Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

28. V okolí tom hrůzy plném - 2. část

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 10.08. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 28: V okolí tom hrůzy plném - 2. část

 

(v orig. By The Grave and Stern Decorum, překlad Augustin Eugen Mužík)

***

Následující den Wolf a Harry zkontrolovali Bena a poté se rozhodli, že je potřeba si promluvit, takže do Downing Street číslo deset byla svolaná naléhavá schůzka.

Pracovna byla docela našlapaná. Dostavili se Sirius Black, Hermiona Grangerová, premiér, Amanda Kensingtonová a samozřejmě Harry. Jednalo se o Albusi Brumbálovi a jeho očekávaných snahách dostat Harryho Pottera pod kontrolu.

„Čekáme ještě na jednoho účastníka," pronesl premiér, zatímco se všichni usazovali. „Měl by tu být každou chvíli. Musel přeorganizovat svůj program."

„Omlouvám se, že jdu trochu později," promluvil právě vcházející elegantně oblečený muž. Všichni vstali a uklonili se princi z Walesu, který si přitáhl nejbližší židli. „Ostatní jsou zde?"

„Ano, Vaše královská Výsosti."

Hermiona stiskla Harrymu ruku, v očích šokovaný výraz. Moc jí toho o setkání neřekl, jen chtěl, aby s ním šla.

Sirius Black vypadal trochu ztraceně, ale i on v příchozím rozpoznal člena mudlovské královské rodiny. Nebyl si jistý, proč tu je, ale těšilo ho, že se může zúčastnit, i když předtím musel složit slib mlčení.

Začali s rekapitulací událostí na Příčné a Benova zdravotního stavu. Wolf Jeho Výsosti vysvětlil, že Ben má naštěstí dostatek magie, aby mu zabíral lektvar na podporu srdce. Protože je moták, není tak výkonný, jako by byl v případě léčby kouzelníka, ale postačuje to. Pár dní odpočinku a bude schopen vykonávat svěřenou práci v Toweru se stejným nasazením jako dřív.

Lékouzelník Vejvoda ohlásil, že zvládl zabránit tomu, aby se Benova soukromá adresa a bydliště dostalo do oficiálních dokumentů, a příslušné složky ukryl v archivech tak, že by bylo velmi obtížné zjistit z nich něco o Harrym.

Jednání pokračovalo rozvíjením spekulací o možných směrech dalšího postupu Brumbála a Raddlea v budoucnu. Díky náhlému objevení Harryho Pottera se válečná fronta posunula - zejména dokud Kornelius Popletal stále vehementně popíral, že se Pán zla vrátil.

„Brzy proběhne nouzové zasedání Starostolce," zapojila se do debaty Amanda dosud zahloubaná do svého notesu. „Očekáváme, že Albus Brumbál využije své pozice ΄vůdce strany světla΄, aby zapracoval znovuobjevení Harryho Pottera do svých cílů pro ΄vyšší dobro΄. Věřím, že toto zasedání využije k tomu, aby zkusil lorda Harryho legálně donutit k nástupu do Bradavic."

„Také se mluví o tom, že ministr Popletal vyšle někoho ze svých podřízených do školy, aby v nadcházejícím roce převzal post učitele obrany," dokončil Amanda svou zprávu a připravila se na otázky.

„Remus a já jsme nebyli požádáni, abychom se vrátili. Prokletí toho postu je stále aktivní," zavrčel Sirius.

„Bude mít tento učitel k výuce předmětu potřebnou kvalifikaci?" zeptal se Harry se zájmem, protože si pamatoval, co mu Hermiona sdělila o nekompetentnosti učitelů obrany, se kterými se setkala během svého dosavadního studia.

Dívka vedle něj se začala ošívat. „Během let jsme neměli mnoho učitelů s potřebnou kvalifikací," pronesla, jako by mu četla myšlenky, a uhnula pohledem. „Bez urážky, profesore Blacku. Vy a profesor Lupin jste výjimka."

„Pochybuji, lorde Harry," odpověděla Amanda na chlapcovu otázku a střelila pohledem po dívce. Ačkoliv sledovala, jak Harry vyrůstá ve správného mladíka, tohle byla schůzka na vysoké úrovni a bylo třeba dodržovat protokol. I když věděla, že Hermiona už teď zná jeho pravou identitu, stále se jí nelíbilo, že se má stát součástí jejich plánů.

Harry se naštval. „Takže Popletal i Brumba jsou ochotni jít proti stanovám Bradavic, jen aby prosadili své politické zájmy, a studenti jsou samozřejmě nuceni kvůli tomu trpět."

Wolf se zamračil. „Co myslíš tím ΄jsou ochotni΄? Brumbál prosazuje své zájmy a ignoruje stanovy už celá desetiletí."

„Inu, není tedy štěstí, že se chystáme tyto zájmy rozmetat?" ušklíbl se Harry a obrátil se k Jeho Výsosti. „Sire, je čas pustit se do boje. Máme váš souhlas?"

„Rozhodně, vaše lordstvo. Rozhodně."

***

Albus Brumbál seděl ve své pracovně a probíral se materiálem, který dokázal dát ze všech zpráv o Harrym Potterovi dohromady. Navzdory okolnostem se ukázalo, že chlapec je skvělý mladý kouzelník, který se velice podobá svým rodičům. Ale tady naneštěstí zřejmě veškerá podobnost končila. James a Lily by s ním nikdy nejednali s tak očividnou neúctou, jakou dnes vykazoval ten chlapec!

Na tom, že vyřídil tým Smrtijedů vedený Belatrix Lestrangeovou, nebylo nic úžasného! Podle jeho špeha Severuse Snapea byla šílená čarodějka v kritickém stavu a neočekávalo se, že přežije. Podivné díry v jejím těle se odmítaly uzavřít a žena pozvolna vykrvácí. Co je mohlo způsobit?

Harryho odmítání vzít ho na vědomí a hořká slova, která mu dnes vmetl do tváře, ukazovaly, že si je velmi dobře vědom Brumbálovy role při jeho umístění k matčině sestře. Věděl, že k tomu došlo proti jasně formulovanému přání v poslední vůli rodičů, ale bylo to pro chlapcovu ochranu a vyšší dobro!

Harry musel být vychován mimo kouzelnický svět a daleko od všeho toho humbuku okolo Chlapce, který přežil. A Albus nikdy neměl v úmyslu seznámit ho s jeho pravým dědictvím tak brzy. Bylo naprosto nezbytné, aby chlapec byl skromný, snadno ovladatelný a kontrolovatelný. K tomu by nikdy nedošlo, pokud by chlapec myslel sám za sebe.

Jak zjistil, Paul Wolfram měl mudlovský původ a po absolvování Bradavic opustil kouzelnický svět. Představoval neznámou veličinu a to Albuse znepokojovalo. Očividně měl podíl na Harryho výchově. Ředitel pověřil jeden ze svých kontaktů, aby o Wolframovi vystopoval vše, co se dalo, a také zjistil, jak se v prvé řadě mohlo stát, že se s Harrym setkal. Rovněž chtěl vědět, proč ho Wolfram nekontaktoval, když byl Harry nalezen. Přece věděl, kdo Harry Potter je! Příliš mnoho záhad a rizik.

Albus se nakrátko zastavil a vsunul si do pusy jeden ze svých oblíbených pamlsků. Musí dostat Harryho do Bradavic, kde bude v bezpečí, a přijít na to, jak ho vzdálit z dosahu těch, kteří ho v minulých letech ovlivňovali.

Možná by měl znovu otevřít jednání Starostolce? Ano! To by mělo zafungovat. Přiměje Harryho, aby přišel k rozumu; musí. Nedovolí, aby se chlapec obrátil k temnotě. Musí následovat svůj osud, který mu Albus naplánoval po jeho narození!

Fawkes zaposlouchaný do ředitelových myšlenek jen vrtěl hlavou. Paní vložila na chlapce své znamení a Albus se chystal jednat proti její vůli. Což to neviděl? Fawkes se zachvěl.

***

Hluboko v nitru Bradavic probíhalo setkání zcela jiného druhu. Uprostřed hvězdy načrtnuté na podlaze sklepení stála dáma oblečená v černém plášti zdobeném pery. Hovořila s další osobou, ženou ve středověkém šatě z desátého století.

„Brzy, má drahá," promluvila Paní, „přijde váš dědic a pravý velitel. Jste připraveni?"

„Ano, má paní," přisvědčilo ztělesnění Bradavic. „Všechno je připraveno."

„Výtečně. Pamatuj, že bude potřebovat doprovod hodný postavení Mého vyvoleného a tvého dědice. Rovněž tu s ním bude přebývat jeho doprovod," dodala mizející silueta Paní k hluboce se uklánějícím Bradavicím.

***

Kornelius Popletal seděl ve své kanceláři a probíral se plány pro nadcházející rok. Brumbál netuší, co se na něj valí! ušklíbal se potěšeně. Dolores byla perfektní volbou pro to, co bylo potřeba udělat a to co možná nejnepříjemnějším způsobem.

Zprávy o útoku na Příčnou skončily znechuceně odsunuté stranou. Takže Harry Potter byl konečně spatřen. No, jestli se ten spratek domníval, že si sem může přiskotačit a dožadovat se respektu, měl by si to pořádně promyslet! Popletal zvedl ruku a zatahal za zvonek.

Dveře kanceláře se otevřely. „Volal jste, pane?" tázal se usmívající se mladík.

„Wetherby, jdu dnes ven. Na čaj."

„Ano, pane. Budu si dělat poznámky. Rád bych vám ještě připomněl, že máte na poledne domluvenou schůzku, pane."

„Ano, ano. Ta nebude trvat dlouho. Myslím, že si dám čaj v té malé kavárně, kde se mi tak líbí."

„Ano, pane." Percy Weasley zapadl zpět do své kóje a vrátil se ke zpracovávání pergamenů chaoticky rozházených na stole.

Popletal se zamračil. Schůzky s mudlovským premiérem ze srdce nenáviděl. Snažit se plnit sjednané podmínky bylo únavné, ale pokud kouzelnický svět nechtěl znovu skončit pod kontrolou Koruny, smlouva se musela dodržovat. A po schůzce s královnou neměl jinou možnost.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Kapitolu jsem samozřejmě zhltla hned v mobilu, ale víc než holou větu komentáře bych z něj psát nechtěla, takže až dnes :-) Vždycky se zatetelím, když vidím název kapitoly - V okolí tom hrůzy plném - no to je věta jako hrom! Dáváš si spoustu práce s výběrem přiléhavého překladu, moc si to užívám. Pořád se mi strašně líbí ta pohádková atmosféra, lordové, následník trůnu, zosobnění Bradavic, bohyně... Jen chudák Brumbál ostrouhal, ten kouzelného dědečka nepřipomíná ani trochu ;-) Kdy už se poučí, že s přístupem 'nade mě není a bude, jak já chci' narazil na větší moc, než má on? Každopádně se těším, jak ho Harry a spol. zase pěkně podusí. Díky.

Jsem krvelačná, těším se, jak Brumla dostaně na prdel. Hrozně se těším na Harryho v Bradavicích. Paní a Bradavice při jeho pomoci, to nám slibuje zajímavé časy. Děkuji, Jacomo.

Líbil se mi rozhovor madam Bradavice s Paní. Jedna kladla na srdce té druhé, jak má chránit mladého Lorda, aby se nechytil špatné party, aby chodil včas do postele, aby hodně cvičil, jedl a dobře se učil. :-) prostě porada v úzkém dámském klubu. :-) Být fénixem u Brumbála musí být asi pořádná otročina. Chudák Fewks. Nemůže si ani odletěl ven provětrat peroutky a letět na křídlech větru nad věžemi a hláskami, nebo s větrem o závod... Kdybych sama byla jím, vzala bych to honem do Toweru, potěšit Harryho zpěvem, a pak za Benem do špitálu,(ovšem nenápadně!!), uzdravit jeho srdce prolitými slzami. Brumbál dostane do kožichu Dolores, to bude ovšem nářez, kterým budou trpět obzvlášť nevinní. Tedy profesoři a studenti. Měli raději přemluvit nějakého ducha, aby ho chodil po nocích strašit a budit, ne trápit děti ježibabou v růžovém. No jsem zvědavá, pravda, jak si Harry, lord Její královské výsosti ve škole poradí. Těším se na pokračování a děkuji za překlad.

Přesně takto bych si představovala ztělesnění Bradavic, dáma v ve středověkém šatě. Btw: měla bych jednu prosbu. Vím, že překladatelky toho mají moc a nejsou otroci našich přání, takže není vždy v lidských silách zajistit kapitolu v obvyklém termínu, ale mohla bych poprosit o včasné avízo. Ušetřilo by to čtenáře (myšleno mě a možná ještě někoho dalšího) zklamaného nahlížení na stránky.
Ztělesnění Bradavic mě osobně také nadchlo. Beztak je hrad/škola svébytná bytost s vlastním myšlením a magií, tak proč by se nemohly zhmotnit, že? Ale já jsem psala do shoutboxu, že Havran 1-2 týdny nebude, protože jsme s betou offline. Jen to tam asi zapadlo :-(

Takže i Paní si přeje, aby Harry šel do Bradavic. Předpokládám, že doprovodem bude Wolf a že se přidají i jiní průvodci. Tak proč takové tance, co udělá Brumbál dál, když je jasné, že tam půjde. A Charles má s Harrym asi nějaký další plán, že? o kterém se ještě nemluví. Divné otvory v Bellatrix..., kdo by to řekl, že? Albus je tu fakt za intrikány, ale dost věřím, že takovej byl od začátku, jen v kánonu se intriky upozadily a vyzvihovala se jeho "světlá stránka", to že je to zmetek odhalila Rowla až ve slavném rozhovoru o chování prasete na porážku:-( děkuju za překlad a těším se. Nevím, co má Amanda proti Hermioně.
Albus byl intrikán skrz na skrz, jen v kánonu ho Harry viděl růžovými brýlemi, protože neměl srovnání. Tady vyrostl v jiném prostředí s dostatkem vhodnějších mužských vzorů, takže nemá problém jeho manipulativní chování prokouknout. Amanda tu možná vlastní k Harrymu jisté mateřské pudy, takže v Hermioně vidí potenciální sokyni, jako matka v dívce, kterou si synáček přivede domů. Aspoň tak si to vysvětluju já. Díky za přízeň, kakostko.

Další kapitola, super! Podivné díry v Bellatrix...no jo, to mají za ignoraci mudlovského světa. Jen mě zarazilo, že Harry oslovuje Jeho Výsost "pane", zatímco on mu říká "jeho lordstvo" :) Díky!
Jejda, to je moje chyba, má tam být sire! Jdu to opravit. Díky za upozornění.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce