Nuž, pán Malfoy, mám podozrenie, že vaša matka bude rada, že vás bude mať dnes večer doma na večeru." Namieril svoj prútik na zvitok, na ktorom bol zoznam obvinení a zamrmlal kúzlo. Jasné, červené svetlo zaplavilo zvitok, a potom ho Warlock odovzdal svojmu asistentovi.

"Odsudzujem vás na jeden rok skúšobnej doby," pokračoval, pozerajúc sa ponad okuliare na Draca. "Nesmiete opustiť krajinu, ani sa nesmiete angažovať v Temnej mágii. Ak porušíte túto podmienku, budete poslaný do väzenia na dobu, ktorá bude prislúchať tomu porušeniu. Rozumiete?"

Draco prikývol. "Áno, pane."

"Dobre," povedal Warlock. "Teraz, dáme si pätnásťminútovú prestávku, kým začneme s ďalším prípadom."

Hermiona sa doširoka škerila, keď sa Dracove putá uvoľnili a vrátili mu prútik. Potom sa k nemu prihnala Narcissa a tuho ho objala.

"Už sme pripravení odísť?" spýtal sa Harry.

"Nie, rada by som s ním hovorila, ak to nevadí."

Ron sa len zamračil, a Harry si vzdychol, ale prikývol.

Po tom, čo sa porozprával so svojou matkou, Draco s rozmyslom prešiel k miestu, kde sedela Hermiona. Ale nemohla povedať, či bol nervózny kvôli Harrymu a Ronovi. Zastal tesne vedľa ohrady, ktorá ich oddeľovala.

"Ahoj, Grangerová," povedal a potom kývol Harrymu a Ronovi hlavou. "Užila si si šou?"

Žiarila na neho. "Som taká šťastná. Urobili správne rozhodnutie."

Draco sa otočil k Harrymu. "Vďaka, Potter."

"Len som robil správnu vec," strnule odvetil Harry.

"Áno, ale nemusel si," riekol Draco. "Cením si toho."

Harry zamrmlal niečo nesúvislé a mračil sa na svoje nohy. Hermiona bola vďačná, že sa Ron jednoducho snažil ignorovať Dracovu prítomnosť.

"Takže, Grangerová, myslím, že už im to môžeš povedať," riekol Draco, jeho bledošedé oči sa zavŕtali do jej. "Ak chceš."

Hermiona prikývla.

"Povedať nám čo?" dožadoval sa Ron zízajúc na Malfoya.

Draco ich ignoroval. "Uvidíme sa neskôr?" povedal, jeho tón zvedavý a plný nádeje.

Hermiona znova prikývla, vycítiac ako Ron hnev rastie. Draco sa potom otočil k svojej matke a tete a čoskoro odišli.

"Povedať nám čo?" zopakoval Ron, jeho tvár červená zúrivosťou.

Harry, tiež, ju s očakávaním sledoval.

Zdvihla fľaštičku a Harry ju bez slova vzal. "Nemyslím si, že by ste mi uverili, keby som vám to povedala. Pozrite si to spolu." S upretým pohľadom na Harryho pokračovala, "vieš, kde ma nájdete."

Nepokúsili sa ju zastaviť, keď odišla zo súdnej siene a šla domov.

ooo

Harry a Ron ju nenechali dlho čakať. Bola doma hodinu a pol, keď sa ozvalo zaklopanie na dvere. Po potvrdení, že sú to oni, ich Hermiona vpustila do domu svojich rodičov a zaviedla ich do obývačky.

Harry, ktorý bol ticho a zadumaný, sa zvalil impozantne na gauč a uchýlil sa do rohu. Ron, ktorý bol extrémne bledý, si opatrne sadol na druhý koniec gauča.

Hermiona čakala, kým jeden z nich prehovorí. Bol to Harry.

"Pri Merlinovi, Hermiona... Páni."

"Áno," zopakoval Ron, trochu prikývnuc.

"Nemali sme potuchy, čo urobil," pokračoval Harry.

"Viem," povedala potichu. "Nemohla som vám to povedať."

Harry sa predklonil a oprel si lakte o kolená. "Ja-ja stále nemôžem uveriť, že to Malfoy urobil kvôli tebe! Myslel som, že nás nenávidí, teba zvlášť. Myslel som, že bude rád, keď uvidí niekoho z nás trpieť, ale..."

"Tak pre toto si mu chcela pomôcť?" spýtal sa Ron. "Pretože si mala pocit, že mu dlhuješ život?"

"Nie celkom," vysvetľovala. "Mala som pocit, a stále mám, že som mu zaviazaná, ale chcela som mu pomôcť, pretože som poznala, čo za človeka by mohol byť. Keby ho poslali do väzenia, myslím, že je veľmi pravdepodobné, že by sa z neho stal Lucius. Nechcela som vidieť, že sa to stane."

"Je toto dôkaz, ktorý mal Warlock?" spýtal sa Harry.

"Áno. Vzala som mu tú fľaštičku včera, potom čo som sa stretla s Malfoyom."

Harry pomaly pokrútil hlavou. "Nikdy by som si nepomyslel, že toto poviem, ale... som vďačný za toho blba. Čo urobil..."

Ron sa striasol. "Je mi ľúto, že som ti tak dal zabrať, Hermiona." riekol.

"Je mi z toho fyzicky zle pri pomyslení, čo sa mohlo stať, keby na teba v tú noc Malfoy nenarazil," riekol Harry.

"Ďakujem ti, Harry. Rada počujem, že to hovoríš."

"Mne bolo fyzicky zle pri tej myšlienke," zamrmlal Ron. Potom sa postavil a objal Hermionu. "Keby som ťa stratil, neviem, čo by som bol urobil. Je mi ľúto kvôli... nuž, všetkému."

"Ach, Ron," povedala a opätovala mu objatie. "Mne tiež."

Po ďalšej chvíli sa odtiahol, trocha farby na jeho lícach. "Nuž, tak je to. Dlhujeme Malfoyovi našu nekonečnú vďačnosť, ale teraz je vonku z väzenia a nebudeme ho musieť znova vidieť. Konečne sa ho môžeme zbaviť."

Hermiona mala pocit, že jej Harryho oči prepália dieru na zátylku a varovne sa na neho pozrela.

"Čo je?"

Hermiona si vzdychla. "Ešte sa ho celkom nezbavíme, Ron."

"Prečo nie?" spýtal sa, otočil sa k Harrymu a potom späť.

"To je..." začala, ale potom prestala. Stále sa nerozhodla vybrať si tú ťažkú cestu, ale chcela to. Lepšie teraz než neskôr, povedala si. "Možno sa s ním budem vídať."

Ronova tvár prešla od zmätenej, k ublíženej, nahnevanej a potom ku kombinácii posledných dvoch. "Ty... čo?"

"Ron, prosím len ma vypočuj..." Načiahla sa po jeho ruke, ale on ju stiahol späť.

"Nie, nemyslím si to, Hermiona," uškrnul sa. "Ty ideš von s tým... tým... s ním? Ako si toto mohla urobiť!? Ja som bol do teba zamilovaný roky!"

Hermionine oči sa naplnili slzami. "Ron..."

"Ja som vždy  bol k tebe dobrý, nikdy som ťa neurážal a nerobil si z teba žarty. Ja som ten, kto si zaslúži byť s tebou, nie on." Oči mu žiarili hnevom. "On ti len ublíži - on vie len to jediné. Len počkaj a uvidíš, Hermiona. A ja nebudem nablízku, aby som tie kúsky pozbieral, keď ťa opustí zlomenú."

Teraz plakala. "Prosím, Ron, nebuď takýto!"

"Ty si si toto vybrala, Hermiona. V tej chvíli, keď si uvažovala o ňom, toto si si vybrala. Nemáš koho obviňovať okrem seba samotnej." S tým sa Ron odmiestnil.

Hermiona vzlykala a zrútila sa na gauč. Harry jej položil ruku na chrbát, ale nič nepovedal. Po niekoľkých minútach bola schopná hovoriť. "Predpokladám, že som toto mala očakávať. Ach, Harry, nenávidím mu tak veľmi ublížiť! Nikdy som nevidela toľkú bolesť v jeho očiach. Najprv mu poviem, že takto nemám rada jeho a teraz toto... Nenávidím byť príčinou jeho bolesti. Je to taký dobrý človek, Harry."

"Viem," povedal potichu. "Nech by som vás akokoľvek rád videl spolu a šťastných, ak vieš, že sa to nestane, je lepšie, že to Ron vie teraz, než neskôr. Nakoniec to bude bolieť menej."

"A potom mu poviem, že budem chodiť s jediným človekom, ktorý ho zosmiešňoval, vysmieval sa mu, robil si z neho srandu v škole... Som hrozný človek, Harry!"

Zaksichtil sa. "Nie si hrozná. Len... zmätená, myslím. Tento problém s Malfoyom odvanie, keď vyprchá jeho novota."

Hermiona prikývla, časť z nej dúfala, že je to pravda, hoci jej srdce bolo neochvejne voči tomu.


Draco nasledoval ostatných slizolinčanov von z Veľkej siene, ale nemal v úmysle pripojiť sa k smrťožrútom vonku. Na chvíľu si pomyslel na svojich rodičov a uvažoval, či mu odpustia jeho neprítomnosť. Uniknúť svojim spolužiakom ale bude háklivá vec.

Obzrel sa po Crabbovi a Goylovi a zbadal ich stáť bokom.

"Čo robíte?" spýtal sa, keď sa k nim pripojil.

Z Crabbovho úškrnu sa Draco striasol. "Ideme po Potterovi. Ak ho dostaneme a odovzdáme ho Temnému pánovi, budeme hrdinovia!"

Grangerová bude s Potterom. Ak títo dvaja zabednenci pôjdu po ňom, nájdu aj ju. Jediné, čo chcel, bolo udržať ju v bezpečí. "Idem s vami," oznámil Draco.

Crabbe a Goyle si vymenili ostražité pohľady. "Bez urážky, kamoš," riekol Goyle. "Ale celý tento rok si vôbec nemal záujem."

"Áno, čo sa to s tebou deje?" spýtal sa Crabbe.

"Chcem sa mu osvedčiť, konečne," uškrnul sa Draco. "Idem, či sa vám to páči alebo nie."

"Fajn," povedal Goyle. "Ale budeme pod Skrývacím kúzlom.

Draco prehltol opravnú odpoveď a urobil to, čo Crabbe a Goyle a použil na seba Splývacie zaklínadlo (cz: Zastírací kouzlo). "Kam ideme?" Spýtal sa Draco, keď sa tí dvaja hnali hradom.

"Nájsť Pottera," riekol Crabbe.

"Potom by sme sa mali vrátiť do Veľkej siene a sledovať ho, kam odíde."

"Ach. Áno," povedal Goyle.

Draco prevrátil oči a znova sa vrátili nájsť Pottera. Potom, k jeho ohromnému zdeseniu, zbadal, že Grangerová nie je s Potterom, keď opúšťal Veľkú sieň. Začal panikáriť, ale prinútil sa upokojiť. Iste sa čoskoro znova spoja.

Sledovali Pottera, keď hovoril s tým chrabromilským duchom a potom so Šedou dámou. Draco nedokázal rozumieť všetkému, čo vraveli; skrývali sa za rohom, keď nedokázal presvedčiť Crabba a Goyla, že je bezpečné byť viacej vonku.

Potom Potter bežal smerom k Vstupnej hale a Draco sa náhlil, aby s ním udržal krok. Potter sa zastavil, aby sa porozprával s Hagridom a potom niekto - alebo niečo - vykríklo spoza hradu. Dracovi z toho stuhla krv v žilách.

Čoskoro bol Potter opäť preč, a tentoraz vbehol do celej bandy súčasných a bývalých študentov, všetci pripravení k boju. Potom, konečne, narazili na Grangerovú a Weasleyho. Stále o niečom hovorila, jej tvár svietila nadšením. Draco bol ohromený; nikdy si naozaj nemyslel, že bola niečo mimoriadne na čo sa dalo pozerať, ale v tejto chvíli bola nádherná.

Samozrejme, to, že sa rozplývala nad niečím, čo urobil Weasley, nepatrne tlmilo jeho obdiv.

"Čo je fideál?" zašepkal Goyle.

"Čuš," zasyčal Draco. "Nemám tušenia."

Trojica chrabromilčanov znova vyrazila, nakoniec zastala pred miestnosťou, ktorú Draco použil počas šiesteho ročníka, aby vpustil smrťožrútov do školy. Počas väčšiny tohto roka Longbottom túto miestnosť zabavil, použijúc ju na svoje vlastné účely. Draco nemal tušenia, čo sa v tej miestnosti dialo, ale bol veľmi zvedavý, možno teraz sa tam dostanú.

Poslali staršiu čarodejnicu, Dracovu sesternicu a to Potterove dievča preč, ale potom sa stalo niečo, z čoho sa Dracovi pretočil žalúdok.

Weasley povedal niečo o domácich škriatkoch a potom sa mu hodila Grangerová okolo krku a pobozkala ho. Tisli sa k sebe, nevšímali si svet a Potterov pokus rozdeliť ich. Nakoniec sa oddelili; obaja vyzerali v rozpakoch, ale tiež poriadne ubozkávaní. Zostávalo  jediné, čo Draco mohol urobiť a jednoducho neopustiť Crabba a Goyla nech si urobia, čo chcú Potterovi. Chcel chrániť Grangerovú, ale bola to bláznivá myšlienka. Mala Pottera a Weasleyho; jeho nepotrebovala. Nikdy ani nebude vedieť, že tam bol, nikdy sa nedozvie, ako veľmi na ňu myslel, prial si, aby na neho tiež myslela.

Draco zažmurkal a znova boli na tej chodbe, Potter sa prechádzal pred tou izbou. Zjavili sa dvere a Draco, Crabbe a Goyle len tak-tak prešli neodhalení skrz než sa dvere zavreli.

Trojica sa rozdelila, hľadala nejaký diadém. Draco sa nestaral prečo, jediné, čo chcel, bolo skrútiť sa do klbka v tmavom rohu a stratiť sa až kým všetkému nebude koniec.

Crabbe sledoval Pottera, zvláštny, neľudský výraz na jeho tvári. Draco nemal na výber, len ho sprevádzať, keď si prial, aby mohol nasledovať Grangerovú.

Crabbe konfrontoval Pottera a Draco si všimol, že sa Potter tváril sklamane. Jeho oči stále poskakovali po tom priestore, a nezdalo sa, že by sa príliš znepokojoval Goylovými hrozbami. Hľadal ten diadém, uvedomil si Draco. Hoci nemal tušenia, aká dôležitá tá vec je, chcel, aby ho Potter získal.

 "Nie!" vykríkol, zadržal Crabbovi ruku, keď sa pokúsil zopakovať svoje kúzlo. "Ak zničíš miestnosť, môžeš pochovať aj ten diadém!"

"A čo je na tom?" vzoprel sa Crabbe a vytrhol sa mu.  "Temný pán chce Pottera, komu záleží na nejakom dudume?"

"Potter sem prišiel poň," povedal Draco, zisťujúc, že je ťažké zamaskovať odpor k jeho kedysi priateľovi, "Takže to musí znamenať..."

Crabbe ho prerušil so strašidelným úškrnom. "Musí znamenať? Komu záleží na tom, čo si myslíš? Už ťa viacej nebudem poslúchať, Draco. Ty a tvoj otec ste skončili."

(„Když to tady všechno poboříš, mohl bys ten diadém zasypat!“

 „A co na tom?“    odsekl Crabbe a vytrhl se mu. „Pán zla chce Pottera, tak co je mi po nějakým dajadému?“

„Potter sem přišel pro něj!“  ...   „Takže to musí znamenat –“

  ...  „Takže to musí znamenat co? Je mi úplně fuk, co ty si myslíš! Já už si od tebe nenechám rozkazovat, Draco! Ty i tvůj táta jste odepsaný!“ )

Potom sa Potter po niečom hodil, a Crabbe po ňom strelil Cruciatus. Draco zúril; ak sa Potter zraní, pôjdu po Grangerovej. Ak Pottera zabijú... Odmietol premýšľať o tejto možnosti, o tom, aký bol život pod vládou Temného pána.

Snažil sa presvedčiť Crabba, aby mal rozum, ale ten chlapec bol zameraný zabiť Pottera napriek prianiu Temného pána dostať ho živého. Vtedy sa objavila Grangerová, a Crabbe po nej strelil smrtiacu kliatbu, ktorej sa uhla. Jednako bol Draco taký nahnevaný ako ešte nikdy vo svojom živote.

"Nezabíjajte ho! NEZABÍJAJTE HO!" kričal, keď Crabbe a Goyle mierili svojimi prútikmi na Pottera. Potter nemohol zomrieť; ak áno, nádej - jeho nádej - by zomrela tiež.

Nasledujúce sekundy boli rozmazaná škvrna. Crabbe sa pokúsil zabiť Weasleyho, a Potter vykríkol o tom diadéme. Potom Grangerová vykríkla jeho meno a všetci vzhliadli nahor, aby zbadali Weasleyho a Crabba utekať tak rýchlo ako mohli pred obrovskými plameňmi. Draco mohol len v hrôze zízať, kým sa Potter snažil uhasiť tie plamene. Potom schmatol Goyla a ťahal ho, ale zostali pozadu.

Ponad plece Draco videl hrozivé magické plamene meniť sa na ohavné beštie, požierajúce obsah miestnosti, ako keby boli živými tvormi.

Toto je ono, pomyslel si Draco, šplhajúc po kope neistých stolov. Chystám sa tu zomrieť, pretože metódy Temného pána otrávili mojich priateľov. Vypustil žalostný výkrik, nikdy si nepredstavoval, že takto skončí: pohltený magickým ohňom.

Ale vtedy, práve keď sa vzdal, zbadal Pottera letieť na metle vzduchom a načahovať jeho voľnú ruku. Bol s Goylom pre Pottera príliš ťažký, ale potom Grangerová schmatla Goyla a Draco sa vyštveral na Harryho metlu.

Nemohol uveriť, čo sa práve stalo, ale zakričal na Pottera, aby odtiaľ čo najrýchlejšie vypadol. Potom, k Dracovmu zdeseniu, sa Potter vrátil po ten diadém, vrhol sa nadol a obracal sa ako keby šiel po zlatonke. Keď Potter tú vec popadol, prudko sa zvrtol a letel plnou silou k dverám.

Tie dve metly preleteli skrz do chodby a Draco spadol z metly, keď narazila na protiľahlú stenu. Od dymu a naprostej hrôzy mohol sotva dýchať, ale posadil sa na zem a snažil sa upokojiť svoje nervy. Videl Goyla, stále omráčeného, ležať vedľa seba a uvedomil si, že sa Grabbe z tej miestnosti nedostal.

Draco zostal opretý o stenu, sledujúc Pottera, Weasleyovú a Grangerovú rozprávať sa o tom diadéme a Satanskom ohni (cz:Ďábelský oheň). Crabbe, ty idiot! pomyslel si, skôr než mal ďalší záchvat kašľa. Keď Draco vzhliadol ku Grangerovej, jej tvár bola pokrytá sadzami a vlasy mala spálené, ale bola nažive.

Potom tá stena explodovala.

ooo

Poznámka autora: Ak sa uvažujete nad „Diss-lusion,”  áno, JKR vytvorila Crabbe a Goyle takých tupých,  že v osemnástich by nedokázali vysloviť “Disillusion.”

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


tak a uz to chlapci vedia... a rozsudok potesil... :))) a na konci tam uz aj Draco ziarlil a posmutnel - moooj chudak... :))) a inac tie preklady tej Alenky - zaujimave?? trosku ine...

Mám taký pocit, že Ron je skoro v každej poviedke na odstrel. :) Chcem sa spýtať, tam, čo sa Goyle pýta, "Čo je fideál?", je to odvodené od českého viteál?
Jasne. On to v AJ zblbol a nič lepšie ma nenapadlo. Náš horcrux som zrušila už dávno.


Krásná kapitolka, moc perfektní. Nádherný dárek, děkuji ti za něho

Dúfam, že Ron sa umúdri a bude to fajn...konečne sa dozvedeli pravdu, že Draco jej zachránil život

Moje děti už si rozbalily všechny dárečky a jsou v pokojíčku a okolní svět pro ně přestal existovat :-D Já jsem si rozbalila tuhle kapitolku a honem utíkám rozvázat mašličku i na tej poslední. Díky!