Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Február

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/2/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Február

Tretieho informácia z Vianočnej pošty viedla k smrti či zatknutiu dvanástich smrťožrútov v Surrey, keď Rád podnikol nájazd na ich úkryt. Bola medzi nimi Bellatrix Lestrangeová a Harryho oči v tej tme smaragdovo zažiarili ako svetlo z Avady Kedavry, keď sa na ňu pozrel. Ale nevrhol ju a ona nezomrela. Hermiona bola tak znechutená faktom, že časť z nej si priala, aby ju použil, že sa jej päť minút v kríkoch naprázdno zdvíhal žalúdok a ona si uvedomila, že to bolo len preto, že od predvčerajška nejedla.

Desiateho sa na ich prahu ukázal Draco Malfoy, chudý a vydesený. Hermiona mu urobila čaj, kým sa vážne rozprával s Shackleboltom, Lupinom a Harrym. Keď sa naklonila ponad stôl, aby pred neho položila šálku s čajom, Malfoy sa  na ňu pozrel...  a potom sa pozrel znova. Na chvíľu Hermionu napadla absurdná a znepokojujúca myšlienka, že jej nakúka do výstrihu a už sa chcela rozzúriť, ale potom si spomenula, že jej okolo krku visel prívesok, obvykle ukrytý za jej oblečením, ale bezpochyby viditeľný, keď sa jej roztvoril okolo krku priveľmi veľký sveter. Jej oči strelili k jeho a na chvíľu si pomyslela, že v nich vidí úľavu, možno vďačnosť, ale potom to zmizlo a on rozprával Harrymu o Temnej hostine, ako keby sa nič nebolo stalo. Pomyslela si, že sa možno Lupin na ňu podivne pozrel, ale nič nepovedal a ona odišla z miestnosti potichu a so slabou červeňou na jej obvykle bledých lícach.

Štrnásteho Hermiona našla Harryho vo svojej izbe sedieť na Ginninej posteli so skoro prázdnou fľašou pašovanej ohnivej whisky, ktorú v komore zanechal Mundungus Fletcher noc predtým, než ho zabili. Keď vošla dnu, otočil k nej svoje kalné, zlomené oči a riekol jej, že nikdy Ginny nepovedal, že ju miluje. Plakal v Hermioninom náruči, až kým nestratil vedomie v posledných hodinách smutného valentínskeho dňa. Hermiona ho zasunula do zaprášenej, dlho nepoužívanej postele, jemne vypáčila tú fľašu z jeho ruky a hodila do seba zvyšok tej tekutiny v troch rýchlych preglgnutiach, vychutnávajúc si to, ako to popálenie takmer zakrylo bolesť, ktorá už tlela v jej hrudi.

Dvadsiateho štvrtého si Hermiona uvedomila, že jej jediný opasok, ktorý jej bol stále dobrý (keď o tom premýšľala, tak to bol ten, čo si kúpila, keď vyšla zo základnej školy) už nemal viacej dierok, aby udržal tie príšerne voľné džínsy na jej vystupujúcich bokoch. Tú noc sa znova ukázal Malfoy, potreboval hovoriť s Harrym a keď prešiel okolo Hermiony v kuchyni pri ceste von, vtlačil jej jablko do ruky a povedal: "Jedz niečo, Grangerová, skôr než ťa odfúkne." Usmiala sa a pre jej tvárové svaly bolo nezvyklé fungovať takýmto spôsobom. Keď do toho jablka zahryzla, chutilo ako leto a slnečné svetlo... a čas pred Vojnou.

Dvadsiateho ôsmeho bola Hermiona na misii, ktorá získala pohár Helgy z Bifľomoru. Keď sa spoločnosť vrátila späť na Grimmauldovo námestie, všetci živí a rozžiarení úspechom, objala Harryho, Rona pobozkala na líce a vzdala sa oslavy v prospech mäkkého vankúša a úniku v spánku. V tú noc sa jej snívalo o výkrikoch a prosbách tých, ktorých smrťožrúti zabili v honbe za týmto pohárom a prebudila sa s priduseným výkrikom, so slzami a v pote zmáčajúcom prikrývky.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Február Od: Zuzana - 19.09. 2010
"...chutilo ako leto a slnečné svetlo... a čas pred Vojnou." Nádherné myšlienky, je to písané, akoby autorka tú vojnu naozaj zažila. Ďakujem Jimmi za krásny preklad.

Re: Február Od: denice - 19.09. 2010
Zvláštní, tak malá plocha a co ve mně dokáže probudit emocí. Kdyby byl přeložený i prosinec, asi bych podváděla a podívala se na konec. Jak je dobře, že budu muset číst postupně a o nic se nepřipravím.

Re: Február Od: beruska1 - 19.09. 2010
chjo je to opravdu smutně temné, dík za překlad.

Re: Február Od: cyrus - 19.09. 2010
Ooooj ja dufam, ze to skonci dobre, lebo to budem velmi velmi smutna...

Re: Február Od: doda357 - 19.09. 2010
Harryho mi je strašne ľúto. Konečne sa objavil na scéne aj Draco a tým svojím milým spôsobom povedal Hermione, aby jedla. To bolo pekné. Ďakujem

Re: Február Od: anonym - 19.09. 2010
smutné

Re: Február Od: Leann - 19.09. 2010
To, čo urobil Draco s tým jablkom, vylúdilo aj mne úsmev na tvári. A Harryho mi je tak hrozne ľúto! Nemá rodičov, žiadnu rodinu a nakoniec príde aj o Ginny!   

Re: Február Od: bbarka - 19.09. 2010
Chvalabohu, že sa objavil Draco...a že Hermione nanútil to jablko...to bolo pekné... A poučenie? Treba ľuďom povedať, že ich ľúbime ešte kým je čas...aaach...Ďakujem za kapitolu!

Re: Február Od: JSark - 19.09. 2010
Vieš za koľko depresií budeš zodpovedná? Alebo niekto vyplaví izbu... Ale som rada, že sa u nich ukázal aj Draco a trochu napredujú.

Re: Február Od: teriisek - 19.09. 2010
Díky za překlad... Je mi smutno:(

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke