Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Štěněcí oči

Kapitola 5. Nejmenší ložnice

Štěněcí oči
Vložené: denice - 07.06. 2018 Téma: Štěněcí oči
denice nám napísal:

 

Autor: Wheezy1

Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99            Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2944897/1/PuppyDog-Eyes

Rating: 13+    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 5. Nejmenší ložnice

 

Rychle to odsouhlasili a rozhodli – Harry zůstane u Dursleyových. Rubeus přijde příští víkend s Brumbálem a donese mu jeho osobní věci. Albus se přemístil z obývacího pokoje a zanechal malého špinavého chlapce samotného s těmi dvěma laskavě vyhlížejícími cizinci.

„Pojď, Harry,“ teta Petunie pokynula ke schodům. „Uděláme z pokoje pro hosty tvoji ložnici. Nečekala jsem, že tu hned zůstaneš, ale to je v pořádku, místa máme dost.“

„Moje ložnice?“ vykřikl Harry úžasem. „Moje vlastní ložnice?“

„V tatínkově domě jsi svou vlastní ložnici neměl?“ zeptal se Vernon a snažil se nevypadat šokovaněji, než vypadal celý den.

„Ne, měl jsem na zemi společný košík s Tesákem,“ přikývl Harry bezelstně. Vernon neměl odvahu zeptat se, kdo nebo co je Tesák.

Petunie došla ke dveřím pokoje pro hosty jako první a otevřela je. Harry ohromeně stanul na prahu. Nemohl uvěřit vlastním očím. Byla tam největší, nejměkčí, nejjemněji vypadající postel, jakou kdy viděl. Pokrýval ji přehoz s květinovým vzorkem a místnost slabě voněla. Okna zdobily závěsy ladící s přehozem, a když udělal ještě krok, pod bosýma nohama ucítil měkký koberec. Nevěřícně zíral a překvapeně se obrátil na tetu se strýcem: „Můžu tam spát?“

„Mladý muži, v první řadě tě musíme umýt!“ Petunie ho jemně, ale pevně vzala za ruku. „Tento pokoj je pro tebe a jenom tvůj, ale musíš se zbavit veškeré špíny, abys nezničil svůj pěkný nábytek.“

„Připravím vanu, miláčku.“ Vernon zamířil do koupelny.

„Vy máte koupelnu? Jako na hradě?“ Harry byl ohromený. Nikdy se neobtěžoval zjistit, jestli je něco podobného v Doupěti – měl ve zvyku k této věci používat Mollyinu zahradu, když se nedívala. A co se týče Hagridovy chaty, řekněme jen, že jezero sloužilo k několika účelům. Teď se před jeho mladýma ohromenýma očima strýček Vernon nahýbal nad neuvěřitelně bělostnou vanou a plnil ji teplou vodou. Jaký luxus!

Naštěstí nebyl jejich synovec ani trochu stydlivý. Vůbec mu nevadilo, že ho teta drží jako batole – myslel si, že je to skvělé. Mýdlo bylo jemné, sladce vonělo a voda se rychle barvila dohněda.

Petunie se podívala na chlapce, který se škrábal na hlavě pod změtí spečených vlasů. „Harry, drahoušku, co si myslíš o účesu, jaký má strýček Vernon? Myslím, že bys v něm vypadal lépe,“ hleděla na něj úzkostně. Doufala, že se zbaví těch nechutných dredů.

„Stejný, jako má strýček Vernon?“ Harry si poskočil radostí. „Chci! Vypadá jako kentaur!“ Petunie prakticky překonala rychlost světla, aby se dostala ke kadeřnickým nůžkám. Vernon couvl a vrhl se k odpadkovému koši s pytlem na smetí.

O jednu dlouhou koupel s několika výměnami vody a vzrušením z nového sestřihu později byl z Harryho úplně nový kluk. Vernon ho osušil měkkým ručníkem, zatímco Petunie prohlížela Dudleyho garderobu a hledala věci, z nichž už vyrostl. Trápilo ji, že musí synovce obléct do použitého prádla, ale pod pytli a kůžemi na sobě nic neměl. Vernon vzal staré svršky diskrétně ven a zbavil se jich, aby se jim hmyz nerozlezl po domě.

Harry si pozorně prohlížel své nové oblečení. Tričko bylo zářivě barevné a na dotek tak měkké. Kalhoty měly pět různých kapes a vůbec ho neškrtily v jistých partiích. Usmál se od ucha k uchu a prohlížel se v zrcadle. „Vy jste opravdu hodní,“ řekl plaše a pohlédl na ně štěněcíma očima.

Petunia s Vernonem byli dojatí. Podívali se na sebe a on stiskl své ženě ruku. Toto drahé dítě bude potřebovat hodně péče, ale bude to stát za to.

 

xxx

 

Dudley a Harry leželi na břiše v herně a společně se dívali na televizi. Pokoj, kterému dříve říkali ‚Dudleyho druhá ložnice‘, se proměnila v místnost, v níž si oba dopřávali spoustu šťastných hodin při společných hrách. Na podlaze se povalovala spousta plastových vojáčků, v koutě herní konzole a několik her, sedací pytle, mnoho hraček a akčních figurek. Harry se blaženě rozesmál, když se rozhlížel po pokoji.

Od té doby, kdy začal žít u své tety a strýce, uběhl už skoro rok. Zpočátku to bylo těžké – dostal přísná pravidla, doplněná mnoha objetími a polibky; a musel se naučit žít se zákazy. Koupání bylo povinné, stejně jako česání, čisté oblečení (ach, ty nové šaty, které teď měl!), a slušné chování u stolu. Každý měl své úkoly a správný přístup práci usnadňoval. Harry také zjistil, k čemu mají chlapci zadek, když se poprvé pokusil ‚označkovat‘ si své nové území na hortenziích tety Petunie. Ani ho nenapadlo, aby svou tetu nesnášel za to, že mu naplácala, respektoval ji tím víc a nikdy neudělal jednu chybu dvakrát.

Občas došlo k drobné nehodě s náhodným kouzlem, ale za to Harryho nikdy netrestali. Obvykle se to stalo, když se polekal nebo rozzlobil, ale Dursleyovi byli varovaní, na co dávat pozor a jak reagovat. Harry, který žil s kouzelníky, chápal, co se děje a nikdo z toho neměl trauma.

Hagrid se přiletaxoval každý víkend (Dursleyovi svůj krb připojili do sítě kvůli pohodlí a aby sousedé necivěli). Ačkoli Harrymu jeho táta chyběl, skutečně si vážil své ložnice, oblečení, hraček i toho, že neustále nekrvácel a nic ho nesvědilo. S pýchou ukázal Rubeusovi, co se za celý týden naučil z lekcí s tetou Petunií, co vyrobil, nebo jaké hry hrál s Dudleym. I když obr svého chlapce postrádal a z každé návštěvy odcházel s vlhkýma očima, byl ohromený, jak vyspělý a chytrý kluk z něj za jediný rok vyrostl.

Harry s Dudleym si od začátku skvěle rozuměli. Díky Severusovým a Minerviným soukromým hodinám se Harry naučil lépe ovládat svůj temperament a velmi zřídka se vracel ke špatnému chování. Dudley byl mnohem větší než Harry. Všechno, co potřeboval, bylo Vernonovo svolení, že Harrymu může oplatit ránu, a Petuniino opakovaně prosazované pravidlo o tom, že se spolu nebudou prát, pečlivě připomínané vařečkou na Harryho zadek. Došlo mu, že s vyvoláváním rozmíšek v Dursleyovic domácnosti daleko nedojde. A on už ani nechtěl – Dudley byl tak zábavný! Videohry, akční hrdinové, střílení z praku – to vše bylo nové a vzrušující. Nejlepší bylo večerní posezení v obývacím pokoji a poslouchání historek strýčka Vernona z dřívějška, kdy sloužil v armádě jako muniční expert. Harryho oči plály vzrušením – zbraně vypadaly jako zábavná kouzla!

Teta Petunie učila Harryho látku třetí třídy a potěšeně zjistila, že je dychtivý žák a dělá rychlé pokroky. Měl vyhládlou mysl, která očividně nasávala cokoli, co mělo nějaký vztah k ‚mudlovskému světu‘, jak mu říkal, a zvlášť ho bavila věda. Byl to zcela nový způsob, jak se podívat na zvířata, aniž byste potřebovali léčivé lektvary, vysvětloval.

Když oba kluci dosáhli deseti let, Vernon jim věnoval plynové pistole a naučil je střílet. Byli to dva zodpovědní chlapci, kteří dodržovali všechna bezpečnostní pravidla a směli střílet jen v přítomnosti dospělých. Vernon měl pocit, že by to pro Harryho mohlo jednou být užitečné. Koneckonců, měl nebezpečnou minulost, i když se zdálo, že si to neuvědomuje.

 

xxx

 

Harry seděl se šálkem čaje v obývacím pokoji a sledoval, jak se strýček s tetičkou rozpačitě vrtí ve svých křeslech. Očividně mu chtěli říct něco nepříjemného – poslali Dudleyho na víkend k tetě Marge bez něj.

„Harry, drahoušku, co víš o svých rodičích?“ zeptala se laskavě Petunie.

Chlapec na ně zmateně pohlédl: „O tátovi Hagridovi? Znáš ho, tetičko. Chodí sem každou sobotu.“

„Ne, Harry, máme na mysli tvoje skutečné rodiče,“ řekl Vernon jemně. Harry vypadal stále stejně zmateně.

„Zřejmě ti nikdo neřekl, že jsi adoptovaný?“ pokračoval strýc, jako obvykle vyvedený z konceptu podivným jednáním kouzelnického světa. S Petunií si vyměnili bezmocný pohled.

„Éé, ne,“ zajíkl se Harry. „Jen jsem si myslel, že jsem zakrslý obr. Nikdy mě nenapadlo, že bych mohl mít maminku, dokud jsem nepoznal tebe, tetičko.“

Petunii se podezřele zaleskly oči, zatímco se zhluboka nadechovala. „Nikdy ses nedivil, proč jsme tvá teta a strýc?“ zeptala se zvědavě.

Potřásl nakrátko ostříhanou hlavou. „Nee. Znáš mého tátu a mámu?“

„Je hezké vědět, jak milovaný a chtěný ses cítil, takže ses nemusel starat o svou minulost, Harry,“ kývl na něj strýček, „ale musíme ti říct o tvém dědictví předtím, než dostaneš svůj dopis z Bradavic.“

 „Ano,“ popotáhla teta. „Zvlášť proto, že Brumbál se neobtěžoval tě připravit. Harry, tvou matkou byla má sestra Lily. Její manžel, James Potter, byl tvůj otec. Tvé rodné jméno je Harry James Potter.“

„Héééj,“ protáhl Harry. „To je nějaký vtip? Četl jsem tu hloupou knížku u Weasleyových - každý kouzelník nebo čarodějka ten příběh zná. Nemůžu být Harry Potter.“ Zdvořile, ale nevěřícně se zamračil.

Petunie zbledla. „Chceš říct, že o tobě mají knihy?“ zeptala se mdle.

„To jsem ? Chlapec, který zůstal naživu, jsem ?“ zvedl nohy na pohovku a přitáhl si kolena k hrudi. Vzpomněl si na knihu, kterou Ginny bezpočtukrát četla – příběh, na němž vyrůstalo každé kouzelnické dítě, jak mu bylo řečeno. Malé dítě, jehož rodiče zavraždil Ten, který nesmí být jmenován, když ho před ním chránili. Dítě, které bylo jediným kouzelníkem silným natolik, aby toho ďábla zabilo. „Takže mi tuhle jizvu neudělal hipogryf?“ zeptal se a lehce si třel jizvu ve tvaru blesku na čele.

„Ne, chlapče,“ zavrtěl Vernon hlavou. „Tví rodiče, Lily a James, zemřeli, aby tě ochránili.  Když se tě Ten, co se jaksi jmenuje, pokoušel zabít jakýmsi hokus-pokusem, z nějakého neznámého důvodu se od tebe odrazil a sejmul ho.“

Harry se zhluboka nadechl. „Jsem rád, že jsem opravdu váš synovec,“ řekl tiše. Petunie a Vernon si k němu z obou stran přisedli na pohovku a objali ho. „Ale jak to, že jsem skončil u Hagrida?“

„To nám Brumbál opravdu neřekl, drahoušku,“ odpověděla Petunie zachmuřeně. „Nevím, jaký měl důvod, aby tě svěřil Rubeusovi, místo co by se spojil s námi. Ukázalo se, že jsi poslední Potter, takže kromě nás nebyli žádní pokrevní příbuzní. Nemáme tušení, proč to udělal – musel si myslet, že je to pro tebe bezpečnější. Jsi náš synovec, ale víc než to – milujeme tě jako vlastního syna.“

Na to se Harry bez ostychu vrhl strýci a tetě do náruče. Plakal pro rodiče, které nikdy nepoznal, plakal pro rodiče, o nichž ani nevěděl, že je měl, a plakal prostě ze strachu z obávaného temného kouzelníka, který ho chtěl zabít, když byl ještě nemluvně.

Jakmile se uklidnil, ukonejšen svou rodinou, pohlédl na ně zářivýma zelenýma očima. „Co teď? Budou všichni vědět, že jsem Harry Potter?“

Vernon ponuře zíral na krb, jímž Brumbál a Rubeus vstupovali do mudlovského světa. „Je to na tobě, Harry. Můžeš si vzít zpátky jméno Potter a čelit velké slávě a nežádoucí pozornosti. Nebo si můžeš nechat dobré jméno Hagrid a zůstat v anonymitě. To bych si přál. Za pár týdnů, jakmile ti bude jedenáct let, tě vezmeme do banky, o níž nám Albus vyprávěl. Tam najdeš nějaké osobní věci svých rodičů, a možná se dozvíš víc o své minulosti.“

Všiml si zmateného výrazu, který přelétl přes Harryho tvář. „Na jménu Potter není nic, za co by ses musel stydět, Harry,“ vysvětloval, „ale můžou tu být stoupenci Voldyprda, nebo jak si říkal, kteří by ti mohli chtít ublížit. Kromě toho, sláva v tvém věku není pro dítě nic dobrého. V tom nám musíš věřit.“

„Nemůžou mě lidé poznat podle jizvy?“ zeptal se Harry klidně. Knihy o Chlapci, který zůstal naživu, se jizvou hodně zabývaly.

 „No,“ zasmála se Petunie, „jestli chceš zůstat Hagrid a užít si Bradavice jako normální student, měli bychom jisté řešení. Známe dobrého plastického chirurga, který by se ve své ordinaci dokázal o jizvu rychle postarat.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: JSark - 16.09. 2018
To by bola sranda, keby tentokrát Voldyho zastrelil. :D Na toho plastického chirurga som fakt zvedavá. Rozhodne by to bolo bezpečnejšie, aj keď s Dumbyho záľubou púšťať Harryho do nebezpečných situácií... neviem neviem. Ten, co se jaksi jmenuje, táto verzia sa mi páči viac ako tradičná, ale Voldyprd je úplne geniálny. :DDDDDDDDD Musím povedať, že rehabilitácia Dursleyovcov prebehla v najlepšom poriadku a veľmi sa mi páči. Ďakujem za ňu.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: solace - 30.06. 2018
Neviem, či má autorka deti, ale Harry na začiatku kapitoly pôsobil ako predškolák a ku koncu so šálkou čaju pomaly ako dospelák. Ale možno je to len môj pocit. Dursleyovci boli až prehnane milí, ochotní a obetaví, ale ak k Harrymu dokázal byť predtým milý aj Severus, už sa ničomu nečudujem. Vďaka za preklad.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 11.07. 2018
Jsem ráda, že sis toho všimla - v kapitolce uběhly prakticky tři roky a Harry byl navíc v péči a výchově kompetentních dospělých, kteří se mu opravdu věnovali, takže rozdíl měl být opravdu vidět. Děkuji!

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: sisi - 13.06. 2018
Nechápu, ale respektuji. Nechápu Petúnii, že byla schopná a ochotná sebrat to dítě z (no, ne přesně z ulice, ale z hrozného prostředí, které spávalo se psem v košíku a nikdo z těch lidí okolo s tím nic nedělal) dobře, z hustého lesa, dá mu tu nejlepší ložnici a neštítí se ho, pomůže mu z hygienou, oblečením, strýček jí asistuje s měkkými ručníky i odpadkovým pytlem, dítě které použije květinové záhonky na označkování území. Čemu věřím, jsou lekce s vařečkou na zadek. To je to, co dělá Petunii Dursleyovou Petunií Dursleyovou. Stejně bych nevěřila, že Dudlley je altlet vyšší postavy, přátelský a malinko hlučnější. Myslím, že autorka použila moho eufemismů, aby utišila čtenářskou obec. Nedokážu si představit Harryho v obyváku s šálkem čaje, jak si povídá o traumatizujících událostech dětství, ani Ginny, jak čte o hrdinovi č. 1´ a pak má z Harryho strach. To vše znamená, že jsem moc zvědavá, jak se vše vyvine, až Harry nastoupí do Bradavic. Už jenom ta jízda vlakem bude stát za to. :-) Děkuji za překlad, konkrétně Vernovo pojmenování Volde....( já to ani nenapíšu) je dost výstižné. Skvělé předvedení tvárnosti českého jazyka. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 19.06. 2018
Dnes jsem se vrátila z týdenní dovolené bez internetu, tak odpovídám až dnes - a to znamená, že už hodně víš z příští kapitoly. Za Voldy… vděčím betám :-) Sisi, moc děkuji za obsáhlý komentář.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: knihomol - 12.06. 2018
ó můj bože, tak dobře jsem se už dlouho nebavila. Jsem opravdu ráda, že jsem vlezla na net a otevřela si tyto stránky. Nemohu se dočkat až se objeví další kapitola. I když nechodím na net pravidelně budu se těšit.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 19.06. 2018
A já jsem ráda, že ti povídka sedla. Moc doufám, že se ti budou líbit i další kapitoly. Takovýhle komentář potěší a motivuje. Děkuji.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Jacomo - 11.06. 2018
Ponechám stranou pochybnosti o Harryho výchově u Hagrida i následně u Dursleyových, kterými se tu zabývají jiné komentáře, a soustředím se na budoucnost - totiž na možnost, že do Bradavic nastoupí mladý Harry Hagrid a Brumbál přijde o výmluvu, proč zrovna tohohle studenta zvýhodňovat :-) To skýtá netušené varianty příštího děje. Bude se kamarádit s Ronem? A co Hermiona? Draco Malfoy? A půjde vůbec do Nebelvíru? Jů, já se těším! Děkuju, denice.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 19.06. 2018
Na většinu svých otázek už znáš odpověď - to je ta výhoda, když se jedna vrátí z dovolené až po týdnu ;-) Děkuji!

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Jimmi - 11.06. 2018
A ja si zrovna túto poviedku užívam. Naozaj, kým som nečítala komentáre, tiež som nemala dôvod pochybovať. Možno preto, že nejak vynechávam poviedky, kde až moc zneužívajú Harryho, takže ani s predstavou Vernona ako toho hodného strýčka nemám problém. A scéna v kúpeľne bola boží, ona rýchlosťou blesku po nožnice, on priamy vrh po odpadkový kôš. Jo, to umývanie asi zatiaľ pre mňa top. Palec nahor pre autorku aj pre preklad. Číta sa to samo. Mám rada, že je konečne v poviedke Harry šťastný a dostáva sa mu všetkého, čo si zaslúži. A som zvedavá na zrážku s Dracom (fakt si nespomínam), podobné veci z kánonu iným pohľadom. Denice, vďaka za skvelý výber a ešte lepší preklad. Odvádzate so Sevikom skvelú prácu, ja sa len veziem :)
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 19.06. 2018
Jimmi, jsem tak strašně moc ráda, že čteš a komentuješ! Ta koupelnová scéna se mi taky moc líbila - chudák Petunie, úplně musela cítit, jak se jí ty breberky rozlézají po domě :-) Děkuji za chválu, ale sama víš, že bez tebe by to rozhodně nebylo ono.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Lupina - 11.06. 2018
Přiznám se, že vzhledem ke všem možným pojetím kanonických postav, která jsem už přečetla při své honbě za skvělým originálem, mi hodní Dursleyovi nevadí. Prostě si je užívám a užívám si, že Harry konečně dostává péči, kterou si zaslouží. A věřím tomu, že i s jizvou zatočí. Kouzelnící se ani nepokusili ji zaléčit, tak budu držet palec mudlům :-) A líbí se mi, že Vernon naučil hochy střílet. Harry si trénuje mušku :-) Děkuji, děvčata. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 19.06. 2018
Hodní Dursleyovi rozhodně nejsou klišé :-) A taky Harrymu přeju, že má všechnu lásku a péči, kterou může dostat - ať už od příbuzných, nebo od Hagrida. Kouzelníci pravděpodobně nikdy neslyšeli o plastické chirurgii, je dobře, že Dursleyovi ano. Děkujeme!

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: larkinh - 10.06. 2018
To se vyvíjí zajímavě:) Nejlepší na tom je nová Voldemortova přezdívka - tuhle jsem ještě neslyšela :D Díky za překlad.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 10.06. 2018
Strýček Vernon je nečekaně kreativní, že :-) Děkuji.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Gift - 09.06. 2018
Dokud jsem se nezacetla do komentaru, ani me nenapadlo nad chovanim Dursleyovcu pochybovat. Jednoduse bych chtela verit, ze jsou v teto povidce pro zmenu hodni, Harryho milujici lide. To, ze ho nevedomky tahnout do mudlovskeho sveta, jim nemuzeme mit za zle. Je to jedine, co znaji (diky za to, Brumboprde!). Uvidime, jestli se jim to vymsti nebo ne. Ze zkusenosti totiz vim, ze po tak mile a pozitivni kapitole casto prichazi smrst. .-) Uvidim, ze tomu tak bude i u teto povidky. Moc dekuji!
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 09.06. 2018
Jakási menší smršť nastane už v příští kapitole - bude se odehrávat v Bradavicích a jsem moc zvědavá, jaké budou reakce na vztah Dursleyových k té věci :-) Děkuji.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Sally - 09.06. 2018
Tak toto ma viac a viac bavi! Bude poviedka pokracivat aj na skole? prosiiim, zaujima ma akob to vyzeralo!
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 09.06. 2018
Do Bradavic se Harry, tedy Harrison Hagrid, vrátí už v příští kapitole :-) Děkuji.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: martik - 07.06. 2018
Nemůžu si pomoct - vidím před sebou hereckého představitele Vernona Dursleyho a nějak mi ta představa, že své ženě tiskne ruku a přitom se divá dojatě na Harryho připadá jako by byl svět vzhůru nohama. To stejné na konci - "Vezmeme tě do banky, o níž nám Albus vyprávěl." "Tví rodiče zemřeli, aby tě ochránili." Ta představa je něco s čím se mozek nemůže srovnat. Jako optický klam - víme, jak to funguje, ale stejně se mozek nechá oblafnout. Jako obyvatel Platónovy jeskyně, kterého vyvedli na světlo. Vernon milý na Harryho je prostě oxymóron. A věř, denice, že se hrozně snažím a příběh se mi nesmírně líbí, ale zažité představy jsou příliš silné U Petunie je to snazší - její úsměv, který věnovala Dudleymu, prostě aplikuji na Harryho. Ale abych se smířila s Vernonem... na to bude třeba ještě pár kapitol a stejně nezaručuji, že se to povede. A to jsem přitom dávno dopředu věděla, že tady budou Dursleyovi za ty hodné. Zjevně ani to nepomohlo Je super, že Harry má konečně to co potřeboval. Společně s láskou, kterou mu věnoval Hagrid a základy, které mu vštípili Severus s Minervou, je to přesně ta pravá směs, která mu v budoucnu pomůže. Moc se mi tedy nelíbí, že by, i když jen prozatím, zapřel, že je Potter. Ale důvody chápu. Je to jen takový iracionální nevysvětlitelný vnitřní pocit, že to není správné. A u nápadu s odstraněním jizvy byl ten pocit ještě silnější - to jsem si říkala to snad ne. Tak jsem zvědavá, co z toho vzejde Děkuji a těším se na pokračování.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 07.06. 2018
Přesně tahle nepravděpodobnost mě při prvním čtení nadchla a říkala jsem si, že když se tolik autorek ff vyžívá v tom, aby z Dursleyových udělalo ty nejsadističtější zrůdy, je skvělé, že se našla jedna, která tohle klišé odmítla a podívala se na ně z jiného úhlu pohledu. A ten se mi líbí opravdu hodně, Harry má přesně to, co je pro něj dobré - milující lidi, kteří jsou na jeho straně a nenechají ho samotného a bez pomoci. Děkuji!

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Elza (nepřihl.) - 07.06. 2018
Mám trochu obavy, že na prokleté jizvy plastická chirurgie nezabere. :) Přístup Dursleyových - je sakra rozdíl mít místo jednoho dítěte zčistajasna "dvojčata" od věku cca jednoho roku, kdy jsou to osůbky silně nerozumné a schopné se navzájem zabít (ke všemu Harry musel překonávat těžké trauma, s čímž mu pomohl spíš Hagrid a jeho osobní přístup), než přijít k druhému dítěti do rodiny až ve školním věku těchto, když už je s nimi domluva a jsou spíše parťáci.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 07.06. 2018
:-)

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: Elza (nepřihl.) - 07.06. 2018
Mám trochu obavy, že na prokleté jizvy plastická chirurgie nezabere. :) Přístup Dursleyových - je sakra rozdíl mít místo jednoho dítěte zčistajasna "dvojčata" od věku cca jednoho roku, kdy jsou to osůbky silně nerozumné a schopné se navzájem zabít (ke všemu Harry musel překonávat těžké trauma, s čímž mu pomohl spíš Hagrid a jeho osobní přístup), než přijít k druhému dítěti do rodiny až ve školním věku těchto, když už je s nimi domluva a jsou spíše parťáci.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 07.06. 2018
Už v příští kapitole se dozvíš, jestli mudlovská plastická chirurgie zvítězila nad kouzelnou jizvou :-) S tvým názorem na přístup Dursleyových docela souhlasím, s dvěma stejně starými batolaty je desetkrát víc práce než s jedním - natož když se tě nikdo ani nezeptá, jestli to druhé chceš. Děkuji.

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: margareta - 07.06. 2018
Co se to pro Merlina děje?? Začínám Dursleyovy podezřívat z nejhoršího! Chtějí mu vymazat jizvu? Co dál? Možná mu plánují i nechat předepsat oblbovací prášky na potlačování magie? A z bojovného VrrrHarryho se stane mazlíček Harýček, válející se s Dudlánkem po kanapi, sledující s tetičkou a strýčkem po večerech brazilské telenovely a chroustající přitom kvanta slaných lupínků, zalívaných pixlami přeslazených limonád...?? Oni ho chtějí zmudlovatět? Aby ho potom v Bradavicích ocejchovali za polovičního motáka, Brumbál jim ho poslal s omluvou zpátky a oni ho mohli radostně zapsat do mudlovské školy? Aby posléze skončil jako průměrný úředníček třeba někde v pojišťovně nebo na poště? A s Voldemortem bude bojovat kdo? Místní dobrovolný sbor hasičů? Začínám mít Dursleyovy opět silně nerada! Jenom doufám, že jim to někdo nebo něco překazí dřív, než Harry zblbne dočista! Děkuji za kapitolu! Jsem zvědavá, jak se to vyvine.
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 07.06. 2018
Když se nad tím tak zamyslím, máš pravdu, Dursleyovi jsou fakt podezřelí - vezmou si k sobě domů prakticky hned děcko, o kterém toho moc nevědí, vykoupou ho, odhmyzí, krmí, vzdělávají nadstandardním způsobem, věnují se mu jako vlastnímu, chtějí, aby školní léta prožil jako normální student, ne jako na každém kroku pozorností všech pronásledovaná primadona - na tyhle lidi si jedna musí dát pozor! Jsem strašně zvědavá, co řekneš na příští kapitolu :-) Děkuji!
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: ewalien - 31.08. 2018
Tohle bylo dobrý... Na lidi s dobrými úmysly fakt bacha...

Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: zuzule - 07.06. 2018
Jojo, Voldyprd je potvora :D Kdyby jim to vsechno Brumbal vysvetlit osobne, mohl mit Harry podobne detstvi... Dekuju!
Re: Kapitola 5. Nejmenší ložnice Od: denice - 07.06. 2018
Jo, Voldyprd je potvora a Brumbál je taky pěkné číslo - ještě že má kolem sebe pár rozumných lidí :-) Děkuji.