Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Být divný je normální

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 23.06. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

 

Dudley Dursley

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Být divný je normální

autor: Minnionette - překlad: Jacomo - betaread: Calwen

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/4363256/1/Normal-to-be-a-freak

Rating: bez omezení - 1500 slov - Období: po Relikviích


Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží Minnionette. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.


Žádost o souhlas s překladem zaslána
 

Shrnutí: Harryho by nikdy nenapadlo, že ze všech lidí vrazí na ulici zrovna do Dudleyho Dursleyho. Je to svým způsobem lekce. "Pane jo, Dudley, to zní, jako kdybys nafoukl tetu Marge!"


PP: Tato myšlenka se tu už sice v jedné povídce objevila, ale pořád mi připadá neklišoidní, takže zapadá do konceptu narozeninových dárků. Všechno nejlepší, Dudley!


***

Když Harry nečekaně vrazil do velkého chlápka sedícího na schodech staré, ošuntělé budovy a upadl, papíry, které nesl pod paží, se rozsypaly široko daleko, protože mával rukama ve snaze získat rovnováhu. Krátce si pomyslel: Tohle se mi ještě nestalo, ale jeho střemhlavý a (jistě bolestivý) pád ze čtyř rozvrzaných dřevěných schodů na ulici odvrátila mohutná paže, která ho zachytila. Harry se otočil se slovy díků na jazyku, ale ta se rázem vypařila a odvála pryč jako podzimní listí.

Ze všech lidí, o kterých by někdy po Voldemortově pádu přemýšlel, že by se mohli posadit na staré ztrouchnivělé schodiště ošuntěle vyhlížející budovy, která sloužila jako pobočka oddělení bystrozorů, by ho Dudley Dursley nikdy nenapadl. Vlastně na něj nepomyslel ode dne, kdy mu bylo sedmnáct a opustil nemilovaný dům své tety a strýce. "Tak to je překvapení." Harry si rozhodně nikdy nepředstavoval, že potká rozcuchaného a zanedbaného Dudleyho, ze kterého se linul odér vyčpělého alkoholu. Oči měl maličké, podlité krví a plné vyčerpání. Harry s pocitem neohrabanosti strnule sbíral svoje papíry a chaotické myšlenky.

"Jo, to se vsadím." Dudley byl mnohem méně mohutný, než si Harry pamatoval, ale i tak ho byl pořádný kus, když se mírně pohnul, aby se natáhl blíž. Harry překvapeně zamrkal na papír, který mu Dudley mlčky podal.

Pak se usmál a vyhrkl: "Díky." Ale úsměv se vytratil, když se Dudley zahanbeně odvrátil a sevřel ruce mezi koleny.

Vypadalo to, že kouzla, která rafinovaně odkláněla zájem a pozornost mudlů od této zchátralé budovy, nefungovala na mudlu, který se sám snažil vyhýbat zájmu a pozornosti okolí.

Harry se posadil vedle Dudleyho a rovnal si dokumenty v ruce. "Dlouho jsme se neviděli, Velký D." Připomínka dávné přezdívky vyvolala na jeho rtech neznatelný úsměv. "Nikdy by mě nenapadlo, že se naše cesty zase protnou."

Dudley po Harryho slovech ztuhle pokrčil rameny a poté se nahrbil.

"Co tě přivádí do mé čtvrti?"

Dudley zamumlal něco, co Harry nezachytil. Po chvíli dodal: "Omlouvám se."

"To nic, byla to nehoda. Nestalo by se to, kdybych dával pozor na cestu."

Rychlé zavrtění hlavou. "Ne za srážku. Za všechno ostatní."

Harry pečlivě rovnal papíry do správného pořadí. Zaměstnalo mu to ruce, zatímco myšlenky se mu točily v kruhu. Dudleyho kajícnost byla neznámá veličina a to se mu nelíbilo. "Nepotřebuju omluvu, Dudley - po třech letech už mě netrápí nic z toho, co se stalo." Pro bolest z poslední bitvy to neplatilo - Harry se nemyslel, že to někdy zcela překoná - ale z doby u Dursleyů? Ano, rychle zapomínal na to, co koneckonců nestálo za čas a vydanou energii. "Ale myslím, že jsi neměl v úmyslu mě vyhledat a říct mi to."

"To není tvoje věc!"

Podrážděnost Harry chápal; znal ji moc dobře. Toto a záchranářský komplex, ze kterého ho Ginny často (a láskyplně) obviňovala, ho nutily strkat do všeho nos a čmuchat jako ohař po horké stopě. "No, jestli to není moje věc, neměl bych tě najít zrovna tady, ne?"

Dudley se zasmál, ale vesele to neznělo. "Myslíš si, že vypadám, jako kdybych se vyhrabal ze stoky." Špinavou rukou si přejel po neoholené tváři. "Včera jsem se měl ženit, víš."

Což Harry ve skutečnosti nevěděl - a taky ho překvapilo, že ho to fakt zajímalo, protože by byl poslal aspoň přání a nějaké peníze.

"Ale nemohl jsem to udělat. Rita si nezaslouží někoho, jako jsem já, a nikdy by to nefungovalo. Takže jsem to před čtrnácti dny odvolal a sdělil jsem svým rodičům proč. Máma brečela; táta mi nadával, řval, že mám vypadnout. Dokonce mě vystrčil ze dveří, protože mu připadalo, že se nehýbu dost rychle." Dudley poposedl. Harry cítil ve vzduchu napětí, tak zlehka položil Dudleymu na rameno ruku. Pevně, aby její přítomnost byla zjevná, ale jemně, aby to působilo jen jako uklidnění. Uměl někoho podpořit. S tím se dalo pracovat. "Nazval mě zrůdou, Harry!"

Harry trpělivě čekal na slzy, které cítil z Dudleyho slov. Dudley se dvakrát roztřeseně nadechl, a pak spustil mdlým tónem, jako kdyby diskutoval s nějakým cizincem o ceně mléka ve frontě u pokladny. "Táta řekl, že mě už nechce nikdy vidět - že se stydí, že jsem jeho syn. Máma se na mě ani nepodívala, když jsem odcházel, Harry. Nikdo nezvedl telefon, když jsem volal. Včera jsem za nimi šel, věděl jsem, že jsou doma. Viděl jsem, jak se pohnula záclona, přes kterou mě pozorovali, ale na zvonění nikdo nereagoval. Prostě se mnou nechtějí mít nic společného."

Drahý Dudloušek, vzpomněl si Harry na láskyplné obavy. "Pane jo, Dudley, to zní, jako kdybys nafoukl tetu Marge!"

Dudleyho smutný smích mohl snadno zakrývat vzlyk. "U tebe se vždycky předpokládalo, že budeš zrůda, Harry. U mě se předpokládalo, že bude jejich normální, drahý Dudloušek. nedělám šílenosti; já nejsem nenormální."

Harry cítil, jak se Dudleymu napjaly svaly na ramenou, a připravil se na nějaké strašné přiznání - vražda, vydírání nebo dokonce sdělení, že Dudley trpí nevyléčitelným malomocenstvím.

Dudley však velmi slabým hlasem prohlásil: "Jsem gay." Poté sklonil hlavu, jako kdyby čekal, že dopadne další rána.

Zem, která Harrymu dosud zdála naprosto bezpečná, náhle vypadala jako velmi nebezpečný tenký led.

"Do toho, Harry. Řekni, že jsem zrůda."

"Já jsem zrůda," odvětil Harry automaticky.

"Sklapni. Víš, jak to myslím." Dudley zaťal ruce v pěst. "Gay, homosexuál, teplouš, zrůda! Jsem zrůda!"

Z toho nemůže být nikdo šťastný, pomyslel si Harry. "Hele, Dudley, jsem kouzelník a dělám magii. V úterý nosím špičatý klobouk; mám zářivě třpytivý purpurový hábit - ačkoliv ne mojí vinou, já bych si takový nikdy nevybral - a létám na koštěti!"

Dudleyho mlčení bylo spíš přemýšlivé než zadumané a napjaté. Harry pečlivě volil svá další slova. "Mohl bych tě nazvat jedině hrncem, ale až po té, co bych se představil jako kastrol." Dudley se napůl uchechtl. "Ale ta slovní hříčka je neúmyslná."

Chvíli pozorovali mudly pospíchající po ulici a nevšímající si dvou sklíčených bratranců, jednoho ztraceného pro mudlovský svět, druhého jen ztraceného. "Hele, Dudley, páchneš."

"Neměl jsem kam jít. Před svatbou jsem žil s Ritou a pro mámu a tátu jsem mrtvý."

"Tak pojď k nám. Ginny dneska vaří a to je lepší než cokoliv, k čemu bych se kdy vybičoval já, a je u nás na návštěvě můj kmotřenec - myslím, že by bylo dobré, kdyby ses s malým Teddym setkal. Ale asi tě moc nenadchne to, co uvidíš, protože si myslím, že Teddy bude mít vlasy do zelena."

"Dovolíš svému kmotřenci, aby nosil zelené vlasy?" zamžoural Dudley na Harryho. "A odkdy jsi ty dost starý na to, abys měl kmotřence?"

"Od sedmnácti. A Teddyho zelená barva vlasů je přirozená. Nebo modrá. Nebo růžová. Nebo oranžová."

"Ehm, Harry-"

"Teddy se stále ještě rozhoduje, kterou barvu si vybrat. Ale dej mu čas, jsou mu teprve tři. Neboj, Dudley. Pro Teddyho je naprosto normální, že změní barvu a účes během vteřiny."

Harry vzal Dudleyho pod paží a postavil je oba na nohy. Dudley se na okamžik zapotácel. "Normální?" Když ho Harry přinutil sejít ze schodů a vydat se po ulici k nejbližšímu přemisťovacímu bodu, jeho kůže vypadala v nastávajícím soumraku křídově bílá.

"Já to beru tak," nasadil Harry věcný tón, nacpal si papíry do jedné z kapes a narovnal si brýle na nose. "V každém z nás je něco nenormálního. Každý člověk je jiný, jedinečný. Všichni v sobě máme kousek něčeho trochu šíleného, trochu podivného, trochu úžasného a trochu krásného." Všechna ta slova měla stejnou váhu, jako kdyby v zásadě obsahovala a znamenala totéž.

Podle Harryho tomu tak bylo, protože to byly právě zvláštnosti života, kvůli kterým stálo za to žít, které mu po Voldemortově porážce dávaly důvod vstát každé ráno z postele.

Chvíli čekal, až tomu Dudley porozumí, a cítil se nadmíru pyšný, když bratranec pokračoval v započaté myšlence, v hlase náznak klíčící naděje. "Takže jestli je každý šílený, tak nikdo není normální."

Harry mrkl: "Všichni jsme tak trochu šílení."

Dudleyho tvář rozzářil úsměv: "A to je v pořádku, protože je to normální."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Být divný je normální Od: Gift - 29.06. 2018
Mas pravdu, toto tema rozhodne neni okoukane, zvlast kdyz je tak hezky zpracovane. Svym zpusobem si myslim, ze by si podobnou budoucnost Dudley zaslouzil. Pomohlo by mu to se zamyslet nad svou minulosti, konecne se odprostit od prisernych rodicu a zacit znova a jinak. Byl to hezky pribeh, dekuji.

Re: Být divný je normální Od: kattyV - 28.06. 2018
V podstatě nemám nic moc proti slashi, až na to, že mě unavuje, když jsou v HP homosexuálové úplně všichni, bez jakéhokoli důvodu. Prostě proto... Toto je jeden z mála příběhu, kdy to, že je Dudley gay má opravdu smysl. Všechno dokonale logicky sedí a přitom je to plné naděje. Díky za překlad.

Re: Být divný je normální Od: larkinh - 27.06. 2018
Jéé, tak tohle bylo opravdu milé :) Díky za překlad.

Re: Být divný je normální Od: zuzule - 27.06. 2018
Aano, vsichni jsme tak trochu sileni. Dekuju!

Re: Být divný je normální Od: martik - 25.06. 2018
Ten příběh mi názvem mluví z duše. Co je vlastně normální? Kdo stanovuje hranici normálnosti? Kamarádka sdílela pěkný příspěvek, že každý by měl mít někoho s kým nemusí být normální. Myslím, že je to přesně naopak - každý by měl mít někoho s normální být MŮŽE. Děkuji, že mám vás na to abych mohla být normální tj. divná :-*

Re: Být divný je normální Od: Elza - 25.06. 2018
Paráda - škoda, že to není kapitolovka, tohle bych si ráda ještě chvíli četla. Však oni (maminka s tatínkem Drusleyovi) zde také působí dosti šíleně. :) Chudák Rita. PS: Mám ráda Harryho a Ginny - škoda že není zas až tolik kvalitních příběhů o těchto dvou. ;)

Re: Být divný je normální Od: sisi - 25.06. 2018
Myslím, Jacomo, že sis zadělala na nový překlad. Tohle je asi jen úvod k nové povídce, protože takhle obsáhlé téma přímo volá po dalším pokračování. Harryho srdce přetéká dobrotou a pořád chce někomu pomáhat. Nakonec, pořád jsou kolem nás bližní, kteří potřebují člověka, a tudíž musí svět produkovat a oplývat i takovými zachránci, jako je Harry. Hlavně aby ty papíry, co se rozletěly na zem včas doručil do správného archívu. A pak je tu Ginny, která doma pilně vaří, smejčí, protože kdykoliv může přijít nečekaný host a dnes je to tu. Harry ani neposlal patrona, aby ji připravil na příchod švagra. Nakonec by mu mohli ještě dělat seznamku a najít vhodný protějšek s patřičným zázemím. ( Například v rodině těch majitelů porcelánky - Goyle, nebo Crabe, teď nevím, by určitě našli nějakého účetního z třetího kolene, který spravuje venkovské sídlo na pobřeží ve Wallesu? Moc děkuji za povídku k Dudlweyho výročí, těším se na další, tentokrát o Hagridovi.
Re: Být divný je normální Od: sisi - 26.06. 2018
Ajaj, chybička, ne Hagrid, je to Dobby. Díky, kalendáři. Díky za překlad, děvčata.

Re: Být divný je normální Od: denice - 24.06. 2018
Jacomo, asi ti neříkám nic nového, ale máš opravdu skvělý čich na jedinečné povídky. Tahle mě krásně a něžně pohladila po duši, děkuji.

Re: Být divný je normální Od: margareta - 24.06. 2018
Dodatek. Nakonec musel vzít Harry nešťastného bratrance ke sv.Mungovi, když Rita nadále zarputile tvrdila, že Dudley je hetero. Jednak prý ona, jako žena, to musí vědět nejlíp a navíc je s ním už ve třetím měsíci. Dudley se ten den od léčitelů dozvěděl, že je čistokrevný hermafrodit. Budiž mu připsáno ke cti, nezaváhal ani minutu. S Ritou se okamžitě oženil, ale do týdne se také rychle provdal za svého přítele ze sousedství. Musel. Byl rovněž ,, v tom ". Když se však potom spolu s Ritou denně dělívali střídavě o kyselé okurky a o lektvar proti ranním nevolnostem, přestali to řešit. Také jeho rodiče brzy obrátili, zvlášť když byli posléze obdařeni v rozmezí jednoho měsíce vnukem a vnučkou. Každou chvíli musí zaskakovat, přebalovat a hlídat - nemají čas něco řešit. Mladí manželé spolu výborně vycházejí a jsou si absoloutně věrní. Rita Dudleymu občas dokonce říká, že mu závidí, protože - na rozdíl od ní - na něm prý těhotenství není vůbec znát. Omlouvám se, ale ten příběh mi prostě přišel, vzhledem ke šťavnatosti obsahu, takový nedokončený. Děkuji za překlad! Ale kdyby nebyl tak prima, nenutilo by mě to konspirovat, takže na vině jsi ty, Jacomo!!

Re: Být divný je normální Od: Sally - 23.06. 2018
nunuuu tak tedka som sa roztopila! moc vydarena jednorazovka :) vdaka za preklad a vsetko najlepsie Dudley!

Re: Být divný je normální Od: JSark - 23.06. 2018
Stále som čakala, či sa z neho nevyklube nejaký oneskorený čarodejník. :) Ale je to fajn, keď k sebe nájdu cestu.

Re: Být divný je normální Od: Lupina - 23.06. 2018
Téma tu již zaznělo, ale toto má taky moc pěkné zpracování. Líbí se mi povídky, kde se Dudley s Harrym smíří. Přeci jen, jsou si jedinými bratranci. A Dudley má teď nakročeno k lepšímu životu. Moc děkuji za překlad, Jacomo.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod