Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Deník pana Nuly

Úterý, 25. října

Deník pana Nuly
Vložené: Lupina - 25.10. 2017 Téma: Deník pana Nuly
Lupina nám napísal:

Autor: Hannah-1888             Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

The Diary of a Nobody

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 10.

Úterý, 25. října

20:00 – Yorkshire, chystám se utopit smutek…

Dnešní den byl noční můrou.

Jeho první asi tak tři čtvrtiny uběhly všedně. Uprostřed večera se však na prahu objevila Grangerová. Podle jejího oděvu jsem odhadl, že dorazila přímo z práce.

„Byla jsem poblíž a napadlo mě zaskočit, jestli nevadí? Celý den se snažím setřást reportéry…“

V této chvíli jsem měl ještě přiměřeně vyrovnanou náladu, tak jsem prostě přikývl.

„Vůbec nevím, co by rádi viděli. Oslavu? Slzy? Lítost? Kdo ví?“

Lítost? Zcela jistě ne.

„Dáte si skleničku?“ Zvedl jsem láhev ohnivé, která byla načatá

Zatvářila se nejistě, než souhlasila s jednou ‚malou‘. Sledoval jsem, jak jí s prvním douškem zrůžověly tváře, a pak jsem ji zkoumal dál. Z jakéhosi důvodu si vždy všimnu jejích pracovních hábitů. Asi je vnímám jako znak toho, že si vede dobře. A pominu-li její osobní život, opravdu si vede dobře.

Přemýšlím, jestli někdy přijde chvíle, kdy budu moci říct to samé o sobě (asi se nedočkám).

V této chvíli mlčení jsem podle jejího výrazu poznal, že zaslechla mluvení ze shora. Patrně byla příliš zdvořilá, aby se zeptala, ale viděl jsem na ní, že by ráda.

„Mluví s mojí matkou,“ vysvětlil jsem bez obalu – možná jsem chtěl, aby jí nebylo příjemně.

Tváří jí proběhl zmatek. „Ach? Nevěděla –“

„Matka zemřela v osmdesátých letech.“

Zesmutněla. „Ach, aha… To je mi líto…“

Strnule jsem přikývl, soucit na její tváři mě nijak zvlášť netěšil. Další slova podtrhují, jak dychtivě jsem opustil toto téma: „Jak se vede Potterovi?“

I ona byla překvapená, ale ani z poloviny tak jako já, to se vsadím. Na svou obranu uvedu – nic jiného jsem nedokázal rychle vymyslet.

„Dobře… děkuji. Řeknu mu, že jste se ptal.“

U Merlina.

Ušklíbla se pro sebe.

Znechuceně jsem se zamračil. „Musíte? Mohl by získat špatný dojem.“

„Víte, není Harryho chyba, že stále hledá rodičovské postavy,“ vysvětlila bezstarostně.

Zíral jsem na ni zděšený tím, co naznačila. „Děláte si legraci?“

Pobavení z jejího výrazu vyprchalo a nepatrně zavrtěla hlavou. „Bohužel ne.“ Omluvně se usmála.

Snad nikdy v životě jsem nebyl víc znepokojený a přiznejme si, to už něco znamená. Můj výraz musel vše křičet do světa, protože zrozpačitěla; jako by si přála, aby bývala nic neříkala.

Není sama!

Podíval jsem se na hodinky. „Omluvte mě…“ zamumlal jsem neurčitě, „musím se jít podívat, jestli otec nechce zapnout Melrose Place.“

Zasmála se a já po ní loupl očima.

„Promiňte,“ kála se. „Jenže… jde asi o nejabsurdnější věc, jakou jsem od vás kdy slyšela.“

Patrně rozumný důvod.

Utekl jsem po schodech nahoru a nakvašeně si mumlal o zatracených rodičovských postavách.

A hůř. O zatracených otcovských postavách.

Proč mi musela říkat něco takového? Nepobaví to jako vtip a rozhodně to nepobaví jako pravda! Opravdu mě Potter takto vidí? Bože, musí být zoufalý, že?

Musí jít o mýlku, protože ta představa je příliš chorá. Potter zjevně potřebuje pomoc psychiatra.

Zastavil jsem se před otcovým pokojem, abych se nadechl. Samozřejmě již dávno přestal sledovat televizní programy, tak jsem prostě jen vešel a odkráčel k oknu. Jen abych získal rovnováhu.

Po chvíli jsem se zeptal: „Chceš něco, otče?“

Neodpověděl a já se na něj podíval. Mlčel a zíral do prázdna. Tedy nic nového. Po nějaké době na mě pohlédl, začal si něco nesrozumitelně mumlat a já odolal nutkání hlasitě si povzdechnout. Myslel jsem, že jej jako obvykle přepadnou jeho bludy, ale výraz se mu projasnil.

„Podaj ně… to… to…“

Ústa se mu několikrát otevřela a zavřela, ale nic z nich nevyšlo. Divoce se na mě díval, než ukázal na noviny na konci postele. Automaticky jsem je zvedl a podal mu je. Jaksi mě to zneklidnilo.

Vzal si je a zahleděl se do nich. Frustrovaně však zakňučel, odhodil je a padl na polštář. Chvíli jsem jej sledoval a srdce se mi prudčeji rozbušilo, když jsem si uvědomil, že se mu třesou ramena a že… pláče.

Doopravdy vzlyká.

Najednou mě cosi uvnitř zamrazilo a – ve vší upřímnosti, sotva jsem věděl, co dělat sám se sebou, natož s ním. Moc dobře jsem si uvědomoval, co bych měl udělat. Ale prostě jsem to v sobě neměl, abych jej dokázal… utěšit. Namísto toho jsem utekl do přízemí.

Když jsem se objevil, Grangerová stála. „Je všechno v pořádku?“ ptala se mě s očima dokořán jistě kvůli rozrušeným zvukům mého otce.

Nemohl jsem nic říct. Chtěl jsem jen odsud zmizet. Vyšel jsem do zahrady a přál si pokračovat a nezastavovat se, ale zůstal jsem u zídky a vdechoval čerstvý vzduch.

Nikdy dřív jsem ho v takovémto stavu neviděl. Jak se s tím mám vyrovnat?

„Seve-“

„Nechci nic slyšet. Myslím, že byste měla jít domů.“

Proč tu musela být, když k tomu došlo? Proč musí být u každého mého okamžiku selhání?

Na má slova nedbala. Slyšel jsem, jak míří vzhůru, a hněv ve mně bobtnal. Odtáhl jsem se od zdi plně připravený vydat se za ní a zeptat se jí, co si myslí, že dělá – proč si myslí, že by se měla vměšovat. Toužil jsem ji dostat pryč od otce, když jsem dorazil ke dveřím. A zastavil se.

Nemohl jsem tomu čelit. Ne teď. Jednodušší bylo nechat ji, ať se s tím vypořádá ona.

Za chvilku se vrátila a zeptala se mě, jestli by mohl dostat uklidňující lektvar. Donesl jsem lahvičku z kuchyně a přinutil jsem se k ní připojit. Konkrétní úkol trochu zmírnil mé rozrušení.

Sledoval jsem, jak s otcem hovoří vesele, což jsem já nedokázal. Co se týká otcovy reakce, no, nereagoval nějak líp, ale o to asi stejně nešlo.

„Nech mňa,“ řekl nakonec.

Po návratu do přízemí jsem se sotva přinutil na Grangerovou podívat. Ona mě, přirozeně, nemohla nechat předstírat, že se poslední půlhodina neudála, jak jsem doufal.

„Není to žádná ostuda,“ začala opatrně po chvíli. „Víc by mě překvapilo, kdybyste tím vším zůstal neovlivněný.“

Instinktivně jsem jí chtěl vyvrátit představu, že jsem čímkoliv ovlivněný, ale nebudu nikoho tahat za fusekli. A asi se mi ulevilo, že mě nepovažuje za úplně necitlivého, zároveň mě však otrávila možnost, že mohla být kvůli mému chování přehnaně laskavá.

Jsem si jistý, že bych mohl dokázat víc – víc se snažit s otcem.

„Na jednoho člověka je toho hodně…“ pokračovala pomalu. „Je chvályhodné-“

Přerušil jsem ji zaúpěním, padl jsem do křesla a promnul si čelo. Takový druh chvály nemůžu vystát. Rozhodně ne, když je tichá a upřímná a naznačuje, že jsem jakási altruistická duše.

Zatímco mě ve skutečnosti pohání jen pocit viny a sobectví.

Myslím si, že je to chvályhodné,“ potvrdila pevně.

Zaťal jsem pěst a cítil jsem se, jako bych mohl spontánně vzplanout silnou směsí rozpaků, studu a – bohužel – potěšení.

„Asi bych měla jít. Budete v pořádku?“

Překvapilo mě, jak málo jsem tuto otázku dřív dostával.

„Naprosto.“

Zamyšleně se usmála.

Jistě, byl jsem v pořádku, až na ten zatracený náhlý popud udělat něco proti jejímu odchodu. Co přesně, nevím. Zabarikádovat dveře, aby nemohla odejít? Omráčit ji? Uřknout? Zařvat na ni? Vybreptnout vyznání?

Mluvte mi o šílenství!

Ulevilo se mi, když se dveře konečně zavřely a zaslechl jsem zvuk odmístění. Ulevilo, protože jsem dokázal udržet sebekontrolu a klapačku pevně zavřenou, dokud neodešla.

Tak tedy, může se vše ještě zhoršit?

Může?

Bohužel, dle mé zkušenosti… ano, pravděpodobně…

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úterý, 25. října Od: sisi - 28.10. 2017
Děkuji za vtipný překlad, moc se mi líbí dialekt pana Snapea staršího, ne že bych tak mluvila také, ale je to takové malé oživení v přímé řeči, parádně tam sedí. Těším se, co bude dál.

Re: Úterý, 25. října Od: gleti - 26.10. 2017
Včera jsem po přečtení úryvku byla tak rozhozená popsanými city, že jsem jen automaticky klikla na děkovačku. Ale nedá mi to, abych dnes po opětovném přečtení nevyjádřila obdiv k autorce, jak dokonale dokázala napsat tak emočně vypjatou scénu. A klobouk dolů před vámi všemi, které jste to zažily.
Re: Úterý, 25. října Od: gleti - 26.10. 2017
ještě malé postskriptum: tahle kapitolka je důkaz, že psaní (a překládání) fanfiction může být i něco víc než jen zábava. Vzájemné sdílení podobných zážitků ovlivňuje nás všechny.

Re: Úterý, 25. října Od: martik - 25.10. 2017
Taky mě to vzalo. Z každého slova a potlačeného pocitu na mě křičí bezmoc. Je mi z toho teskno. Cítím s tebou, Severusi. Děkuji, čarodějky.

Re: Úterý, 25. října Od: denice - 25.10. 2017
Ach jo, Severusi, těch nočních můr ještě pár bude. Nejhorší je ta bezmoc. A smutek neutopíš, moc dobře plave, potvora. Díky.

Re: Úterý, 25. října Od: JSark - 25.10. 2017
Chudák Severus. :D

Re: Úterý, 25. října Od: Jacomo - 25.10. 2017
Tohle mě nějak vzalo. Pořád jsem se snažila přistupovat k téhle povídce s nadhledem, s humorem, ale tohle bylo příliš... osobní. Zažila jsem to. Být já na místě Hermiony, asi bych ho objala a on by mě proklel do třetího kolene na druhou stranu vesmíru. A pak by se utopil ve flašce ohnivé... což se asi stejně nejspíš stalo. Takže nic, musím být ráda, že aspoň nejsem v jiné galaxii. Ach, Severusi :-(

Re: Úterý, 25. října Od: margareta - 25.10. 2017
Ještěže se udržel a nic neřekl. Určitě by ji vystrašil. Právě si u ní vysloužil velké plus, byl pochválen a kdyby ji začal nějak zdržovat, vylekala by se a chtěla volat léčitele, doktory nebo kdovíkoho, že utrpěl mentální úraz. Takhle mu dala najevo, že si ho váží! Určitě zase přijde. Jen mám obavu, že pro zbytek večera mu bude dělat společnost flaška. Díky za zápis a moc se těším na další!

Prehľad článkov k tejto téme:

Hannah_1888: ( Lupina )30.12. 2017Pátek, 30. prosince - závěr
Hannah_1888: ( Lupina )29.12. 2017Čtvrtek, 29. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )23.12. 2017Pátek, 23. prosince (ten obávaný den)
Hannah_1888: ( Lupina )21.12. 2017Středa, 21. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )19.12. 2017Pondělí, 19. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )16.12. 2017Pátek, 16. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )14.12. 2017Středa, 14. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )12.12. 2017Pondělí, 12. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )10.12. 2017Sobota, 10. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )08.12. 2017Čtvrtek, 8. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )06.12. 2017Úterý, 6. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )04.12. 2017Neděle, 4. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )01.12. 2017Čtvrtek, 1. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )26.11. 2017Sobota, 26. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )22.11. 2017Úterý, 22. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )18.11. 2017Pátek, 18. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )15.11. 2017Úterý, 15. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )12.11. 2017Sobota, 12. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )11.11. 2017Pátek, 11. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )10.11. 2017Čtvrtek, 10. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )09.11. 2017Středa, 9. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )07.11. 2017Pondělí, 7. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )05.11. 2017Sobota, 5. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )01.11. 2017Úterý, 1. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )25.10. 2017Úterý, 25. října
Hannah_1888: ( Lupina )21.10. 2017Pátek, 21. října
Hannah_1888: ( Lupina )17.10. 2017Pondělí, 17. října
Hannah_1888: ( Lupina )15.10. 2017Sobota, 15. října
Hannah_1888: ( Lupina )12.10. 2017Středa, 12. října
Hannah_1888: ( Lupina )11.10. 2017Úterý, 11. října
Hannah_1888: ( Lupina )10.10. 2017Pondělí, 10. října
Hannah_1888: ( Lupina )06.10. 2017Čtvrtek, 6. října
Hannah_1888: ( Lupina )03.10. 2017Pondělí, 3. října
Hannah_1888: ( Lupina )29.09. 2017Čtvrtek, 29. září
Hannah_1888: ( Lupina )26.09. 2017Pondělí, 26. září
Hannah_1888: ( Lupina )22.09. 2017Čtvrtek, 22. září
Hannah_1888: ( Lupina )20.09. 2017Úterý, 20. září
Hannah_1888: ( Lupina )17.09. 2017Sobota, 17. září
Hannah_1888: ( Lupina )15.09. 2017Čtvrtek, 15. září
Hannah_1888: ( Lupina )14.09. 2017Středa, 14. září
Hannah_1888: ( Lupina )10.09. 2017Sobota, 10. září
Hannah_1888: ( Lupina )03.09. 2017Sobota, 3. září
Hannah_1888: ( Lupina )30.08. 2017Úterý, 30. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )26.08. 2017Pátek, 26. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )24.08. 2017Středa, 24. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )22.08. 2017Pondělí, 22. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )20.08. 2017Sobota, 20. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )17.08. 2017Středa, 17. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )11.08. 2017Čtvrtek, 11. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )08.08. 2017Pondělí, 8. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )04.08. 2017Čtvrtek, 4. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )31.07. 2017Neděle, 31. července
Hannah_1888: ( Lupina )26.07. 2017Úterý, 26. července
Hannah_1888: ( Lupina )25.07. 2017Pondělí, 25. července
Hannah_1888: ( Lupina )23.07. 2017Sobota, 23. července
Hannah_1888: ( Lupina )19.07. 2017Úterý, 19. července
Hannah_1888: ( Lupina )17.07. 2017Neděle, 17. července
Hannah_1888: ( Lupina )13.07. 2017Středa, 13. července
Hannah_1888: ( Lupina )08.07. 2017Pátek, 8. července
Hannah_1888: ( Lupina )05.07. 2017Úterý, 5. července
Hannah_1888: ( Lupina )22.06. 2017Středa, 22. června
Hannah_1888: ( Lupina )16.06. 2017Čtvrtek, 16. června
Hannah_1888: ( Lupina )12.06. 2017Neděle, 12. června
Hannah_1888: ( Lupina )11.06. 2017Sobota, 11. června
Hannah_1888: ( Lupina )07.06. 2017Úterý, 7. června
Hannah_1888: ( Lupina )03.06. 2017Pátek, 3. června
Hannah_1888: ( Lupina )01.06. 2017Středa, 1. června
Hannah_1888: ( Lupina )26.05. 2017Čtvrtek, 26. května
Hannah_1888: ( Lupina )23.05. 2017Pondělí, 23. května
Hannah_1888: ( Lupina )22.05. 2017Neděle, 22. května
Hannah_1888: ( Lupina )21.05. 2017Sobota, 21. května
Hannah_1888: ( Lupina )16.05. 2017Pondělí, 16. května
Hannah_1888: ( Lupina )12.05. 2017Čtvrtek, 12. května
Hannah_1888: ( Lupina )04.05. 2017Středa, 4. května
Hannah_1888: ( Lupina )02.05. 2017Pondělí, 2. května
Hannah_1888: ( Lupina )01.05. 2017Neděle, 1. května
Hannah_1888: ( Lupina )30.04. 2017Sobota, 30. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )27.04. 2017Středa, 27. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )21.04. 2017Čtvrtek, 21. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )14.04. 2017Čtvrtek, 14. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )13.04. 2017Středa, 13. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )11.04. 2017Pondělí, 11. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )10.04. 2017Neděle, 10. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )08.04. 2017Pátek, 8. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )05.04. 2017Úterý, 5. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )04.04. 2017Pondělí, 4. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )20.03. 2017Pondělí, 21. března
Hannah_1888: ( Lupina )18.03. 2017Pátek, 18. března
Hannah_1888: ( Lupina )17.03. 2017Čtvrtek, 17. března
Hannah_1888: ( Lupina )16.03. 2017Středa, 16. března
Hannah_1888: ( Lupina )14.03. 2017Pondělí, 14. března
Hannah_1888: ( Lupina )10.03. 2017Čtvrtek, 10. března
Hannah_1888: ( Lupina )07.03. 2017Pondělí, 7. března
Hannah_1888: ( Lupina )03.03. 2017Čtvrtek, 3. března
Hannah_1888: ( Lupina )21.02. 2017Pondělí, 21. února
Hannah_1888: ( Lupina )18.02. 2017Pátek, 18. února
Hannah_1888: ( Lupina )16.02. 2017Středa, 16. února
Hannah_1888: ( Lupina )14.02. 2017Pondělí, 14. února
Hannah_1888: ( Lupina )13.02. 2017Neděle, 13. února
Hannah_1888: ( Lupina )12.02. 2017Sobota, 12. února
Hannah_1888: ( Lupina )11.02. 2017Pátek, 11. února
Hannah_1888: ( Lupina )05.02. 2017Sobota, 5. února
Hannah_1888: ( Lupina )03.02. 2017Čtvrtek, 3. února
Hannah_1888: ( Lupina )01.02. 2017Úterý, 1. února
Hannah_1888: ( Lupina )26.01. 2017Středa, 26. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )25.01. 2017Úterý, 25. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )22.01. 2017Sobota, 22. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )20.01. 2017Čtvrtek, 20. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )19.01. 2017Středa, 19. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )17.01. 2017Pondělí, 17. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )11.01. 2017Úterý, 11. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )10.01. 2017Pondělí, 10. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )09.01. 2017Neděle, 9. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )05.01. 2017Středa, 5. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )02.01. 2017Neděle, 2. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )01.01. 2017Sobota, 1. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )27.12. 2016Pondělí, 27. prosince
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )18.05. 2016Deník pana Nuly - úvod