Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vykúpenie Draca Malfoya

Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš

Vykúpenie Draca Malfoya
Vložené: Jimmi - 24.12. 2009 Téma: Vykúpenie Draca Malfoya
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu The Redemption of Draco Malfoy: luckei1.

"Dokáže sa Draco zachrániť pred osudom Darov smrti tým, že bude ufňukaný zbabelec?"

7/7

Tak čo, už máte rozbalené darčeky? Tento je odo mňa: dokončenie ďalšej poviedky. Dúfam, že ste s výberom tejto poviedky boli spokojní. Uvedomujem si, že sa sme asi väčšina dostane, až keď budú vonku všetky kapitoly, ale pokúste sa zanechať komentár. Všetkým vopred ďakujem.  Užite si v pokoji sviatočné dni a na nový rok sa na vás teším pri Brku a Broken.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Poznámka: Táto kapitola je trochu odlišná pokiaľ ide o časové súvislosti. Prvá časť je prítomnosť, ďalšia minulosť, potom znova prítomnosť, potom budúcnosť a na koniec je to asi rok po tretej časti. Je to mätúce. LOL (smeje sa nahlas). Našťastie, vôbec na tom nezáleží.

Prosím, pamätajte na zámer tohto príbehu: Vyslobodiť Draca z jeho osudu v Daroch smrti. Taktiež sa to zvrtlo na príbeh Draco/Hermiona, ale to bola jednoducho len čerešnička na torte.

Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš

Hermiona dostala od Draca list na druhý deň po procese a požiadal ju, aby s ním šla na večeru v piatok večer. Čakala celú hodinu, počas ktorej si urobila zoznam dôvodov za a proti, skôr než kladne odpovedala. Jej zoznam skončil nerozhodne, ale jej srdce trvalo na tom, aby prijala Dracove pozvanie.

Keď toto vybavila, Hermiona čakala dva dni, kým sa znova pokúsila porozprávať s Ronom. Našla ho v Šikmej uličke, vo Weasleyovských výmysloch a vynálezoch, ako s Georgeom znova zapĺňa police.

"Čaute, George, Ron," povedala, keď vošla.

Obaja vzhliadli od svojej úlohy. George jej venoval namáhavý úškrn, kým Ron len prikývol.

"Čo ťa privádza?" spýtal sa George, keď opustil police a prešiel k pultu.

"Dúfala som, že zastihnem Rona," riekla.

"Ach, nuž, máš šťastie, je tu," kývol George Ronovým smerom a dal sa do urovnávania tovaru na stene za pultom.

Hermiona prešla tam, kde Ron stále pracoval. "Ahoj," riekla.

"Ahoj," neurčite odpovedal.

"Môžeme sa porozprávať?" spýtala sa, keď si kľakla vedľa neho.

Pokrčil plecami. "Beriem to tak, že ti v tom nezabránim."

"Niekde, kde je viac súkromia, možno?" odvetila.

"Choď," zavolal George. "Mám to tu pod kontrolou."

Ron sa netváril, že je šťastný toto počuť a predviedol riadne dlhé divadlo zo vstávania, odloženia nevyložených produktov nabok a opúšťania obchodu.

Prešli polovicu uličky bez toho, aby jeden druhému povedali slovka. Hermiona nenávidela ten odstup medzi nimi, to bolestivé mlčanie. "Ron, hovor so mnou."

"O čom?" spýtal sa, keď šúchal nohami a kopal do kamienkov.

"O čom inom?" odvetila. "Sú to len tri dni a ja neodkážem vystáť, že práve teraz nie sme priateľmi."

Ron sa k nej otočil, čerstvá dávka bolesti a hnevu v jeho očiach. "Áno? Nuž, o tom si mala premýšľať skôr než si sa rozhodla ísť sa muchlovať s nepriateľom." Kopol do kameňa tak silno, že sa odrazil niekoľko stôp pred nich a trafil zatúlanú mačku na druhej strane.

"Nič také som neurobila, Ron," tvrdila Hermiona. "A on nie je nepriateľ, spomínaš si?"

"Je taký aký je," zamrmlal Ron. Potom, sklamaný, povedal, "nerozumiem ti, Hermiona. Pobozkala si ma len pred troma týždňami a teraz si chceš vyjsť s Malfoyom? Ako sa to vôbec stalo? Nie," dodal rýchlo, keď uhol nabok, aby bol medzi nimi väčší priestor. "Nechaj si to, nemyslím si, že to chcem vedieť."

"Nedokážem to vysvetliť," odpovedala mu aj tak Hermiona. "Myslela som si, že to vždy budeš ty, ale tieto pocity... vybledli. Nezamýšľala som, aby sa to stalo, nechcela som, aby sa to stalo, ale stalo sa a neexistuje nič, čo by som s tým mohla urobiť."

"Ako si ich zaslúžil on?" uškrnul sa Ron. "Čo mohol urobiť, že si vyslúžiť tvoju náklonnosť, Hermiona?"

"Iné než že mi zachránil život?" odsekla. "To nespôsobilo, že som si ho obľúbila, ale určite to zmenilo to, ako som o ňom zmýšľala. Ako by mohlo nezmeniť?"

Ron sa zamračil. "Je to stále taký slizký blb s predsudkami. Bude to chcieť oveľa viac než záchranu tvojho života, aby si ma presvedčila o inom."

Hermiona si netrpezlivo vzdychla. "Fajn, proste - fajn. Ty dokážeš byť občas tvrdohlavý, vieš to?"

"Ja?" spýtal sa neveriacky. "Ach, to je humorné, keď to povieš ty. Ty si príliš tvrdohlavá, aby si videla, že je Malfoy možno niečo iné než úplný svätec!"

"To nie je pravda!" vykríkla. "Viem, že nie je dokonalý, ale nemôžem si pomôcť, aby som necítila to, čo cítim."

Ron cúvol, ako keby mu vrazili. Potom sa posmieval. "Ach, ja stále zabúdam. Ty máš tú krysu rada. To je dobre, Hermiona. Ale nemôžeš mať oboje."

"To malo znamenať čo?" dožadovala sa.

"Ty si sa rozhodla v ten deň, keď si mu dala prednosť predo mnou a Harrym. Nezabudneme, kde stojíme v tvojich očiach, takže k nám nepríď plakať, keď ti Malfoy zlomí srdce a rozdupe všetky jeho kúsky!"

Dostali sa na koniec uličky blízko Deravého kotlíka a zastavili pri plote.

"Nikdy som nedala prednosť jemu pred tebou a Harrym," povedala Hermiona cez zaťaté zuby. "Nikdy."

"Ty si mu dala prednosť predo mnou," povedal nahnevane Ron.

"Určite nie!" protestovala. "Nemôžem sa prinútiť, aby som k tebe niečo cítila, presne tak ako sa nemôžem prinútiť, aby prestali moje city k nemu!"

"Ale nemusíš s ním ísť von!" vykríkol Ron.

Hermiona bola vďačná, že ulica je skoro bez zvyčajných zákazníkov. "Nežiadam ťa, aby si toto prijal, Ron," povedala, už viacej nekričala. "Chcem vedieť... potrebujem vedieť, že to neukončí naše priateľstvo. Viem, že som ti ublížila, a je mi to ľúto, viac ľúto než si dokážeš predstaviť. Nežiadam ťa, aby si mi práve teraz odpustil... Len ťa nemôžem úplne stratiť."

Sledoval ju, nedôvera evidentná v jeho tvári.

"Musím to vedieť, Ron, pretože to rozhodnutie nedokážem urobiť. Bol si môj priateľ celý môj život - v tej časti, ktorá je naozaj dôležitá - a ja nebudem riskovať, že ťa stratím." Zdvihla hlavu a pozrela sa mu do očí. "Takže mi povedz. Ak s ním pôjdem von, bude naše priateľstvo neodvratne zničené?"

Ron zvraštil čelo, ale neodpovedal hneď. Potom sa zamračil a odvrátil sa, znova kopal  do kamienkov. Keď sa znova stretol s jej pohľadom, tváril sa rezignovane."

"Nemám ho rád," povedal. "Som mu nekonečne vďačný, že ti zachránil život, ale neznášam ho. K tomu, čo si povedala..." Ťažko si vzdychol. "Čo by som bol za priateľa, keby som ti bránil byť s ním?"

Hermionine oči sa roztvorili. "Myslíš to vážne?"

Zastal; v jeho očiach nádej, že by zmenila názor. "Áno, myslím. Ale to neznamená, že nie som na teba naštvaný. Nič sa nezmení. Neviem, kedy ťa chcem znova vidieť."

Prikývla, zahryznúc si do pery. "Ale budeme znova priatelia, správne?"

"Samozrejme," zamrmlal.  "Len čo odkopneš tú blonďavú hrôzu, daj mi vedieť."

Kútik jej úst sa v jemnom úsmeve zdvihol nahor. "Vďaka, Ron."

"Áno, niet za čo," riekol, strapatiac si vlasy. "Musím sa vrátiť k Georgeovi. Nerád ho nechávam dlho samého."

"Je v poriadku?" spýtal sa.

"Bude," odpovedal Ron. "Všetci budeme. Raz."


Draco nechcel byť nikde v blízkosti Veľkej siene, kde sa konala väčšina bojov. Kvôli jednému, nikto nevedel, na ktorej strane naozaj bol, a strana Grangerovej by ho bez otázok prekliala, keby ho zbadali.  Stále bol pod Splývacím kúzlom, keď skúmal scénu vo Vstupnej hale.

Potom Temný pán vykríkol nejaký príkaz nasmerovaný na jeho otca. Dracovi sa zježili chĺpky hrôzou. Jeho matka bola tu, niekde, a bojovala. Musel ju nájsť, vypadnúť z tejto mely, dostať ju do bezpečia! Pri tom by mohol skontrolovať Grangerovú, napriek tomu, že asi bola s Weasleym. Draco sa zamračil a vošiel do Veľkej siene.

Bol tam blázinec. Všade lietali kliatby, ľudia pobehovali a kričali, a Draco musel vynaložiť mimoriadnu námahu, aby sa nestal terčom nejakého zatúlaného kúzla.

Keď hľadal matkine charakteristické jasne blond vlasy, Draco začul zvuk, pri ktorom sa striasol: chichot jeho tety. Otočil sa k tomu zvuku a zbadal Grangerovú, Lunu Lovegoodovú a to Weasleyovské dievča, ako s ňou bojujú. Hoci sa zdalo, že ju zadržiavali, bolo to len otázka času, kedy Bellatrix získa navrch. Bola príliš zručná, aby ju zložili tri skúsené, ale neplnoleté čarodejnice.

Zrazu pred Bellatrix pribehla ako fúria tá Weasleyovie matka, jej tvár skrivená zúrivosťou a jej prútik pálil kúzla skoro sám. Celá miestnosť zastala, aby sledovala to zúčtovanie a Draco zistil, že mlčky fandí tej červenovlasej čarodejnici.

Keď zložila Bellatrix, hnev Temného pána explodoval. Potom sa odnikiaľ ukázal Potter a Draco vedel, že je práve svedkom konca. Nikdy vo svojom živote nechcel viacej, aby Potter uspel.

Tá scéna bola naozaj fascinujúca. Ani jeden nezaútočil, len chodili v kruhu ako mrchožrúti nad zomierajúcim stvorením pod nimi. Vymenili si slová, ktoré splynuli dohromady, kým sa Dracova pozornosť sústredila na jeho matku v dave.

Jeho pozornosť bola ale čoskoro pritiahnutá k tej výmene slovami Temného pána:

"Pred troma hodinami som zabil Severusa Snapa a..."

To bolo jediné, čo Draco začul, keď sa jeho srdce zrazu rozbúšilo a do uší sa mu nahrnula krv. Snape bol... mŕtvy? Zabil ho Temný pán? To znamená, že... Draco klesol k zemi. To znamenalo, že jeho jediná nádej, ten jediný, kto vedel o ňom pravdu, sa viacej za neho nemohol zaručiť. Zrazu jeho snaha v poslednom roku neznamenala nič a jediné, čo zostávalo, aby sa o ňom hovorilo, bol jeho neúspešný pokus zabiť Dumbledora.

Nejasne si Draco pomyslel, že začul povedať svoje meno a potom nastalo jasné svetlo. Obaja Potter aj Temný pán vykríkli a potom bol koniec, naozaj a skutočne, konečne koniec.

Potter vyhral.

"Draco!"

Zdvihol hlavu, spoznal hlas svojej matky. Znova zavolala, a on sa postavil, uvedomiac si, že sa Splývacie kúzlo zrušilo, nejako.

"Matka!" zavolal.

"Draco!" Zdalo sa, že sa približuje a úľava bola viditeľná na jej tvári.

Zúrivo prezeral dav, až kým sa čiastočne nerozdelil a neodhalil jeho rodičov, bezpečných a nezranených. Narcissa sa prihnala k nemu a hodila sa mu okolo krku, plačúc úľavou.

Lucius, tiež, objal svoju rodinu, tentoraz sa nezaujímal, že si toho možno všimnú ostatní.

"Ach, môj synu, môj synu," opakovala Narcissa, držiac sa Draca a prehrabávajúc mu rukami vlasy.

"Ja... ja som vás nemohol nájsť," povedal Draco, jeho slová tlmené na krku jeho matky. "Nevidel som vás bojovať."

"Nebojovali sme," odpovedal Lucius. "Hľadali sme ťa."

Draco sa nesmelo usmial na svojho otca ponad matkine plece a potom sa odtiahol, aby sa usmial na ňu. V tej chvíli bol svet dokonalý.


Hermiona v dome svojich rodičov netrpezlivo čakala, kým bude sedem hodín. Draco trval na tom, že ju vyzdvihne v aute, ktoré na tento večer zaobstaral. Desať minút pred tou hodinou si stále nebola istá, čo mu povie. Napriek tomu, že ju Ron uistil, že chodenie s Draco neovplyvní navždy ich priateľstvo, stále ju nechcel vidieť alebo s ňou hovoriť.

Vedela, že potrebuje čas, aby sa cez ňu dostal, ale vedomie, že ona sa zaujímala o niekoho iného, len veci zhoršovalo. Ron nikdy neprijme Draca a ak s ním veci budú pokračovať, Hermiona nevedela, čo bude robiť.

Keď tri minúty pred siedmou zazvonil zvonček na dverách, Hermiona vyskočila, vyplašená. Zasmiala sa sama sebe, a potom otvorila dvere.

Bol tam Draco, oblečený v tmavých čiernych šatách, úsmev na tvári. Na príjazdovej ceste bolo zaparkované auto, ktoré vyzeralo ako tie, ktoré pri dvoch príležitostiach prepravili ju, Harry a Weasleyovcov na stanicu King Cross.

"Ahoj," povedal. "Prejdime tieto formality, dobre? Vyzeráš úžasne. To je auto mojich rodičov, ja neviem šoférovať, ale máme šoféra." Draco ukázal ponad plece.

"Za pol hodiny máme rezerváciu. Naozaj vyzeráš nádherne. Pripravená ísť?"

Hermionine oči sa roztvorili a úsmev zmizol z jej tváre, kým hovoril. "Čau," bolo jediné, čo dokázala povedať.  Naozaj bola pripravená ísť na rande s Dracom Malfoyom?

"Čau," zopakoval. "Takže... si pripravená?"

"Ja... nie som si istá, ak mám byť úprimná..." Zmĺkla, nakopnúc samu seba za to, čo hovorí.

Náznak bolesti sa mihol jeho očami, ale rýchlo to zamaskoval. "Zajačie úmysly? Uvažoval som, či sa to stane. Čo musím urobiť? Porozprávať sa s Potterom a Weasleym?"

"Nie celkom zajačie úmysly," povedala, naozaj dojatá, že bol ochotný hovoriť s jej priateľmi, ak to znamenalo, že s ňou mohol tráviť čas.

"Potom čo?" spýtal sa.

"Nuž... Napadlo ma, že ťa naozaj nepoznám veľmi dobre," riekla.

"Správne... Kvôli tomu sa chodí na rande, ak sa nemýlim."

Usmieval sa, ale mohla povedať, že bol... znepokojený? Nahnevaný? Rozčarovaný? "Nechceš ísť na minútku dnu?" spýtala sa.

Draco si vzdychol. "Iste. Aj tak by som nemal stáť vonku v týchto šatách."

Hermiona ho zaviedla do obývačky, kde sa posadil na miesto, ktoré pred pár dňami okupoval Harry.

"Kde sú tvoji rodičia?" spýtal sa, obzerajúc sa po dome.

"V Austrálii," odpovedala.

"V Austrálii?" Tváril sa neveriacky. "Prečo?"

"To je dlhý príbeh," odpovedala.

"O čom premýšľaš?" spýtal sa Draco.

"Ach, o veľa veciach," odvetila, vyhnúc sa jeho očiam. "Ten najväčší problém si práve teraz ty." Strnulo sa posadila vedľa neho. "A Ron."

Posledná stopa po Dracovom úsmeve zmizla. "Chápem."

"Nie je to tak, ako si myslíš," ponáhľala sa. "Ale je to... komplikované. Kedysi som ho mala rada, veľmi. Viem, že ma tiež mal rád, ale nikdy s tým nič neurobil. Moje city k nemu začali slabnúť počas minulého roka."

Pri tomto Draco zdvihol hlavu.

"Potom som urobila niečo hlúpe," priznala sa, plecia jej poklesli. "Ja... ja som ho pobozkala. Ani to nebolo tak dávno. Asi tri týždne."

"Ja viem," riekol úsečne.

Otočila hlavu k nemu. "Vieš? Ako?"

"Videl som ťa," povedal Draco, čeľusť zaťatá. "Keď sme vás s Goylom a Crabbom sledovali do Núdzovej miestnosti. Boli sme tam keď...  si ho pobozkala."

"Ach," riekla potichu, znova sa pozrela do svojho lona. "Nevedela som to."

Draco vydýchol. "Takže, pobozkala si ho. Práve si povedala, že to bolo hlúpe. Prečo?"

"Pretože," začala, "už som k nemu necítila to, čo kedysi, ale ten bozk... nuž; mohol by si povedať, že som sa pokúsila zistiť, či sa tie city dajú znova obnoviť. Nestalo sa to. V skutočnosti bol ten bozk posledný klinec do rakvy v tejto veci. Ale Ron to vzal ako, že ho mám rada, že som chcela, aby sme boli viac než priatelia."

"Mne to určite takto pripadalo," zamrmlal Draco, trochu sa mračiac.

"Bolo ťažké povedať mu, že nechcem to isté, čo chce on. Naše priateľstvo bolo už napäté a potom som mu povedala o tebe. Nesmierne ma bolelo spôsobiť mu bolesť, hlavne hneď potom, ako mu zomrel brat  a zo všetkých ľudí si to bol práve ty."

"Čo malo toto znamenať?" prerušil ju.

"Len že Ron tebou pohŕda viac než kýmkoľvek iným. Počítaj s tým, bol si k nemu v škole hrozný, robil si si srandu z jeho rodiny, oblečenia, jeho finančnej situácie..."

"Viem," zavrčal Draco. "Nemám problémy so svojou pamäťou."

"Potom dokážeš pochopiť, prečo bolo pre neho obzvlášť ťažké dozvedieť sa, že chcem tráviť svoj čas s tebou," naliehala.

"Chceš, aby som sa ospravedlnil?" spýtal sa Draco, napriek tomu, že sa tváril, že by radšej urobil čokoľvek iné.

"Ja... nuž, to by bolo určite milé. Toto ti hovorím, aby si porozumel."

"Snažím sa," odvetil.

"Včera som hovorila s Ronom  a po malej hádke mi povedal, že mi nebude stáť v ceste, ak chcem byť s tebou." Hermiona zoskočila z gauča a prešla ku kozubu.

"Potom... kde je problém?" spýtal sa Draco, nie neláskavo.

"Stále je na mňa nahnevaný, stále je ublížený. Chápem to. Očakávam to. Ale musím kvôli tomu premýšľať o budúcnosti." Zachichotala sa otočila chrbtom k nemu. "Viem, že je hlúpe premýšľať o takých veciach, ale nemôžem si pomôcť. Vídať sa s tebou je iné ako vídať sa... neviem, s Deanom Thomasom. Nemôžem to ľahko prijať, vyžaduje si veľa premýšľania, viac zvažovania dôsledkov, viac..."

Hermiona ho vôbec nepočula postaviť sa, tým menej prejsť cez izbu. Jeden okamih rozprávala, ten ďalší boli Dracove pery pritlačené na jej. Najprv bola taká prekvapená, že sa ani nepohla. Ale on bol neodbytný, a čoskoro sa rozpustila v jeho náručí, opätovala ten bozk a úplne zabudla na všetko okolo nej. Jediné, na čo sa dokázala sústrediť, bol pocit Dracovho tela na jej a jeho vôňa: cédrové drevo.

Draco spomalil ten bozk skôr, než sa ich dýchanie obmedzilo a keď sa stiahol, jeho oči boli žiarivé a naplnené túžbou. Jeho pohľad bol taký vášnivý, že sa Hermiona musela oprieť o stenu, inak riskovala, že sa jej podlomia kolená.

Zízali niekoľko sekúnd jeden na druhého skôr než Hermiona prerušila to mlčanie. "Prečo si to urobil?"

"Príliš veľa si rozprávala," riekol, "o premýšľaní a dôsledkoch... Nemyslím si, že by to tak malo byť. Neanalyzuj, proste rob to, čo cítiš."

"Áno?" povedala, jej pohľad dopadol na jeho pery.

Draco sa uškrnul. "Áno. Zajtra si môžeš robiť starosti o zajtrajšok. Ale dnes..." Pozrel sa na stenu nad ohniskom. "Máme rezerváciu o desať minút. Čo povieš?"

Hermiona na neho skepticky pozrela. "Čo ak poviem nie?" Keď otvoril ústa, aby protestoval, pokračovala. "Čo ak poviem... že chcem trochu meškať na našu rezerváciu?"

Zamračil sa. "Prečo?"

Tentoraz ho ona umlčala bozkom.


"Hermiona?"

"Hmm?"

Draco zmĺkol, keď si ju pritiahol bližšie. Schúlila si hlavu na jeho hruď tesne pod jeho bradou a usmiala sa, hmkajúc si potichu pre seba.

"Čo si myslela... vtedy v noci?" spýtal sa, keď ju pobozkal na temeno hlavy.

"Ktorú noc? Mali sme toľko spoločných nocí. Myslíš tú noc nášho prvého rande? Alebo tú, keď si jednu vrazil Ronovi za to, že naznačil, že ty a ja spolu spíme, keď bol opitý? Po tom ťa začal rešpektovať. Samozrejme, že sme spali, ale on to nemusí vedieť."

"Nie, ani jednu z týchto nocí." Zachichotal sa. "Chcel som mu vraziť väčšinu svojho života. Bol som vďačný za túto výhovorku."

Hermiona pomaly kreslila svojimi prstami čiary na jeho hrudi. "Bola to tá noc, kedy si mi povedal, že ma miluješ?" spýtala sa potichu. "To bola jedna z mojich obľúbených nocí."

"Nie, láska. Myslel som tú prvú noc. Na Rokforte. Keď som ti zachránil život pred Zabinim."

"Ach," povedala, potom sa zamračila, jej ruka zastala na mieste. "Čo som povedala?"

" 'Dúfam, že sa obaja dostaneme k tomu, aby sme spoznali tú druhú stranu tohto.' Spomínaš si na to?" spýtal sa, dúfajúc, že si spomína.

"Áno," odpovedala. "Nemôžem uveriť, že ty si to pamätáš."

Draco sa pohol, aby k nej mohol byť tvárou. "Premýšľal som o tom celý svoj siedmy ročník. Vždy som sa ťa na to chcel spýtať."

"Prečo si sa nespýtal?" Hermiona sa oprela o lakeť a pritiahla si na seba prikrývky.

"Nie som si celkom istý. Asi som nechcel počuť, že si na to zabudla, alebo že to v skutočnosti nič neznamenalo." Pokrčil plecami.

"Myslela som tým niekoľko vecí," začala. "Dúfala som, že obaja prežijeme túto vojnu. Dúfala som, že sa obaja dožijeme, aby sme videli koniec predsudkov voči tým s ´menej dôležitou´ krvou. Minimálne uvidíme, že muklorodení a magické stvorenia sú plne prijaté v čarodejníckom svete."

"Ty si odviedla obrovskú prácu, aby sa to stalo," riekol Draco, pyšne sa usmievajúc.

"Ešte som neskončila, ako vieš," vyhlásila. "Stále je treba prekonať priepasť medzi čarodejníkmi a škriatkami (cz: skřetmi)."

"Viem, láska," povedal a predklonil sa, aby ju pobozkal na čelo. "Aj tak ich všetkých presvedčíš."

"Tiež som to myslela osobne," pokračovala Hermiona. "Dúfala som, že prekonáš svoj komplex nadradenosti a uvedomíš si, že ľudia ako ja sú presne takí istí ako ty."

"Máš to zatiaľ dva z dvoch," riekol. (PP: two for two, pojem z baseballu) Potom sa uškrnul, chytil ju a pritiahol si ju znova k sebe. "Ale mala by si mi prestať dávať tak zabrať. Je ťažké necítiť sa nadradený, keď..."

"Keď si bystrejší, bohatší a lepšie vyzerajúci než ktokoľvek iný," dokončila, rypnúc hravo do jeho hrude. "Už viem doteraz tvoj malý prejav naspamäť."

"Milujem, keď to hovoríš," zamrmlal do jej vlasov. "Viac sexy."

Hermiona prevrátila oči, ale dopriala mu vášnivý bozk.

"Počkaj," riekol, skôr než veci zašli ďalej než by bolo možné súvisle rozmýšľať. "To bolo všetko?"

"V podstate. Mohol by si dodať, že som dúfala, že sa dočkáme času, kedy by sme mohli byť priateľmi a nemuseli sa báť odplaty za náš vzťah." Usmiala sa. "Alebo možno, len možno, moje srdce už vedelo, čo sa zvyšok mňa naučil neskôr: že si ma mal milovať."

"To ti došlo správne," zatiahol, zajal jej ústa a odovzdal sa nesúvislosti.


Draco,

veľmi ma potešilo zistenie, že ťa prepustili z väzenia. Sledoval som proces najlepšie ako som mohol a viem, že slečna Grangerová zohrala v tvojom prepustení kľúčovú úlohu. Článok o procese bol veľmi dobre napísaný a zodpovedal mi niekoľko mojich otázok.

Moje spomienky našla, ako som dúfal, že nájde, slečna Grangerová. To, že sa našli tie listy, bolo z pekla šťastie. Keby Remus žil, nepochybujem, že by ich dal slečne Grangerovej, ale nemohol som si byť istý, či si ich nechal. Kvôli tomu jedna zo spomienok, ktoré som zanechal, obsahoval napísanie toho listu. Remus mohol dosvedčiť, že naozaj dostal od teba množstvo listov v priebehu asi deviatich mesiacov. Som Andromede vďačný, že ich vyniesla na svetlo.

K mojim ušiam sa donieslo, že sa stretávaš so slečnou Grangerovou. Som rád, že si si vzal moju radu k srdcu a nedovolil, aby okolnosti jej pôvodu zasiahli do tvojej šance na šťastie. Stále si prajem poznať, aké tajomstvo si predo mnou tajil celé tie mesiace, hoci mi niečo vraví, že ho už poznám. Táto hádanka bola v mojej mysli častejšie, než chcem pripustiť.

Ako si pravdepodobne v tejto chvíli už postrehol, nie som, ako svet verí, mŕtvy. Myslím, že si vychutnám pár rokov pokojného dôchodku než oznámim svoju existenciu svetu. Napokon, nikto nemôže žiť v izolácii naveky, nikto nie je ostrovom sám pre seba, Draco. Naozaj by si si to mal dobre zapamätať. Zosnujem niečo veľkolepé pre môj návrat do Anglicka; budem ťa informovať.

Nechaj si toto pre seba, hoci, ak tvoj vzťah so slečnou Grangerovou dosiahne... povedzme, troch mesiacov, nevadilo by mi, keby si jej to povedal. Na dôvažok,  ak čakáš, že podstúpite určitý veľavypovedajúci obrad, pošli mi pozvánku. Budem tam.

Som vďačný za čas, ktorý sme strávili tým, že sme jeden druhého spoznali lepšie, Draco. Som nesmierne pyšný na všetko, čo si vykonal a viem, že je od teba treba očakávať v budúcnosti veľké veci.

Veľa šťastia vo všetkom, a ak uvidíš Minervu, povedz jej, že máj vždy prichádza pred júlom. Pochopí.

S úprimným pozdravom

Severus

KONIEC

Záverečná poznámka: Odváži sa niekto špekulovať o tom, čo povedal Snape McGonagallovej? Je to veľmi, veľmi nejasné, a som asi jediná, ktorá to považuje za dokonca vzdialene zaujímavé. Tiež, jeden citát z "HP a DH" je hrubou kurzívou.

--Luckei1/floorcoaster

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Přiznávám, že normálně moc nemám dramione ráda, ale vzhledem k tomu, že jsem přečetla už všechno ostatní, pustila jsem se do této povídky a na rozdíl od mnoha jiných jsem si ji opravdu užila. Krásně v souladu s kánonem, tak, jak to klidně mohlo být, sexuální scény jen v náznaku, ponechány na fantazii čtenáře, rozpory, do kterých se dostal Draco vykresleny naprosto věrohodně. Střídání přítomnosti a minulosti mi nevadilo, spíše naopak, orientovala jsem se bez problémů. A třešinka na dortu v podobě přežití Severuse korunovala celé dílo. Opravdu moc díky za překlad.
Ďakujem za pripomenutie tak starého prekladu. A zase ma napadlo, že by sa mal oprášiť a upratať, ach jo, ale kedy, keď stále čosi prekladám nového. Ani za otca si neviem spomenúť čo to bolo s tým odkazom McGanagallovej, nejak to súviselo s fakultami a ani v komentároch dole som to nenašla. Niečo že Slizolin bude vždy pred Chrabromilom...
Je to vysvětlené u pdf na stáhnutí. Šlo o měsíční kameny - kámen pro květen je smaragd, který patří ke Zmijozelu, a kámen pro červen rubín - ten patří Nebelvíru. Takže si Severus utahuje z Minervy tím, že říká, že Zmijozel je s naprostou jistotou před Nebelvírem. :-)
A dobre sa mi marilo, díky... že sa kedysi robili pdf, to mi úplne vypadlo.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Severus žije, hurá. Naprosto úžasný závěr skvělé povídky. Draco tu byl dokonalý. Děkuji

Bolo skvelé si túto poviedku znova pripomenúť. V pár kapitolách to, čo býva základom dlhokánskych poviedok...  akýsi predchodca adventov. 

Cely cas som si predstavovala, ze toto je napisane v skutocnej knihe a je to obsiahnute v deji harryho pottera :D  Nakoniec by netrebalo tak vela aby sa dramione stalo kanonom. Hoci Rowllingova mala rona a hermionu v hlave od zaciatku, keby nakoniec chcela dramione, stacilo by aby ju draco zachranil a potom by to uz islo samo :) Preto mam tak rada poviedky, ktore respektuju knihy s mensimi zmenami a s inymi uhlami pohladu, mam potom pocit ze to co chcem ja sa naozaj stalo :D

Strašně dlouho jsem se téhle povídce vyhýbala, protože jsem se asi třikrát nedostala za první kapitolu. Ale dneska to najednou šlo Konečně se nějaká autorka podrobně zabývá tím, co se Dracovi dělo v šestém a sedmém ročníku. Něco takového prostě nemohlo být lehké. Harry možná neměl na výběr a bál se o své blízké, ale narozdíl od Draca neměl nastěhovaného Voldemorta v obýváku. Malfoyovi byli v reálném nebezpečí každý den vojny. Uděláš chybu, budeš potrestán. Ron je tvrdohlavý, to on býval vždy. Jsem za něj moc ráda, že se nakonec rozhodl správně. Nu a Draco a Hermiona. Ti dva byli opravdu spojení. (I když Daphné se mi tu taky moc líbila) Dopis na konci je nádhernou třešničkou na dortu. Tak to mělo dopadnout. Moc děkuju, za tuhle povídku, Jimmi.
Ďakujem sa úžasný komentár. Táto poviedka je výnimočná v tom, že je tak moc kánonová, takto nejako to mohlo byť... bohužiaľ všetci vieme, že to tak nedopadne. Ale kým JKR nenapíše pokračovanie o deťoch, tak nikde nie je napísané, že sa po Epilógu nedali dokopy. Deti odrástli, je čas na seba :D Ale JKR niekde spomínala, ako hrozne Draca (a Snapa) neznášala, malý rozmaznaný fagan... ale šiesty a siedmy ročník musel preživať strašne. Nikdy to nie je jednoduché, a ešte v takom veku. Čo už, ešteže máme fanfiction. Ďakujem moc

Mimoriadne milá poviedočka...

Tak přesně takový epilog by se mi taky líbil:-) Moc krásná povídka a taky jako vždy úžasný překlad. 

Moc hezká povídka. Díky za překlad.

Zajímavá povídka. Moc se mi líbí autorčino pojetí povídky. A další velikánský plus má za to, že nechala Severuse přežít. Jsem na něj hold strašně fixovaná A také se mi tady líbí jeho charakter. Strašně děkuju za zprostředkování další povídky a za její překlad!  
Aj ja ďakujem za prečítanie a komentár. Rado sa stalo.

Dakujem pekne za preklad skvelej poviedky. Mam chut z hnihy vysklbnut epilog a nahradit ho touto poviedkou. Skoda ze na mna niekto nemoze pouzit obliviate aby som na epilog zabudla, toto mi sedi omnoho viac.

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: myska111 - 08.03. 2011
Moc pěkná a zajímavá povídka. Díky

Nejvíc se mi líbí ten dopis na konci :) takový další happy end :) myslím že obsah vzkazu pro Minervu nemusí znamenat nic důležitého, je to jen vzkaz, že Severus je pořád na živu... Hezká povídka, hezký překlad.
To riešenie je pri tom pdf a znamená, že Slizolin je vždy lepší než Chrabromil. Ďakujem za prečítanie.

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: Aha_Lucia - 11.01. 2011
Tak lepší koniec som si nemohla ani predstaviť asi! Toľko smrti v siedmom diely, ale Severus bol posledným klincom do rakvy.. stále som dúfala, že to JKR nejak vyrieši, že bude nejaké pokračovanie, dokonca som rozmýšľala nad spojitosťou Harryho a Teddyho (obom rodičia zomreli vo vojne, v oboch prípadoch tesne na to skončil V. a tak.. ), ale rok čo rok som prestala dúfať, a keď som počula, že píše nejakú politickú poviedku, tak sa mi pretočili panenky.. ale to som nechcela, proste poviedka výborná, tak veľa natlačila autorka do siedmich kapitol, že som nechápala.. výborné prelínanie dejových línii (toto mi pripomenulo maturitu zo slovenčiny, haha) a proste koniec.. ale nič iné som nemohla čakať, po WLS proste.. na jednotku   samozrejme, ohľadne prekladu, ako vždy, skvelý! išla som poviedkami rad radom a potom som sa na nejakú dobu na tomto portály odmlčala, zrejme tesne pred touto poviedkou a teraz si mám chuť buchnúť hlavu o stenu   ďakujem
Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: Aha_Lucia - 11.01. 2011
a až teraz som si prečítala tvoje vysvetlenia Severusovej poznámky a.. smejem sa! je to chrapúň..samozrejme v dobrom slova zmysle, ak sa to dá nejak tak chápať, haha

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: kukuriciarka - 22.09. 2010
skvelá poviedka! chytila ma od začiatku až do konca. žiadne zbytočnosti v podobe prehnane "červených scén", len príjemná romantika. vždy som šokovaná, koľkými možnými spôsobmi si možno predstaviť jednu a tú istú postavu. nesmierne ma teší pocit spravodlivosti, ktorý tu bol prezentovaný. a navuše som zase raz mala pocit, že všetko je predurčené. naozaj veľmi, ale veeeeľmi dobrý preklad takéto poviedky zahrievajú dušu. autorka nenarušila pôodne vytvorený svet, len ho podala z inej perspektívy. spapala som to aj s navijákom
Ďakujem moc. Na tejto stránke tých spôsobov nájdeš naozaj veľa. Dlhšiu odpoveď som ti napísala k prvému komentáru u tejto poviedky, takže teraz len: veľmi si to vážim a ešte raz ďakujem.

Ďalší poklad, ďakujem za preklad, znovu ... Krásna alternatíva ako to všetko mohlo byť. Táto dvojica ma stále viac očarúva dúfam, že nájdem ešte veľa takýchto super príbehov. Koniec ma veľmi potešil samozrejme oba konce aj Dracov s Hermionou, ale mala som na mysli ten dopis od Severusa, aj keď absolútne netuším čo myslel tým odkazom pre Minervu.
Teraz som zistila, že mi tento tvoj komentár ušiel. Čítala si tak rýchlo, že som ho nepostrehla. Takže ďakujem dodatočne. Ten odkaz od Severusa je vysvetlený myslím pri pdf. Má niečo spoločné s presýpacími hodinami pre jednotlivé fakulty, v ktorých tieto kamene sú. Mesačný kameň pre máj je smaragd. Pre júl rubín.  Smaragd = Slizolin. Rubín = Chrabromil. Snape si v podstate doberá McGonnagalovú. Vraví, že Slizolin je vždy lepší.
Teda,ja som už aj zabudla, že mi to vŕtalo v hlave. Toto by mi nikdy nedošlo, ďakujem za vysvetlenie Zaujímavé, také Snapeovské. Pamätám si ako ma potešilo, keď som túto poviedku čítala, že Severus žije.   Ďakujem.

Dalsia krasna poviedka v mori krasnych poviedok. dakujem
Aj ja ďakujem, vždy poteší, keď si to s odstupom času prečíta niekto nový.

. Kedze teraz niesom casto pri PC, stiahla som si pdf a vytlacila (dufam, ze ti to nevadi) jeho vyhodou bolo to, ze som si mohla konecne precitat nieco dalsie z tvojho prekladu a pritom som nemusela byt pri PC. Bolo to krasne citanie na dobru noc...alebo lepsie povedane na dobre rano,lebo od polky som to zhltla az do konca, som chcela vediet co bude pokracovat. :-) Uz ty si avizovala, zeby to mohlo nahradit epilog u pövodnej autorky. Tento pribeh bol nadherny a obdivujem to, ako dokazala autorka prepojit povodne HP knihy a svoje dielo. Clovek sa na to vsetko spatne pozera inak...a povie si ...a fakt to tak bolo, ale predsa z ineho uhla pohladu. JKR stvorila carovny svet, dala zakladne informacie, prve impulzy...a my ostatni sme ostali ocareni jej svetom...i ked vela z nas sa nevedelo zmierit s epilogom, s nedostatocnym priestorom pre postavy, pre smrt SS, SB, AD....nastupuje HP FF kde autori pustili uzdu svojej fantazie a dotvorili tento carovny svet. V mnohe veci sa mi v FF pacili viac ako original od JKR. Na tejto stranke su uzasne skvosty a za ne mozeme dakovat hlavne tebe Jimmi, lebo bez teba by som nespoznala poviedky zahranicnych autorov, a to by bola skoda, lebo vyberas nadherne pribehy. :-) A teraz k poviedke :O) Waaaaw To ako je opisany Draco...neviem to vynachvalit. Draco ako dieta, ktore je prinutene pokracovat v slapajach svojho otca...i ked nechtiac. Prvy moment, ktory ma chytil za srdce bolo to ako pomohol Hermione, ukazal ze on nieje neludsky k takemuto zaobchadzaniu. Peknych okamihou bolo vela...teraz na rychlo si spomeniem iba na niektore -dalsia vec, ktrora sa mi vryla do pamati je Ronova hlaska z poslednej kapitoly, ked sa ho Hermiona pyta na Georga: "Je v poriadku?" "Bude" odpovedal "Vsetci budeme. Raz." Tolko malo slov a vyjadrena tam je bolest zo straty po vojne a nadej, ze raz bude lepsie. Proste to na mna zapösobilo. A ta nadherna bodka za vsetkym...je samozrejme list. Ked bol opisovany boj, a to ako Draco vnimal to ze Severus umrel...vravela som si...to nieje mozne...preco ho znova usmrtili...preco musel zomiet...bol to Dracov, da sa povedat, ze prietel, lebo bol (okrem Hermiony) prvou osobou, ktora v nom uvidela aj nieco ine ako jeho otca ale ten list bol vazne necakany a bol pre mna sokom...ale velmi prijemnym. Tvoj podiel Jimmi na tomto je znacny a velmi ti dakujem, ze som si mohla opatovne precitat nieco z tvojho rychlika, ktory zboznujem. Dufam, ze budem mat cas si dobehut kapitoly ktorych tu je neurekom :-) ale musim sa najprv ustalit moj zivot, najst cas a ktomu aj volny PC aby som sa pustila do citania. Krasny preklad, mas cit pre taketo veci a aj pre vyber...mas proste na to nos. Urcite budem citat tvoje a aj dalsie preklady, ktore sa tu objavia a verte, ze zanecham za sebou slovko uzania, ktore vam (vsetkym prekladatelom) patri za to co robite :-) S pozdravom Triana, Tria
Ach jo, čo dodať? Nechceš posielať každú novú kapitolu mailom? Obrovské ďakujem. Nemám slov, urobila si mi velikánsku radosť.

Tak jo, včera jsem to dočetla, ale teprve dnes jsem to strávila natolik, abych psala "Ááááááá, úúúúúžasnýýýý!" :D Nebo možná... :D Už jsem někdy říkala, že miluju tvoje překlady... Myslím, že jo, ale zopakovat to, nikdy nevadí :D I když jsou to "preklady z rýchlika" :D Nebo jak to je :D A navíc, lepší výber autorky nemohl být! Tahle holka mi učarovala už WLS. Ma skvělej styl psaní, udržuje napětí, přesto má dobrej konec... Nemůžu si pomoct, abych ji neoznačila za jednu z nejlepších autorek. I když, ale to není špatný, by člověk její povídky lehce rozeznal od ostatních... Jsou podobný, ale každý vždycky překvapí něčím novým... Ach jo, tohle bylo dokonalý :) Už od první části, když Draco Hermionu zachránil... :) Potom jsem byla možná malinko zmatená střídaním minulosti a přítomnosti, ale pochopila jsem :) Líbí se mi ten řpehled, kterej má luckey v ostatních knížkách... Ty úvodní úryvky většinou vypovídají všechno o nadcházející kapitole. A čím mi asi nejvíc ukradla kus srdíčka? Severusem. Bůhví, že jsem vděčná, za to, že ho nechala žít! :) Díky, Jimmi, za skvělej překlad. Tak dlouho jsem nečetla, že bylo tohle málem jako "Vykoupení" :) :-*
Ďakujem :D :D :D Veľmi dobre sa mi táto autorka prekladá, ak ešte prekladať budem, mám v pláne vybrať si niečo zase od nej. Má ešte dve poviedky podobnej dĺžky ako toto a potom nádherné jednorazovky (ale nie krátke). Keď sa budem chcieť odreagovať. Ten epos (cca 300000 slov), čo píše teraz, tak na ten si netrúfam. Začnem čítať, až keď ho dokončí. Táto poviedka je úžasná - práve preto, že by takto mohla dopadnúť aj sedmička. Strašne sa mi páčilo, ako všetko zasadila do skutočných udalostí siedmeho dielu - mohlo to tak byť. A keď som hľadala tie citáty zo sedmičky - neskutočné, keď som znova tú kapitolu s ohňom prečítala, všetko sa zdalo úplne inak. Také dvojzmyselné, už v origináli, len som si to nikdy predtým neuvedomila. Ďakujem, tvoje komentáre sú proste úžasné.

Vykúpenie Draca Malfoya Od: Rapidez - 01.01. 2010
Dočteno, páni. Když jsem viděla, jak to o Vánocích naskákalo, jen jsem nevěřícně zírala. Jak jsem jsi to mohla stihnout?! * velký obdiv * Nevím, jak bych to shrnula - nemůžu uvěřit, že jsi tuhle povídku nakonec doopravdy přeložila! ´"Fascinujúce," riekol Snape. Na rozdiel od väčšiny prípadov, kedy použil toto slovo, tentoraz to znelo, ako keby to myslel vážne. ´A já s ním nemůžu než souhlasit xD V téhle povídce jsem si ho hodně oblíbila, perfektní postava! Já vím, že vy (asi úplně) všichni máte tak rádi kapitolovky - ale kdyby tohle byly jsem první dvě kapitoly, i tak by to bylo zajímavé. (Tak jsem kdysi tuhle povídku četla, prolog a 1. kapitola, nic víc, až teď jsem zjistila, kolik toho vlastně je.) Obdiv autorce a také perfektní překladatelce!
Re: Vykúpenie Draca Malfoya Od: Jimmi - 01.01. 2010
Pár dní dovolenky a Luckei1 mi fakt sedí. Keď sa budem potrebovať odreagovať, vyberiem si nejakú jej jednorazovku. Vieš, že ja som kedysi prečítala tiež len prvú kapitolu a potom len kukla na záver, že to správne dopadne? Až keď som sa rozhodovala o ďalšej poviedke tejto autorky, padol výber na túto. Ale aj tak mám dojem, že k Bring me to life si ma priviedla ty. Ale to je tak dávno, že už sa možno mýlim. Nejako mi to všetko splýva. Díky moc.

Pěkná povídka, díky za překlad

Pěkná povídka, díky za překlad
Ja ďakujem :D

jaaaj tak na tuto kapcu som sa velmi tesila... Ron sa konecne trochu spamatal... na tom ako Draco strelil Ronovi ked bol opity som sa zasmiala... a ten zaver nema chybu... tak dodatocne Jimmi velmi pekne dakujem za dalsiu skvelu dokoncenu poviedku... Skvele...

Jimmi, ty jsi ďábel! Jak jsi to mohla stihnout, to mi asi navždy zůstane záhadou. Příběh splnil svůj účel... Draco i Sevík tu mají lepší osud, než jak ho vykreslila paní JKR. A vztah Hermiony a Draca terď stranou... já si stejně myslím, že takhle nějak to s Dracem bylo. Očividně nechtěl být smrtijedem, ale musel. Byl sice malé vystrašené děcko, ale podle mě muselo existovat pár situací, kdy se zachoval "správně". Vážně, jenom drobnosti, třeba když neprozradil Harryho... a tak :D U toho dopisu na konci jsem se začala pořádně smát... asi mi došlo, proč jsi to věnovala JSark :D Možná bych si na ni taky vzpomněla. Ale ten vzkaz Minervě... grrr, z toho asi neusnu :/
Tak usnu :-D stačilo se kouknout k pdfku... to tak dopadá, když člověk dočítá věci s několikadenním zpožděním :-D

Paráda, táto poviedka sa mi úžasne páčila, najmä preto, že skvele popisovala charaktery Draca a Severusa, ono predsa len v niektorých poviedkach sú trochu mimo. :) Máš nejakú teóriu o tom, čo malo znamenať to s tým májom? Alebo to autorka niekde vysvetlila? 8) V každom prípade vďaka za super darček, teraz užívaj odpočinku. Je jasné, prečo chcem, aby si si oddýchla a dala sa do poriadku, že? :D

Díky Jimmi za krásný (nejen) vánoční dárek. Snapeův návrat mě taky těší, ovšem co chtěl říct netuším. Asi se nechám podat :-)

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: beruska1 - 26.12. 2009
ach bože, přečetla jsem to na jeden zátah, moc pěkné, jaem naprosto mimo takže mě nenapadají slova, která by to mohla řádně vystihnout, ale mockrát děkuju za krásný překlad Jimmy. jsem ráda, že to dopadlo dobře. A že Sevík žije :-D

Celá táto poviedka je skvelá, ale myslím, že na tom má podiel aj dobrý preklad, takže ďakujem
Díky, ty máš fakt nick anonym?

Opět moc hezký překlad a výborný vánoční dárek. Povídka byla úžásná, jen by mě zajímalo, co znamená vzkaz pro McGonagallovou :))) Jinak přeju taky hezké vánoce

Tak to bylo skutečně moc krásné překvapení, čekala jsme jako vánoční dárek jednu kapitolku, nebo nějakou jednorázovku, ale TOHLE??? jsi neskutečně pracovitá a schopná překladatelka, moc jsi mě potěšila, Povídka se mi velice líbila a přežití Severuse byla taková opravdu "sladká tečka" na konec. Děkuji za překlad a přeji příjemné a hlavně poklidné prožití zbytku svátků :o)

Děkuji za naprosto skvělý vánoční dárek. Tvůj výběr povídky i překlad je úžasný a to, že Severus přežil, je to nej nej nej zakončení a překvapení. Venku prší, ale teď mám v duši tak radostný pocit, že mi to vůbec nevadí. Sedím, usmívám se a doufám, že někdo přijde na to, co měl znamenat Snapeův vzkaz Minervě. Snad že deštivý, někdy studený a rozmarný čas je následován krásným a slunečným? Asi to nesedí, že? Ještě jednou dík za Hermionu a Draca.

Och Jimmi, ty si fakt skvlááá :-) taký nádherný darček, včera som bola polomrtva ale aj tak som to dočítala, komentár som schopná iba teraz. Za prvé, krásne to zapadalo, stačilo odignorovať ten strašný epilog ktory rowle nikdy neodpustím, pridať toto a MAXIMALNA SPOKOJNOST. Krásny vznikajúci vzťah medzi Herm a Dracom, plus veľa Severusa. Skvelé. A ten koniec mi vŕta v hlave odvčera ... žeby bolo pokračovanie:D alebo jej iba naznačil, že je nažive? alebo to má s tým ako ho nazvala zbabelcom? neviem, a velmi ma to zaujíma :D

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: 32jennifer2 - 25.12. 2009
Tak skvelé zakončenie skvelej poviedky...normálne by sa hodila ako doplnok k oficiálnym knihám HP..a Severus žije...čo to myslel s tou Minervou? vďaka Jimmi, toto bol krásny vianočný darček =) si naše šikovné zlatíčko =)

Páni, nevěřila jsem, že bys ji tak skor dokončila, ale jsem moc ráda. Dost se mi líbila. A samozřejmě tvůj úžasný překlad si zaslouží neskonalé vychvalování až do nebe. Hodně jsi mi zlepšila náladu, za což děkuji a opožděně, ale přece přeji příjemné svátky plné pohody...;-)

och, to je náádherné! Ani vo sne by ma nenapadlo, že dokončíš celú poviedku už dnes...a som z toho nepopísateľne šťastná...asi sa práve zaradila do mojich najobľúbenejšícj...jednoducho...mala všetko čo má mať! Krásny preklad...dakujeeem! p.s. čo znamenal ten citát, povedz prosím! Neprežijem to! asi si to idem phľadať :D

Re: Kapitola 7 Mysli vážne, čo hovoríš Od: Neprihlásený - 24.12. 2009
Krásná kapitolka, skvělá, perfektní, bombastická prostě nemám slov s této krásné povídky. Šťastné a veselé Vánoce

naj naj najkrajsia prekladatelska trofej tejto stranky :) krasne vianoce :)

Fakt netuším, co měl Severusův vzkaz Minervě znamenat, ale to, že přežil mi udělalo fakt velikou radost! JKR mu podle mě hodně ukřivdila a tohle je mnohem lepší a spravedlivější konec :-) Ostatně celá tahle povídka mě moc potěšila. Četla jsem jí dneska po kouskách, rozbalovala jednotlivé dárečky kapitol a opravdu moc jsem si to užila. Je to krásně vystavěný příběh, dopověděl mnoho z toho, s čím si JKR nedala práci, krásně zapadl - přesně takhle se to mohlo stát. Hrozně se mi líbil vztah Draca a Severuse (Severus byl opravdu úžasný jako přítel a rádce), jeho přátelství s Dafné (vždycky mě potěší představa přátelství mezi zmijozely), a samozřejmě to, jak se postupně vyvíjel jeho vztah k Hermioně. Líbilo se mi, jak v minulosti oba přemýšleli nad tím, co se stalo, když Draco zachránil Hermioně život a jak je to oba proměnilo. A Andromeda byla skvělá. A popis scény v Komnatě nejvyšší potřeby a závěrečné bitvy z Dracova pohledu byl úžasný. A to, když Lucius řekl, že nebojovali, že ho jen hledali... Nechápu, jak jsi to mohla stihnout, ale jsem ti za to vděčná :-) Díky moc za krásný překlad a krásný dárek, jsi hvězda jasná. Odpočívej, užívej svátky, nabírej síly a těším se na další poklady po Novém roce.