Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Autor: arctique48

Dramione príručka

Dramione príručka pre pokročilých

Dramione príručka
  • Jimmi | 05.02. 2011 | arctique48 , 3981 čitateľov
  • Vysvetlivky na úvod:

    Canon HP knihy, Famfrpál v průběhu věků, Kouzelní tvorové a kde je najít a www.jkrowling.com. Jakákoliv informace v nich obsažená je canon.

    Fanon informace, která se vyskytuje pouze v povídkách, ale ke které se canon nevyjadřuje. Takovou informací může být to, že se astronomická věž používá k romantickým schůzkám, nebo že má Draco vílí předky. Tyto informace mohou být tak široce rozšířené, že se často matou s informacemi z canonu (viz canon).

    alternative universe – povídka, ve které jsou změněna některá důležitá fakta z knižní/filmové předlohy. Harry Potter jako pirát na lodi Hogwarts je AU. AU je legitimní kategorie fanfiction, není dobré zaměňovat ji se špatnou charakterizací postav (viz OOC)

    AN – autorova poznámka

    Fandom - komunita lidí, kteří jsou fanoušky určité knížky, seriálu, filmu… V našem případě jsme všichni součástí HP fandomu.

    POV - point of view, úhel pohledu; naznačuje vypravěče, toho, z jehož pohledu je povídka napsaná; povídka psaná v první osobě (tzv. ich forma) 

    Fic - zkrácená verze slova fanfiction

    Fanfiction - povídka, která využívá světa vytvořeného někým jiným.

    Flashback – spomienka, záblesk minulosti, vybavenie si spomienky z minulosti

    Mary Sue - většinou originální ženská nebo dívčí postava, která na sebe nelogicky strhne pozornost celého Harry Potter světa. Bývá nadprůměrně krásná, inteligentní, mívá neobvyklé magické schopnosti, významné předky, tragický osud nebo dětství a je velmi nepřirozeně dokonalá. Mary Sue je diagnóza.

    Plot-bunny – tohle spojení se používá jako označení původního návrhu na hlavní děj v povídce 

    Zdroj: http://www.sosaci.net/vysv.htm



Dramione príručka

Dramione príručka pre začiatočníkov

Dramione príručka
  • Jimmi | 30.01. 2011 | arctique48 , 3279 čitateľov
  • A Beginner's Guide To Dramione Romance

    ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2772706/1/

    Autor: arctique48

    Stav: súhlas s prekladom

    ONE-SHOT

    Preklad: Jimmi

    Beta-read: Bbarka

      VAROVANIE: PARÓDIA. NAPÍSANÉ PRED VÝJDENÍM ŠIESTEJ KNIHY.

    Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní arctique48, ktorá napísala túto fanfiction.