Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2013 Snamione

Profesionální zájem

Advent 2013 Snamione
Vložené: marci - 04.12. 2013 Téma: Advent 2013 Snamione
marci nám napísal:

 


4. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Profesionální zájem 

A Professional Interest

Autor: Strega Brava

Překlad: marci           Beta: Lupina

Shrnutí: Na poradě zaměstnanců školy svolané za účelem prodiskutování druhého úkolu Turnaje tří kouzelníků Severus nesouhlasí s Brumbálovým výběrem objektu, který má zachraňovat Viktor Krum. Romantika je zatím v plenkách… daleko více jde o uvědomění si přátelství.

Originál: http://www.fanfiction.net/s/504487/1/A-Professional-Interest

Souhlas s překladem: Autorka již více než rok nekomunikuje a není možné jí zaslat žádost o souhlas s překladem.

Disclaimer: Anything you recognize belongs to the goddess, JKR.

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autor této fanfikce je Strega Brava. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku. 

 


Prohlášení autorky:
  Cokoliv vám přijde povědomé, patří božské JKR. Další „chybějící scéna“ k vašemu nahlédnutí. Mohla by být viděna jako prequel k jiným příběhům, které jsem napsala, nicméně jde o striktně samostatný příběh. Konstruktivní hodnocení vždy vítáno. Šťouralové budou vyzváni, aby zavítali k mojí švagrové na vánoční večeři (bojte se… hodně se bojte). Zvláštní poděkování Tessie a Amy za beta-reading tohoto dílka (objímám vás obě).

Prohlášení překladatelky: Tento příběh není z těch nejvánočnějších, ale věřím, že splní kritéria díky pozvání autorky na vánoční večeři ke švagrové a díky závěrečné vzpomínce na vánoční ples v Bradavicích. (A kromě toho prostě miluju šmírování profesorského sboru.)

Zvláštní poděkování patří mé milované dvorní betě Lupině za beta-reading překladu (také bych tě objala, takhle virtuálně to nikdy neublíží :) ).

(Má kritéria pro status „božská“ jsou asi někde jinde, ale autorce to neberu… Kdyby byla JKR božská, nemusely bychom psát a překládat chybějící scény, že?)

 

 

Profesionální zájem

Severus seděl ve sborovně a rozhlížel se po ostatních profesorech s opovržlivým úšklebkem na rtech. Albus trůnil v čele stolu, usmíval se a čekal, až se všichni usadí, načež povstal a oslovil je.

„Svolal jsem vás sem za účelem prodiskutování druhého úkolu,“ začal.

„Druhý úkol? Co je s druhým úkolem?“ zacvrlikal Kratiknot vzrušeně, takže na něj Severus upřel podrážděný pohled.

Tvoje reakce jsou vždycky směšně přehnané… je zázrak, že u tebe ještě nedošlo k samovznícení, pomyslel si jedovatě.

„Měla jsem dojem, že jsme tu záležitost dokončili v dostatečném předstihu,“ zeptala se nejistě Minerva s poněkud zmateným výrazem.

„Je pravda, že všechny úkoly byly připraveny, nicméně u druhého z nich je jeden aspekt, který si žádá naši pozornost. Musíme rozhodnout, kdo bude přidělen každému ze šampiónů na jeho cestě jako cíl,“ odvětil ředitel a posadil se.

„To by nemělo trvat moc dlouho,“ zamumlal Severus hlasem velmi připomínajícím škrundání žaludku. Z důvodů, které znal jen on, svolal Albus toto setkání v čase večeře. Za normálních okolností by to nebyl problém, kdyby ovšem Severus nemusel vynechat oběd kvůli likvidaci následků obzvlášť ošklivé exploze, způsobené poněkud roztržitým Seamusem Finneganem.

„V některých případech, Severusi.“ Albusovy oči šťastně jiskřily, když si jejich majitel měřil svého nevrlého Mistra lektvarů.

Na okamžik pocítil Severus letmý záchvěv strachu, ale rychle jej potlačil. Volba pro každého šampióna byla uspokojivě evidentní…

„Nuže, všichni víme, že Cedric Diggory a Cho Changová mají oči jeden pro druhého,“ pravila laskavě profesorka Prýtová. „Já tvrdím, že ona je tou jedinou osobou, kterou by nejvíc postrádal.“

Celou místností se nesly zvuky obecného souhlasu. Severus nad profesorkou bylinkářství jen protočil oči.

Další zářný příklad tvého okouzlujícího pochopení očividně zřejmého, pomyslel si s jízlivým pobavením.

Ve vzduchu se zjevil pergamen a zlatý brk na něj vepsal zářivě stříbrným inkoustem jméno Cho Changové.

„Dobrá, jeden je vyřešen a tři zbývají,“ řekl Albus radostně.

„Pour mademoiselle Fleur, la personne qui lui manquerait le plus serait sans doute sa petite soeur, Gabrielle. C'est un choix logique,“ vysypala ze sebe madame Maxime rychlou francouzštinou, zapomínajíc ve svém vzrušení, že není v Krásnohůlkách.

Albus na ni lehce zmateně pohlédl.

„Říká, že sestra slečny Delacourové, Gabriela, je logickou volbou pro krásnohůlskou šampiónku,“ pravil Severus stručně a ignoroval při tom hodnotící pohled profesorky Trelawneyové.

„Nevěděla jsem, že mluvíte francouzsky, Severusi,“ uslzená učitelka věštění se culila, což v Severusovi vyvolalo nedobrovolné zachvění.

Hádám, že ti čajové lístky neukazují všechno. A pokud budeš mávat řasami ještě rychleji, způsobí mi to bolení hlavy, pomyslel si a ušklíbl se nad tím, jak směšně vypadá. Jeho výraz jasně ukazoval, že z francouzštiny ovládá o hodně víc…  i když mnohé z toho není přijatelné při civilizované konverzaci.

Albus pokývl a Gabrielino jméno se na pergamenu připojilo ke jménu Cho.

„Myslím, že pro Harryho Pottera můžeme vybrat Ronalda Weasleyho,“ ozvala se Minerva s pýchou zářícíma očima.

„Ti dva jsou nejlepší přátelé,“ přikývla madame Hoochová.

„Prakticky neoddělitelní,“ zamumlal Pošuk a loknul si ze své placatky.

Občas by mě zajímalo, co přesně máš v té flašce, Alastore, přemítal trpce Severus.

„Souhlasím. Toto je nejlepší volba pro našeho nejmladšího šampióna,“ pokynul Albus ještě jednou směrem k pergamenu a Ronovo jméno se objevilo jako další.

„Nyní zbývá otázka, koho vybereme pro Viktora?“ položil Albus otázku a Severus sledoval, jak o tom ostatní přemýšlejí. Toto se mohlo ukázat jako obtížné.  První věcí, která ho napadla, bylo Viktorovo koště… pravděpodobně bylo pro něj tím nejcennějším na světě.

„Předpokládám, že bychom nemohli hodit do jezera Karkarova?“ otázal se Severus posměšně.

Dokonce i Minerva se uchechtla. Nevrlý profesor z Kruvalu neudělal od svého příjezdu do Bradavic nic pro získání sympatií. Neustále slídil… tvářil se, jako by se celé Bradavice spikly proti němu a jeho škole. Dokonce ani na tomto setkání se neráčil ukázat… překvapivě, když se jednalo o druhý úkol a k tomu studentovi se choval téměř jako otec.

„Ne, Severusi. Oliheň by tím nebyla příliš nadšena. A pamatuj, že Igor je na vodu poněkud háklivý a …“

„No, neměl se snažit odčarovat toho ubohého tvora z vody. Chtěla se jen spřátelit!“ zvolala madame Pinceová stále viditelně uražená, že se někdo pokusil na tu bestii zaútočit.

Je snad překvapivé, že zrovna ty bráníš studenokrevnou a značně frigidní kreaturu? ušklíbl se Severus nad představou, která mu bleskla hlavou.

„Uklidněte se, drazí profesoři. Prosím. Všichni víme, že profesor Karkarov dokáže být v těchto dnech poněkud… provokující, ale to ještě není důvod pro jeho vhození do jezera,“ namítl Albus.

„Mimochodem,“ zavrčel Severus, „Viktor by ho pravděpodobně nezkoušel zachránit nijak zapáleně.“

Profesor Binns zkusil potlačit zasmání a začal stoupat do vzduchu. Rychle klesl zpět, ačkoli na několik chvil rozpaky zřetelně zestříbrněl.

„Mám návrh… slečna Hermiona Grangerová,“ prohodil ledabyle Albus.

Ne… pomyslel si okamžitě Severus

„Proč Hermiona?“ zeptala se Minerva a její výraz prozrazoval znepokojení.

To nemůže myslet vážně…

„Všiml jsem si, že k ní Krum chová sympatie. Požádal ji, aby se stala jeho partnerkou na vánočním plese, a v poslední době spolu trávívají trochu času. Má k ní pravděpodobně blíž, než ke kterémukoli z jeho vlastních spolužáků,“ pravil Albus neutrálním hlasem, ačkoli Severus věděl, že starší profesor zachytil jeho znepokojený výraz.

Proč mě to vlastně trápí… není to nic, co by jí ublížilo…

„Chodí spolu?“ madame Pinceová vypadala téměř uraženě… Hermiona byla jednou z jejích nejoblíbenějších studentek.

Severus cítil, že se mu při té otázce ježí chlupy.

Je jí teprve čtrnáct, nejraději by zakřičel na bradavickou knihovnici. Představa, že by se Krum… dotýkal… jí, stačila, aby se mu udělalo nevolno… i když ne tak špatně, jako když analyzoval svoji reakci na to všechno…

„Co se tohoto týká, naneštěstí mi chybí informace,“ odpověděl Albus šťastně. Severus si všiml, že se ředitel záměrně vyhýbá jeho pohledu.

Co to se mnou, pro všechno na světě, vlastně je? Proč mi to tak vadí? Je to Hermiona Grangerová, o kom tu mluvíme. Kamarádka Harryho Pottera. Mudlorozená. Nebelvírka… Severus si vybavil, jak vypadala na vánočním plese… bylo jen spravedlivé, že se spárovala s tím famfrpálovým monstrem, Krumem.

„Je to zvláštní volba. Objekt zapojený do úkolu vždy patříval do stejné školy jako šampión,“ okomentovala to profesorka Sinistrová.

V té chvíli se Severus zatvářil téměř vděčně.

„Souhlasím. Vytváříme zde precedens pro budoucí turnaje,“ dodala profesorka Prýtová.

„Je to moudré?“ zeptal se Kratiknot nervózně.

„Možná ji nebude chtít zachránit… s celou bradavickou situací a tím vším. Slyšeli jsme na toto téma hovořit Karkarova víc než jednou. Kdo může říct, že ji Viktor prostě nenechá napospas jezerním lidem?“ otázala se jízlivě madame Pinceová.

„Mám všechny důvody předpokládat, že úkol dokončí… věřím, že se postará o její…“ začal Albus pevně.

Severus se vymrštil ze svého křesla a ředitele přerušil.

„Je z Kruvalu, Albusi! Vážně věříš, že jeho úmysly jsou čestné? Není možné, že se přilepil na… na… slečnu Grangerovou s cílem získat nějakou výhodu nad bradavickým šampiónem?“ vykřikl.

„Šampióny, můj drahý Severusi. Šampióny. Nezapomínejme na Harryho,“ odtušil Albus chladně.

„Samozřejmě. Jak by někdo mohl zapomenout na Chlapce, který přežil?“ zavrčel Severus. „Nicméně základní fakta zůstávají. Přidělujete bradavickou studentku šampiónovi z konkurenční školy. Je nerozumné vystavovat ji takovému riziku.“

„Jakkoli nerada to přiznávám, Severusi, máš pravdu,“ řekla Minerva tiše, hledíc na ředitele s obavami.

„Nikdo vhodnější není. Věřím, že na tom se všichni shodneme,“ znělo Albusovo konečné rozhodnutí, když sledoval hlavy kolem sebe neochotně přikyvovat. Všech, kromě Severuse, který se vrátil na své místo a mračil se.

Ona si tohle nezaslouží, přemýšlel… v duchu probíral škálu mnoha ochranných lektvarů, které by jí mohl podat… jen pro případ…

„Rozhodnutí nemusí být jednomyslné; pokud většina z nás souhlasí, že ona je tou nejlepší volbou, pak je výběr u konce a budeme podle toho jednat.“ Se závěrečným slovem Albus naposledy pokynul k pergamenu a Hermionino jméno se připojilo k ostatním. Lejstro se poté samo srolovalo a sneslo se do Albusovy natažené dlaně. Zlatý brk zmizel s tichým křupnutím.

„Věřím, že jsme probrali vše potřebné. Děkuji vám, že jste si ušetřili čas na tuto krátkou poradu. Nebudu vás déle zdržovat od večeře,“ Albus povstal a propustil profesory, kteří rychle a tiše odcházeli z místnosti.

Všichni, až na jednoho.

Severus stále seděl u stolu a jednou rukou si zlostně mnul spánky.

„Jsi v pořádku, Severusi?“

Mladší muž vzhlédl. Stále zuřil… to bylo velice zřejmé.

„Proč to musí být ona?“

Albus se na Mistra lektvarů usmál a posadil se do křesla vedle něj. „Proč by neměla být?“

„Ona… je nejbystřejší studentka, kterou máme… nejslibnější čarodějka. Pokud by se něco stalo… s ní… chci říct, že to by byla strašlivá rána pro školu… její rodiče… její přátele…“

„Tebe?“

Severus na Albuse zíral, jako by mu narostla druhá hlava.

„Mě?“

„Ano, věřím, že to je přesně to, co jsem právě řekl, Severusi,“ jeho oči se zatřpytily, „a absolutně rozumím tvým obavám o její blaho…“

„Mám obavy o pověst naší školy,“ protestoval Severus rychle… příliš rychle.

 „… a tvým obavám o pověst naší školy,“ zopakoval Albus. „Ale pokud na to přijde, ona je opravdu jedinou volbou, kterou máme.“

Na krátký okamžik ty černé oči vzplály v protestu, který ale rychle pohasl. Přikývl a vypadal jaksi poraženě, když se zhroutil v křesle.

Albus jej poplácal po rameni, vyzývaje ho, aby se zvedl, což on udělal… velmi pomalu.

„Všechno bude v pořádku, Severusi. Jdi si dát něco k jídlu a odpočiň si.“

„Nejsem moc hladový.“

„Tak si prostě odpočiň.“

„Pokud na tom trváš.“

„Trvám, Severusi.“

„Předpokládám, že k oné věci není co dodat,“ řekl Severus stručně s bledou tváří.

„Ne, Severusi. Rozhodnutí je konečné.“

„Mohu tam být, až…?“

„Samozřejmě.“

Severus mlčky přikývl a šel ke dveřím, na tváři stále výraz smutku a hněvu.

Dveře za sebou zavřel velmi tiše.

Zhluboka se nadechl chladného vzduchu chodeb a pomalu kráčel do svých komnat. Jakmile byl v jejich bezpečí, přešel k oknu a otevřel je, ignoruje ostrý, mrazivý vzduch, který se dral dovnitř a místnost okamžitě ochladil.

„Proč by mě to vlastně mělo zajímat?“ otázal se nahlas a jeho dech se srážel ve studeném vzduchu.

Vskutku, proč? Proč by ho mělo zajímat, že by nějaká studentka… i když nebelvírská studentka, měla být vystavena nebezpečí za tak kontrolovaných podmínek? Koneckonců, nebezpečí bylo vnímáno pouze… nebylo možné, aby se komukoli opravdu něco stalo.

Tak proč je tak naštvaný? Proč ho tak vytáčí, že má nějaký další student o ni zájem?

Myslí mu proběhl obrázek Viktora a Hermiony tančících na vánočním plese a on se ošil před vidinou, jak ty nemotorné ruce spočívaly na jejím útlém pase… jak se ten trapný Bulhar na ni díval, jako by byla nějaký exotický dezert. Dokonce i prostý fakt, že ten kluk ani nedokázal správně vyslovit její jméno, ho v nemalé míře iritoval.

Teď už pořádně podrážděný, zabouchl Severus okno, hodil na sebe plášť a vyrazil ze svých komnat. Nechtěl na to myslet. Nechtěl myslet na ni.

A přesto nemohl myslet na nic jiného.

Procházel hradem v oblaku hněvu, když se náhle ocitl před vchodem do knihovny. Rychle vešel dovnitř, do oddělení s omezeným přístupem, a našel knihu, kterou hledal.

Pokročilé lektvary pro přežití pod vodou.

„Pouze z profesionálního zájmu,“ zašeptal, posadil se na nedalekou židli a začal číst.

Ale ta slova zněla podivně prázdně… dokonce i jeho vlastním uším…

advent 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Profesionální zájem Od: lea16 - 02.02. 2017
jsem zvědavá co bude dál

Re: Profesionální zájem Od: Chavelierka - 31.12. 2013
Nechápu proč, ale přišlo mi to hrozně smutné. Chudák neustále se jen trápí pro nějakou ženu a žádná naděje na světlé zítřky. Ach jo
Re: Profesionální zájem Od: marci - 02.01. 2014
Ale vždyť od toho máme fanfiction. A i v téhle povídce bylo zřejmé, že Brumbál "ví" - určitě i tato nitka dovede k dobrému konci :) Díky moc za komentář, Chevalierko!

Re: Profesionální zájem Od: Nade - 27.12. 2013
Když už Snape nedokáže přesvědčit ani sám sebe, je to vážné. 
Re: Profesionální zájem Od: Neprihlásený - 31.12. 2013
To ano. A kdyby chudák věděl, do čeho všeho jej autorky snamione uvrtají :) Díky za komentík, Nade

Re: Profesionální zájem Od: azuzike - 08.12. 2013
Severusove vnutorne hodnotenia a monology nemaju chybu.. A ked si to niekto nazve "profesionalny zaujem" tak mu to teda nechajme...:D ved kazdy tomu hovori inak.. Dik za krasny preklad
Re: Profesionální zájem Od: marci - 09.12. 2013
Kvůli těm monologům jsem také po povídce sáhla. Škoda, že jich nebylo víc :) Já děkuji za krásný komentář, azuzike :)

Re: Profesionální zájem Od: wixie - 05.12. 2013
To bylo báječné! Severus je prostě úžasný a celkově byl tak nějak něžně (já vím, za tohle slovo v souvisloti se svou osobou by mě asi zabil) napsaný, nemůžu si pomoct. Děkuji za překlad!
Re: Profesionální zájem Od: marci - 06.12. 2013
Ano, velmi pravděpodobně by Tě zabil. Ale já už o něm kdesi napsala, že je "sladký" a zatím žiju Jsem ráda, že se Ti příběh líbil a těším se na Tvé další komentáře, wixie

Re: Profesionální zájem Od: Gift - 05.12. 2013
Taky si podobne spiclovani vzdycky uzivam! Cim jsem starsi, tim vic si uvedomuji, jak jsme museli byt za zdmi kabinetu tim ci onim pedagogem rozebirani a pomlouvani. A zcela to chapu ). A tobe, Severusi? Tobe to taky trochu neuskodi! Diky za prijemnou jednohubku, marci.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 05.12. 2013
díky moc za komentář, Gift. Já mám navíc dost učitelů v rodině, takže komentáře ohledně mentálních schopností toho či onoho žáka slýchávám dost často Jedna manželova kolegyně dokonce pronesla při odchodu do třídy památnou větu: "Já už nechodím učit. jenom sedím na víku, aby ta žumpa nepřetekla"   Já učitelům fandím. A v povídkách je šmíruju děsně ráda Jsem ráda, že i ty

Re: Profesionální zájem Od: JSark - 04.12. 2013
Jj, jasne, len z profesionálneho záujmu. :DD Ďakujem za preklad, vydaril sa. :)
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
jsem ráda, že se Ti překlad líbil. Díky, JSark :)

Re: Profesionální zájem Od: Eggy - 04.12. 2013
bolo to... zaujimave :) vazne som nieco take necakala ale pacilo sa mi to... dakujem za preklad a najdenie tej poviedky... profesorovske poviedky mam rada :P
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Povídku našla solace a zahrnula jí do čtyř A4 stran odkazů, který mi poslala :) jsem ráda, že jsem jí z něj vyhmátla - šmírovat ve ff sborovnách coby muška jenom zlatá mě baví :) Jsem ráda, že Tě povídka zaujala a děkuji za komentář, Eggy :) 

Re: Profesionální zájem Od: Michelle - 04.12. 2013
z těch sarkastických poznámek jsem umírala! ach ten Severus - samozřejmě že NEŽÁRLÍ, je to jen PROFESIONÁLNÍ ZÁJEM! díky za překlad :)
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Já byla také nadšená. Škoda jen, že si povídka tu "komentářovou" formu neudržela až do konce, ale co se dá dělat Jsem ráda, že tě povídka pobavila a děkuji za koment, michelle

Re: Profesionální zájem Od: Lachim - 04.12. 2013
Ano, ano. Severusův zájem je jen čistě "profesionání." Nádhera.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Zájem o blaho školy je VELICE důležitý a záslužný Díky moc za komentář, Lachime

Re: Profesionální zájem Od: nadin - 04.12. 2013
Áno, takto nejako by to mohlo byť. Okamih, kedy si uvedomil... A potom nasledovali všetky romantické príbehy HG/SS  Ďakujem za preklad 
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Takové ff "Budiž světlo" ?? Moc děkuji za komentík, nadin, jsem ráda, že se líbilo

Re: Profesionální zájem Od: Sebelka - 04.12. 2013
Úžasné. Fakt moooc pěkná povídka. Jiťa
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Jsem ráda, že se Ti povídka líbila a velice děkuji za komentík, Jíťo :)

Re: Profesionální zájem Od: teriisek - 04.12. 2013
Samozřejmě, jenom profesionální zájem... Jak jinak;) Díky za překlad, jako spousta dalších mám i já tyhle zákulisní kousky ráda, takže mě výběr potěšil!
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Tak to jsem ráda, že jsem Ti výběrem povídky kápla do noty :) Díky moc, teriisku :)

Re: Profesionální zájem Od: Zuzana - 04.12. 2013
A Albus zase vsetko vie, ale tentokrat mi neliezol na nervy. Bol k Severusovi celkom mily. A Severus sa o Hermionu urcite postaral:D
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Přiznávám, že když narazím v povídce na hodného Brumbála, jsem z toho trochu rozhozená. V poslední době narážím v povídkách hlavně na jeho pojetí coby manipulativního parchanta. Díky moc za komentík, Zuzano

Re: Profesionální zájem Od: espirity - 04.12. 2013
Krásné! Děkuji za překlad, porady profesorského sboru jsou nejlepší a Severusovo ujištění „Pouze z profesionálního zájmu“... co dodat
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Také v povídkách miluju šmírování profesorského sboru Nikdo nezmínil obrázek - hezký, že? Díky moc za komentík, espirity

Re: Profesionální zájem Od: Eily - 04.12. 2013
Ehehehehe. Chlapče, ty jsi ztracený a ještě o tom ani nevíš. Severusovy sarkastické poznámky na ostatní členy sboru (jak to, že vynechal Minervu?) jsou boží. Hlavně ta o samovznícení Filiuse. Taky miluju náhledy do sborovny. Nikdy jich není dost. Díky za překlad, Marci )
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Že? Už jsem to tu psala - nedávno mi Lupina poslala odkaz na povídku, kde se profesoři dohadovali, kdo dostane v září do své koleje harryho, kdo Draca, kdo Rona a tak, a pak to učili Moudrý klobouk Fakt jsem se pobavila Tak to mohlo úplně klidně být! Díky moc za komentář, Eily  

Re: Profesionální zájem Od: elbi - 04.12. 2013
Vrtá mi hlavou - nebylo ve čtvrťáku Hermioně už 15? Ten druhý úkol byl určitě později než v září, ne? Zajímaly by mě hlavně podrobnosti o té Severusově nepřijatelné francouzštině . A taky jak mohli Pošuka nepoznat. Byl cvok, jasně, ale věšel jim bulíky na nos dost dlouho. Tahle plíživá žárlivost  je pro něj určitě utrpením. Haha, prý profesionální zájem tomu tak někdo uvěří . Ale beru v potaz, že měl dlouhodobý deficit, vlastně skoro už deprivaci, studentů na intelektuální úrovni. A chudák si s ní na tom plese nemohl ani zatančit, protože zřejmě by Hermiona zvažovala pro a proti a pak od následných drbů by se otřásal hrad. Neměl to lehké, no... Díky 
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Tak s francouzštinou neposlouším a nepřijatelnou už vůbec ne. Znám jen "merde" A že nepoznali Pošuka? Oni byli vůbec mejdlíčka. Nejvyšší divotvůrce, myslím. Na baziliška taky nepřišli... Hm, 14 bylo harrymu, Hermioně tedy mělo být čerstvě 15. Máš pravdu. Ale já za autorčinu časovou přímku nemohu  Každopádně velice děkuji za krásný komentář, elbi
Re: Profesionální zájem Od: elbi - 04.12. 2013
Znám stejné slovo, heč . Nene, nenapadala jsem tvůj překlad, ten je bezva, jen mi to nesedělo, šla o rok později, říkala jsem si, jestli neblbnu.  Oni byli všichni nasleplí, a nahluchlí. A možná to vidět a slyšet nechtěli.  Jediný, kdo věděl, která bije, byl po celou dobu jen hrad, jenže mlčel...  never mind... 

Re: Profesionální zájem Od: tiberia - 04.12. 2013
Byla jsem všema deseti pro, aby tam Krumovi dali to koště.... škoda, že to Severus neřekl nahlas, mohli o tom aspoň podiskutovat...konec konců, nikde nebylo, že to musí být člověk, ne? Moc díky za překlad a krásnou povídku.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Věřím, že pro koště by Viktor plaval jak torpédo. Jsem ráda, že se Ti povídka líbila a velice děkuji za koment, tiberio

Re: Profesionální zájem Od: doda357 - 04.12. 2013
Romantika v plienkach alebo nie, bolo to skvelé ♥ Milujem Severusove vnútorné monológy a poviedky, kde si ešte úplne neuvedomuje, čo znamená to, že chce Hermionu chrániť  Len by to chcelo ešte nejaké pokračovanie  Ďakujem za preklad 
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Jak tu někdo (arkama, myslím) psal, z vánočního plesu o několik let později zde povídka bude, byť od jiné autorky. Váš, že ani nevím, jestli k této pokračování je či není?? Poohlédnu se Pokud by si Severus udržel svůj charakter, stálo by to za přečtení Díky moc za komentík, dodo

Re: Profesionální zájem Od: leporelo - 04.12. 2013
Starý dobrý Severus S novým stredobodom záujmu... Perfektné trefný vo svojich poznámkach ako tých vyslovených, tak tých myslených...A V podaní perfektného tandemu Marci&Lupina to bol ešte lepší zazitok. Dakujem
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Přesně tak - starý dobrý Severus. Mám pocit, že u první Severusovy poznámky mi od Lupiny přišel koment "JO! To je on!!!". Co dodat? Takového ho také "žeru" :) Jsem ráda, že se Ti povídka líbila a velice děkuji za komentík, leporelo :)

Re: Profesionální zájem Od: TaraFaith - 04.12. 2013
Viktor je moje hodně oblíbená postava, takže mi tahle jednorázovka udělala velkou radost. Bylo to zajímavé sledovat ze Severusova pohledu. Kéž by to tak bylo i v knize. Moc díky za překlad.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
:) Takovéhle severusovy glosy napříč celý kánonem? To by muselo být perfektní čtení :) Velice děkuji za Tvůj kometík, TaroFaith :)

Re: Profesionální zájem Od: Jimmi - 04.12. 2013
Vynikajúci výber, ku kvalite prekladu sa nemusím vyjadrovať, že? Severusove poznámky v duchu, eňoňuno, mňam, mňam. Prečo sa mi 14 zdá tak málo? Mám to doma, takže by som sa čudovať nemala. A ku JKR. Fakt ju za bohyňu nepovažujem, mala skvelý nápad a mala šťastie na ľudí, čo to podporili a dostali k ľuďom, ale následne sa to rozšírilo ako lavína, samo. Až teraz zisťujem, že je množstvo fantasy príbehov podobného typu, len sa tak neujali. A teraz každého obvinia, že kopíruje JKR. Skrátka, mňa na tom zaujalo dramione, a k tomu sa JKR ani nepriblížila, takže pre mňa je godness svet fanfiction. ĎAKUJEM za preklad.
Re: Profesionální zájem Od: teriisek - 04.12. 2013
To obvinění z kopírování je vážně vtipné, hlavně v kontextu toho, koho všeho okopírovala ona:/ Dívám se na to podobně jako ty, vytvořila skvělý svět, za což jí budiž děkováno, ale absolutně nedokázala využít ten potenciál...
Re: Profesionální zájem Od: teriisek - 04.12. 2013Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Co dodat? Rowlingová měla skvělý nápad a štěstí, nepochybně, ale mohla z něj vytěžit mnohem, mnohem víc. Nejen dramione Hojně jsme o tom debatily u Dodatku k Epilogu - prostě prošvihla podstatný výchovný potenciál... A proto kladu mnohou ff přinejmenším na úroveň kánonu, ne-li výš. Ale nápad měla dobrý Děkuji moc a moc za všechno, Jimmi

Re: Profesionální zájem Od: scully - 04.12. 2013
Skvělá povídka! Moc se mi líbilo zákulisí ve sborovně,kde vybírají jednotlivé aktéry.Úplně jsem zapomněla,že Harry ve čtyřce zachranoval Rona. Severus celou dobu úplně perlí,ty jeho poznámky miluju. Použít Karkarova nebo jeho zájem o Moodyho placatku. A jeho tzv. "profesionální" zájem mu všichni věříme. Ještě že mají v knihovně oddělení s omezeným přístupem že? Moc děkuji za překlad
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Severusovy poznámky nemají chybu :) Také se mi líbil Binns, když rozpaky zestříbrněl :) jsem ráda, že Ti povídka sedla do noty a velice děkuji za komentík, scully

Re: Profesionální zájem Od: denice - 04.12. 2013
Severus ve své nejlepší formě - takhle ho miluji. Docela věřím, že si bradavické porady pod vedením nezapomenutelného pana ředitele takhle zpestřoval docela často, aby se zachoval při zdravém rozumu. Díky.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Já nejsem učitelka, ale v rodině máme učitelů dost a mohu potvrdit, že zachování zdravého rozumu při poradách a konferencích je docela náročný proces... Ostatně, nejen ve školství... V naší firmě máme čtvrtletní porady a přežívám je jen díky vědomí, že poté jdeme do hospody Nepochybuji, že Severus to pak v bezpečí svého kabinetu také spláchl Děkuji za koment, denice

Re: Profesionální zájem Od: martina11 - 04.12. 2013
Miluju  povídky, ve kterých Severus ironicky komentuje probíhající rozhovory. Moc díky za překlad. Nádherná povídka.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Přesně! Severusovo tiché komentování děje mě nadchlo už v Honbě (škoda, že tam toho teď tolik není); nahlédnutí do hlav ctihodných profesorů by asi bylo obecně zajímavé Děkuji velice za komentík, martino

Re: Profesionální zájem Od: solace - 04.12. 2013
Možno predsa len mali v Krumovom prípade skúsiť tú metlu, motivácia dostať ju z jazera by bola obrovská:-D Myslela som si, že nakoniec prevážia argumenty proti použitiu Hermiony, ale takto má Severus aspoň nad čím premýšľať - iba čisto z profesionálneho záujmu:-) Veľká vďaka za preklad, marci.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Mě pobavilo, že Karkarova by nijak nadšeně nezachraňoval Ráda věřím Já děkuji za komenář a vůbec za vše, solace

Re: Profesionální zájem Od: Koki - 04.12. 2013
Zajímavá povídka.
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
:) Děkuji za komentík, Koki :)

Re: Profesionální zájem Od: Lupina - 04.12. 2013
Taky posílám velké obejmutí Dnešní povídka pro mě byla překvapením, protože vůbec nevím, co a kdy půjde. Tato je naprosto dokonalá tím, jak Severus dění prokládá svými poznámkami Jasné je, co Severus cítí Však my víme Opět jsem se bavila, krása! Díky, Marci
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Já to sice vkládala, ale také už dávno nevím Škoda, že mu ty glosy nevydržely až do konce Díky moc za všechno, Lupinko

Re: Profesionální zájem Od: zuzule - 04.12. 2013
Mno jistě, všichni mu věříme, že je to jen z profesionálního zájmu. Zvlášť po té vášnivé obraně. :D
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
No jasně. Šlo mu jen o blaho školy :)  Díky moc za komentík, zuzule

Re: Profesionální zájem Od: arabeska - 04.12. 2013
Souhlasím, Rowlingová nebude bohyně, dokud nevydá knihovnu plnou HP knih přepsaných podle potenciálníh párů... a to by jí dalo zabrat  Ach, ach, ten náš lektvarista! Co on se to natrápí, než mu konečně v té geniální hlavě sepne Díky za překlad! A to, že není vánoční, je úplně fuk, protože ta moje povídka taky nebude  
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Já jsem z nepříliš vánočního tématu byla trochu na rozpacích, ale povídka se mi tak líbila, že jsem to riskla. A přidala alespoň tématický vánoční obrázek Díky moc za komentík, arabesko

Re: Profesionální zájem Od: arkama - 04.12. 2013
fajnová vecička! To boli hlášky od Severusa . Ja by som tam toho Karkarova tiež hodila, sranda by bola vedieť, čo mu spravila obria oliheň, keď to tak preberali. Celkovo sú super tieto zákulisné profesorské debaty. Dík za preklad marci, Dík aj Lupine,  mám taký pocit, že pôjde poviedka, ktorá na toto presne nadviaže, len by to mohlo mať dodatok  "o 15r neskôr" teším sa ! PS: malá chybička, v Karkarovom mene pomotané písmenká , nejde mi to z nejakého dôvodu okopírovať, ale je to  Severusova veta "Predpokládám, že bychom nemohli hodt do jezera KARKAROVA? " )
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Tak tak - zákulisní debaty profesorů jsou vždy skvělé. A tak nějak jako ze života. Nedávno mi Lupina poslala odkaz na povídku, ve které se dohadovali, do které koleje kdo půjde při zařazování a pak tu učili "Moudrý klobouk" Díky moc za upozornění na chybu! Koukla jsem na prvních pár komentářů hned ráno, opravila jsem, ale pak jsem měla v práci takový fofr, že jsem se na kiži dostala až teď večer. Veliké díky za komentář, arkamo

Re: Profesionální zájem Od: Iveta - 04.12. 2013
Nemyslím, že by bylo nějak na závadu, že tahle povídka není čistě vánoční....A navíc mám ráda tahle poodhrnutí opony, nahlédnutí do sborovny. Bylo zajímavé dozvědět se, jak vlastně vybírali ,,oběti" pro jednotlivé šampiony. A neboj, Severusi, ona se na něj vybodne ) P.S. Souhlas s poznámkou překladatelky. Ta ženská je geniální, protože ten příběh vymyslela, ale naprosto příšerná pro svůj nedostatek  soucitu s mými oblíbenými postavami. No vážně, ještě jsem se nerozhodla, jestli je horší zavraždění Hedviky, nebo spárování Hermiony s Ronem (omlouvám se příznivcům tohoto páru. Mně k sobě prostě nesedí.)
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Já už četla pár povídek, kde jsem si řekla: jo, takhle tomu rozumím, proč jsou ti dva spolu. Ale tam se Ron choval o dost jinak než v kánonu. S Rowlingovými originálními charaktery by spolu nevydrželi ani půl roku, myslím...  Jsem moc ráda, že Tě povídka zaujala a velice děkuji za komentář, Iveto :)

Re: Profesionální zájem Od: michelle13 - 04.12. 2013
jasné :D "profesionálny" záujem :D :D :D 
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
:D Ano, profesionální zájem přímo ukázkový :) Díky za komentík, michelle13

Re: Profesionální zájem Od: Snapea - 04.12. 2013
Studenokrevná frigidní kreatura... Kristova noho, to bych mohla mít jako uvedený stav v OP! :-D Ale jak on nám tu Hermionu bránil, málem zuby a nehty. Věřím, že kdyby ji Krum nějak ublížil, tak by již nikdy neměl dilema, zda mu při letu na koštěti neumrznou koule a to z jednoho jasného důvodu... Snape by ho vlastnoručně vykastroval! :-D Díky moc za bezvadný překlad, holky!! Náplast za Honbu! ;-)
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
:) Jsem ráda, že Tě povídka uspokojila :) Ale neboj - ke konci Honby už toho sexu není tolik a trochu se vrací starý Severus. Ale ne když je s Hermionou. To už zůstane sladký :) Škoda, že tady ty poznámky netrousil až do konce, viď? :) Díky za zábavný koment, Snapeo :)

Re: Profesionální zájem Od: Aiden - 04.12. 2013
Po takových myšlenkových pochodech je to jenom z profesionálního zájmu? Nějak mě nenapadá, kdo by tomu věřil Jenom malá připomínka. Na začátku mělo být varování, že by se to nemělo číst v noci, v práci, ve škole a tak, protože hrozí výbuch smíchu. Severus perlí celou dobu, ale poznámka o využití Karkarova mě dostala Díky za překlad
Re: Profesionální zájem Od: marci - 04.12. 2013
Mně tyto sondy do učitelských porad strašně baví a je jen škoda, že Severusovi ty sarkastické poznámky nevydržely až do konce :) Omluvila bych se za chybějící varování, kdyby mě to bylo skutečně líto. ale já jsem ráda, že ses pobavila :) Díky moc a moc za komentář, Aiden :)

Prehľad článkov k tejto téme:

anogete: ( solace )06.01. 2014Kocky
Proulxes: ( larkinh )01.01. 2014Letní škola 6/6
magalena: ( tiberia )31.12. 2013Večer u Zeleného tuřínu
Scattered Logic: ( Florence )26.12. 2013Dostat se z šedé
CJK: ( marci )25.12. 2013Pohádka o Světlu a Temnotě
Aurette: ( solace )24.12. 2013Rapotačka
Proulxes: ( larkinh )23.12. 2013Letní škola 5/6
duniazade: ( Jacomo )22.12. 2013Nebe na zemi
Dream4 : ( Lupina )21.12. 2013Dopis od Severuse
sophierom: ( solace )20.12. 2013Päťdesiaty tretí utorok
Proulxes: ( larkinh )19.12. 2013Letní škola 4/6
Meladara: ( marci )18.12. 2013Mlčenlivá láska
melusin: ( Eggy )17.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 02
melusin: ( Eggy )16.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 01
worrywart: ( Lupina )15.12. 2013Severus, Saša a Elmo
cathedral carver: ( solace )14.12. 2013Jazerný efekt
Proulxes: ( larkinh )13.12. 2013Letní škola 3/6
Ramora: ( Jacomo )12.12. 2013Pokud na tom trváte
E.Jane: ( marci )11.12. 2013Jmelí
Fictioncannibal: ( Florence )10.12. 2013Tři ráno
Proulxes: ( larkinh )09.12. 2013Letní škola 2/6
Prongs II: ( Lupina )08.12. 2013Polap ji hned a polap ji festovně
georgesgurl117: ( solace )07.12. 2013Nevinnosť a narážky
Proulxes: ( larkinh )06.12. 2013Letní škola 1/6
Ramora: ( Jacomo )05.12. 2013Jen si tak trochu písknout
Strega Brava: ( marci )04.12. 2013Profesionální zájem
selinabln: ( Florence )03.12. 2013Kartička z čokoládových žabek pro profesora Snapea
bluestocking79: ( Eggy )02.12. 2013Stály spoločník
snowtigress-27: ( Lupina )01.12. 2013Vánoce po bradavicku