Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Plný kruh [FP III]


Vyhľadávanie v tejto téme:
  

Čriepky z Harryho života vo veku 23 rokov po tom všetkom, čo sa mu stalo.

 

Časť 1/3

 

"Oh, kto je ten chlapík vedľa profesora Snapa?"

"To musí byť nový učiteľ obrany proti čiernej mágii."

"Ach, prosím, prosím, nech to je náš nový učiteľ, je taký sexy. Viete, na koho sa podobá? Na Harryho Pottera."

"Vy ste takí hlúpi. To je Harry Potter! Kedysi sem chodil. Končil len pred piatimi rokmi. Pozrite, niektorí siedmaci ho poznajú."

"No páni, vážne myslíš, že je to on? To by bolo super! Počula som, že v obrane je úžasný.“

"Nuž, je to Chlapec ktorý prežil."

"Pchá, už viac ako chlapec nevyzerá. Už som spomenula ako milujem Dumbledora? Ak bude stále najímať ľudí, čo vyzerajú takto, budem ho zbožňovať ako boha."

"Dobre, uistím sa, aby som na jeho prvej hodiny vyzerala extra dobre."

"Fajn, po prvé. Fuj, má dvadsať dva a tebe je trinásť. Je to nesprávne. Po druhé, pozri na ten prsteň. Je zadaný."

"On je ženatý? Och, dokelu."

"Nečítala si o tom? Bola to súkromná svadba, ale nejaké obrázky sa do časopisov dostali. Oh, u Merlina, vyzeral tak dobre, ale jeho žena je vážne pekná a podľa toho, ako sa na seba pozerali, sú zamilovaní až po uši."

"Ale prečo sa rozpráva so Snapom? Ak končil len pred piatimi rokmi, musí vedieť, kto to je, správne? Ak sa kamaráti so Snapom, máme problém. Snape nemá priateľov. To je daný fakt. Je príliš zlý."

"Oh, nehovor mi prosím, že náš jediný sexy učiteľ je vyšinutý."

"Ach, pozri! Začína triedenie."

****

Harry sedel s nervóznym úsmevom medzi Snapom a Hagridom a snažil sa nevšímať to more študentov, ktorí sa na neho pozerali. Hagrid ho upokojujúco poťapkal po chrbte, takmer ho prirazil o stôl.

"Som na teba taký hrdý," zašepkal, skoro slzil.

"Vďaka Hagrid. Len tomu nemôžem uveriť," odšepkal Harry. "Stále mám pocit, že som študent medzi bandou profesorov a len sedím za nesprávnym stolom. Ach, pozri, triedenie začína!"

Jeho oči skúmali prichádzajúcu skupinku, okamžite zbadal blonďavé vlasy, ktoré hľadal. Anna na neho vzhliadla so vzrušeným úsmevom a zaksichtila sa. Harry jej úsmev opätoval a nenápadne jej ukázal palec hore.

Snape sedel vedľa neho, vyzeral veľmi pokojne, hoci jeho oči boli plné vzrušenia.

Keď profesorka McGonagallová zavolala: "Annabella Snapová", ozvalo sa kolektívne zhíknutie. Harry sa takmer rozosmial, keď študenti neveriacky zízali zo Snapa na Annu a späť v snahe určiť, či je medzi nimi nejaký vzťah. Keď profesor elixírov upokojujúco na svoju dcéru prikývol, ich podozrenia sa potvrdili a v celej sále explodoval šepot.

Otrhaný klobúk nasadili Anne na hlavu. Trvalo mu to s ňou dlhý čas, ale nakoniec vykríkol: "Bifľomor!"

V sieni nastalo mŕtvolné ticho, keď sa študenti pokúšali absorbovať fakt, že nielenže Snapove dieťa bude chodiť na Rokfort, ale aj do Bifľomoru. Harry s Dumbledorom začali tlieskať, podnietili ostatných, aby sa pridali. Bifľomorská fakulta sa konečne prebrala zo šoku a začala oslavovať, asi si myslela, že im Snape nezoberie tak veľa bodov, keď má v ich fakulte príbuznú.

Anna sa pozrela na svojho krstného otca, nervózne sa snažila odhadnúť jeho reakciu. Harry sa na neho obzrel a zbadal, že sa Snape hrdo usmial a pripojil sa k potlesku. Ukázal Anne vztýčený palec, než veselá dievčinka odskákala k stolu, ktorého obyvatelia ju okamžite začali spovedať a predstavovať sa.

"Takže Bifľomor. Stávku vyhrala Laura," zašepkal Harry, keď triedenie pokračovalo.

"Musí existovať nejaké hlavné pravidlo, že ona má vždycky pravdu," potichu odpovedal Snape.

"A čo si o tom myslíš?"

"Som hrdý, samozrejme. Bifľomor je veľmi vznešená fakulta pre tých, čo sú oddaní a usilovní. Anna je veľmi oddaná a jej lojalita je neochvejná. Samozrejme, že bude tou najbystrejšou, najprešibanejšou, najstatočnejšou bifľomorčankou, ale dúfam, že ostatní z nej nebudú mať komplex menejcennosti. Tak či tak, bifľomorčania sú vo všeobecnosti šťastní ľudia. Som rád, keď viem, že je moja dcéra šťastná."

Dvojica sa prestala rozprávať, keď triedenie skončilo a Dumbledore sa postavil.

"Takže skôr než sa všetci vrhneme na večeru, rád by som vám predstavil nášho nového učiteľa obrany voči čiernej mágii, ktorý, ako dúfam, s nami ostane veľmi dlhý čas, profesora Pottera."

Siedmaci zvlášť trieskali a povzbudzovali, pretože si pamätali Harryho Pottera z prvého ročníka a vedeli, kto to presne je. Ostatní sa rýchlo ku starším študentom pripojili.

Hagrid štuchol do Harryho, ktorý takmer zletel zo stoličky.

"Postav sa," zašepkal.

"Ach!" Harry sa nervózne postavil a rýchlo prikývol, než sa znova posadil. Snape mu venoval pobavený pohľad a pokrútil hlavou.

"Och, sklapni," zamrmlal Harry so smiechom.

****

Harry si asi po desiaty krát prezeral svoje poznámky, ako keby mali zrazu zmiznúť skôr, ako jeho prvá hodina začne. Ozvalo sa zaklopanie na dvere a jeho hlava vystrelila nahor.

"Ďalej," zavolal.
Dvere sa otvorili a v nich stála profesorka McGonagallová, ktorá sa tvárila veľmi pobavene. Harry vyskočil a ponúkol jej stoličku, ktorú ale zdvorilo odmietla.

"Nuž, Harry, keby mi v tvojom prvom ročníku niekto povedal, že tým, kto tu z vášho tria skončí ako profesor, budeš ty a nie Hermiona, pomyslela by som si, že vie o budúcnosti asi toľko ako Sibylla Trelawneyová."

Harry sa zasmial. "Áno, hlavne keďže som sa priatelil s Ronom. Myslím, že sme neboli najusilovnejšími študentami."

"To sa zmenilo, nie? Kým ste dokončili školu, vedela som presne, kde každý z vás zamieri. Neviem, prečo si sa vôbec namáhal s tými ostatnými obormi, keď si bol očividne predurčený k tomu, aby si sa tu stal profesorom. Vieš, že Albus ťa chcel prijať do zboru hneď, ako si odmaturoval."

Harry sa rozosmial, trošku sa začervenal. "Áno, ale to len preto, že všetci ostatní uchádzači boli príšerní. Nemyslím si, že som bol v tom čase celkom pripravený a viete, ako zúfalo hľadalo ministerstvo nových aurorov pre boj s tými, čo sa snažili byť ďalším Voldemortom a spol."

"Ale nemusel si s nimi zostať tak dlho, nie?"

"Myslím, že čakali viac problémov, než v skutočnosti mali. A potom, keď Kudleyovské kanóny potrebovali nahradiť stíhača Curtisa Sancheza, kým sa nedolieči, nuž, povedzme že by mi Ron odtrhol hlavu, kebyže som to neprijal."

"Áno, vedela som, že máš talent hneď prvý raz, čo som ťa videla lietať. A v každom profesionálnom zápase si chytil zlatonku," hrdo vyhlásila. "Uistila som sa, že ťa budem sledovať, pretože som bola prvou, kto postrehol tvoje nadanie."

Harry sa rozosmial. "Nuž, bola to sranda, ale nech som to akokoľvek miloval, nemyslím si, že by som si tým dokázal zarábať na živobytie."

"Je to preto, že nie si rád v svetle reflektorov alebo kvôli slečne Weasleyovej, či by som mala povedať pani Potterovej, ktorá nebola príliš nadšená zo všetkých tých žien, čo okolo teba omdlievali?" spýtala sa.

"Pchá, Ginny s tým bola v pohode, nuž, okrem toho jedného razu z toho ženskou, čo... nuž, nič," neohrabane si odkašľal Harry.

"To je v poriadku, Harry, nemyslím si, že to vážne chcem vedieť," so vševediacim pohľadom odpovedala McGonagallová. "Takže čo celá tá služba u Troch metiel? Môžem ti povedať, že ma šokovalo, keď som ťa tam uvidela."

Harry sa zachichotal, prehrabol si hanblivo rukou vlasy. "No, Ginny sa vždy chcela stať barmankou, takže ma nahovorila, aby som to skúsil spolu s ňou. Bolo tak ľahšie zabávať hostí. Plus, teraz dokážem podávať pitie s otáčaním fliaš a tým všetkým. Bolo to len na pár mesiacov, ale bola to zábava."

"Nuž, sme radi, že ťa máme späť tam, kde patríš," láskavo sa usmiala. "Si nervózny kvôli prvej hodine?"

Harry zaváhal a prikývol.

"Ach, drahý, to je normálne. Som si istá, že ti Severus dal množstvo úžasných rád..." Pretočila vševediaco očami nad typom učiteľských rád, ktoré hlava Slizolinu mohla asi tak poskytnúť. "...ale len si zapamätaj, že niektoré deti všetko hneď nepochopia a niektoré to nebude zaujímať, bez ohľadu na to, akým dobrým profesorom si. Nech ťa to nerozčaruje. Tiež nad nimi nikdy nestrať kontrolu. Máš trpezlivosť a skvelé učiteľské schopnosti, ale robí mi starosti, či dokážeš udržať disciplínu študentov, ak sa rozbláznia. Myslíš, že to zvládneš?"

"Myslím, že áno. Len im strhnem body alebo dám trest. Odkedy som túto prácu dostal, takmer každý sa o tom so mnou rozprával," trošku v rozpakoch vravel Harry. Dostával veľa prednášok od svojich priateľov, ktorí sa zjavne všetci znepokojovali, či si nenechá skákať po hlave. Už sa zlepšil, ale niektoré zvyky z jeho detstva s ním stále zostávali, vždy číhali pod povrchom.

Dvojica začula zvuky študentov, ktorí sa zhromažďovali pred dverami.

"V poriadku, Harry. Povedieš si skvele. Som na teba veľmi hrdá," vyhlásila, než odišla a vpustila dnu študentov. Harry sa pozrel na rozvrh. Tretiaci. Chrabromil a Slizolin.

Študenti na neho so záujmom hľadeli, všetci sa zhromaždili vpredu. Zvlášť dievčatá si medzi sebou šepkali a chichotali sa.

"V poriadku, dobré popoludnie. Môžete si odložiť knihy, keďže dnes budeme mať praktickú hodinu," začal s väčšou sebadôverou, než cítil.

Trieda sa vzrušene na seba pozrela. Očividne profesor, ktorý ich učil minulé roky, bol veľkým sklamaním, jedným z mnohých dôvodov, prečo Dumbledore trval na tom, aby Harry vzal toto miesta v tak mladom veku. Remus odišiel po Harryho šiestom ročníku, Sirius sa okázalo doma sám nudil a keďže zdedil bohatstvo Blackov, nebolo ani pre jedného z nich nutné, aby pracovali. Remus povedal Harrymu, že zostáva doma, aby sa uistil, že Sirius nepodpáli z roztržitosti dom, ale Harrymu bolo jasné, že ten muž tajne potreboval prestávku po toľkých stresujúcich rokoch, čo ho vyháňali z jednej práce po druhej. So Siriusom potrebovali spoločne stráviť čas, aby si vynahradili všetky tie roky, kedy tí dvaja už všetko mali a potom im zobrali každého, na kom im záležalo.

Harry chcel začať s hodinou, keď zbadal jednu ruku vo vzduchu. "Ach, áno..."

"Brandon Fletcher, pane. Vy ste Harry Potter?" spýtal sa chrabromilčan.

Harry vedel, že bude takýto typ otázok dostávať a napadlo mu, že by ich radšej mohol mať hneď za sebou.

"Áno, som."

"A kedysi ste boli v Chrabromile?" dychtivo pokračoval.

"Áno, bol. Tiež bola profesorka McGonagallová mojou vedúcou fakulty."

Chrabromilčania strelili po slizolinčanoch trochu samoľúbe pohľady.

Ruka slizolinčana vyletela vzdorne do vzduchu.

"Áno, ehm..."

"Scarlet Jenkinsová. Poznáte profesora Snapa?" spýtala sa.

"Áno, a vlastne sme pomerne dobrí priatelia." Takmer sa zasmial na výrazoch hrôzy zvlášť v chrabromilských tvárach. Dokonca slizolinčania vyzerali trochu šokovane, že ich vedúci fakulty má priateľov. "Veľmi mi pomohol, keď som bol študentom a som si veľmi blízky s jeho rodinou."

Slizolinčania vrátili chrabromilčanom samoľúbe pohľady. Očividne súperenie medzi týmito dvoma fakultami stále existovalo.

"Keď som sem nastúpil, medzi fakultami vládla veľká rivalita, hlavne medzi Chrabromilom a Slizolinom..." Pri tomto sa študenti zachichotali, vedeli, že je to stále pravda a slabé slovo. "...ale naozaj dúfam, že ste všetci dostatočne dospelí, aby ste prehliadli niečo tak hlúpe. Jeden z mojich najlepších priateľov bol v Slizoline a mňa samotného takmer do neho zaradili. Hranice medzi fakultami sú nejasné a ja verím, že nedovolíte, aby ste kvôli označeniam mali predsudky voči tým, čo nosia šále inej farby. Takže..."

Ďalšia chrabromilská ruka vyletela do vzduchu.

"Áno, ehm..."
"Gabriella Chavezová. Môžete nám povedať, ako ste porazili lorda Voldermorta?" nedočkavo sa spýtala. "Počula som, že sa to stalo na škole, vo Veľkej sieni, ale nikto z našich učiteľov či siedmakov o tom nehovorí. Snape takmer jednému utrhol hlavu, keď sa na to spýtal."

"Je to profesor Snape a je to boľavá téma pre veľa ľudí, čo boli toho svedkom. Raz sa to pravdepodobne budete učiť na hodine Histórie mágie, takže vás nebudem nudiť detailmi. Ak to vážne chcete vedieť, môžete sa ma na to spýtať po hodine, ale nateraz vážne mám lekciu, čo vás chcem naučiť, nech som si akokoľvek istý, že by ste radi odtiaľto vypadli." Všetci sa zasmiali. "Ale no tak, bude to sranda." Odpoveďou mu boli niekoľko skeptických pohľadov.

"V poriadku, kto sa už zúčastnil súboja?"

Nastalo ticho.

"Dobre, kto už niekoho odzbrojil alebo bol odzbrojený?" Znova ticho. Jedno dievča zdvihlo ruku.

"Áno..."

"Marci Motleyová. Pane, my sme ešte nikdy nemali praktickú hodinu."

"Hmm, tak potom tento rok bude pre vás zábava. Zdvihnite ruku, ak si myslíte, že čítať o obrane je nudné."

Všetci sa na seba nervózne pozerali, až kým Harry nezdvihol ruku sám. Študenti sa zasmiali a váhavo zvykli ruky sami.

"Kto z vás by v skutočnosti rád vedel, ako sa brániť sám?"

Nechali ruky hore, ale tentoraz s menším nadšením.

"Dobre, tak sa na to pozrime," prešiel prstom po zozname a skončil na mene študenta, o ktorom počul, že je podobný Nevillovi, keď začínal na Rokforte, nervózny a tak trochu katastrofa, keď prišlo na použitie mágie.

"Dominik Hugens, prišli by ste sem na malú prezentáciu?"

Všetci chrabromilčania vyzerali, že sú hotoví nariekať, že vybral práve tohto chlapca. Túžili sa predviesť pred ich novým profesorom a vedeli, že takto zle začnú. Slizolinčania sa na seba vševediaco uškŕňali. Dominik zbledol a zostal veľmi nervózny.

"Ja?" spýtal sa, ako keby sa modlil, že zle počul.

"Áno. Budeš skvelý. Poď sem," upokojujúco sa usmial Harry. Vedel presne, ako toto dieťa zvládnuť, keďže kedysi učil Nevilla, keď bol podobne neistý.

Dominik sa neochotne postavil pred triedu, nervózne si žmolil ruky.

"Ehm, profesor, vážne nie som v mágii dobrý a tiež asi nie som tým najvhodnejším na ukážku."

"Hej, netráp sa tak veľmi. Vybral som si ťa zámerne. Okrem toho, ak to nepochopíš na prvý krát, je to úplne v pohode. Väčšine ľudí sa to nepodarí," povzbudil ho Harry.

Chlapec prikývol, ale stále vyzeral nervózne.

"Dobre, počuli ste o zrkadlovom štíte?" spýtal sa.

Dominik pobledol. "Myslím, že sme sa o ňom učili, ale neviem si spomenúť, ja..."

"Netráp sa, ani ja som si nikdy nevedel zapamätať veci z kníh. Spôsob, ako sa ich naučíš, je ich trénovaním. V poriadku. chcem, aby si si predstavil, že pred tebou stojí veľké zrkadlo, čelom od teba. Predstav si, že ktokoľvek, kto sa na teba pozerá, by videl len svoj vlastný odraz. Teraz chcem, aby si švihol takto prútikom a povedal Protego Reflechay. Skús to a neponáhľaj sa," nariadil Harry.

Dominik poslúchol inštrukcie, nervózne si hrýzol peru.

"Teraz po mne opakuj a stále na ten obraz mysli. Protego Reflechay."

Dominik tie slová zopakoval. Harry vytiahol prútik a vyhľadal magický štít.

"Dobre, začiatok si zvládol. Dobrá práca. Predstav si, že toto zrkadlo je z obrovskej ocele a úplne ťa blokuje, nedá za rozbiť."

Poťapkal prútikom po chlapcovom neviditeľnom štíte a usmial sa. "Zvládol si to. Dobre, teraz ho musíš vytvoriť znova, čo je pomerne ľahké. Len si predstav, čo som ti povedal a zvládneš to."

Otočil sa nedočkavej triede.

"Spýtajte sa hocijakého aurora a povie vám, že najdôležitejšou stránkou súboja či boja s mágiou, je obranná mágia. Viem, že to nie je také suprové ako vyhadzovať steny do vzduchu, ale na čo je dobré na protivníka vrhať kliatby, keď vás môže zložiť jedným jednoduchým kúzlom? Obranná mágia je náročná, čo je dôvod, prečo sa väčšina trénovaných čarodejníkov v boji zraní. A tiež nemôžete použiť obrannú mágiu súčasne s útočnou. Tuná Dominik vám ukáže príklad na zrkadlový štít. V poriadku, Dominik, vrhnem na teba kúzlo a chcem, aby si ho zablokoval. Zvládneš to. Len urob, čo som ti povedal."

Dominik nervózne prikývol a roztrasene zdvihol prútik.

Harry prikývol tiež a vrhol na chlapca štekliace kúzlo. Dominik vytiahol v panike svoj štít, odrazil kliatbu späť na Harryho, ktorý použil absorpčné kúzlo, aby ju pohltil. Trieda začala tlieskať.

"Vynikajúco, Dominik! To bolo fantastické. Desať bodov pre Chrabromil."

Harry pokračoval v popise vytvorenia štítov, než všetkých popároval a nechal ich trénovať vo dvojiciach. Až kým hodina neskončila, chodil pomedzi nich a radil im. Rýchlo im uložil domácu úlohu a sledoval, ako odchádzajú z triedy, vzrušene sa rozprávali o hodine.

Posadil sa za stôl, aby zistil, ktorý ročník má ako ďalší, keď vycítil, že niekto pred ním stojí. Vzhliadol a zbadal, ako pred jeho stolom stojí zahanbene Dominik, prestupuje z nohy na nohu.

"Ahoj, Dominik, máš nejakú otázku?" spýtal sa láskavo.

"Ako ste vedeli, že to zvládnem? Obvykle sa mi takéto veci nepodaria," zašepkal, hľadel na stôl.

"Nemáš práve teraz hodinu?" spýtal sa Harry.

"Áno, starostlivosť o magické stvorenia. Prepáčte, už pôjdem. Nechcel som..."

"Prosím, posaď sa. Len som si chcel byť istý, že niekomu nebude vadiť, že prídeš neskoro. Napíšem lístok Hagridovi, ehm... profesorovi Hagridovi, aby ťa ospravedlnil, ak budeš meškať."

Chlapec na neho prekvapene zažmurkal, než sa posadil.

"Neviem, či toto vieš, ale každý má nejakú magickú energiu. Niektorí silnejšiu než druhí. Muklovia nemajú žiadnu a motáci ju takmer nemajú."

"Stavím sa, že moja je maličká," nešťastne prehlásil Dominik.

"Niektorí ľudia," pokračoval Harry, "vedia vycítiť veľkosť magickej aury len tým, že sú v niečej blízkosti. Odkedy som bol kedysi oddelený od tej mojej, postupne som túto schopnosť získal."

"Ach nie, je moja príliš malá, aby som tu zostal?" zdesil sa Dominik.

Harry sa zasmial a pokrútil hlavou. "Nie, nie. V skutočnosti má tvoja priemernú veľkosť. V tvojom veku má väčšina podobne veľkú auru a sľubujem, že tvoja sa sem hodí presne tak ako všetkých ostatných."

"Ale potom prečo som v nej taký zlý?" spýtal sa nešťastne.

"Pretože si neveríš. Sebadôvera je polovicou toho, vďaka čomu človek dokáže vykonávať kúzla. To je to, čo naozaj potrebuješ," informoval ho Harry.

"Kiež by som jej mohol dostať za fľašu," vravel chlapec. Harry sa rozosmial.

"Niečo ti navrhnem. Prečo sem občas neprídeš pred ďalšou hodinou a ja s tebou popracujem na kúzlach, ktoré budeme robiť. Tak budeš mať trošku viac tréningu, než to budeš musieť robiť pred celou triedou," navrhol Harry.

"Vážne?" spýtal sa nádejne Dominik. "Nebude to nefér ku zvyšku triedy?"

"Moja práca je naučiť. Nezáleží na tom, či sa to naučíš pred hodinou alebo po hodine, kde to preberám. Okrem toho, som vždy pripravený doučovať kohokoľvek. Ty si len náhodou prvý, kto ku mne prišiel a zdá sa, že má záujem. Takže čo povieš?"

"To by bolo skvelé, profesor. Ďakujem vám," nadšene vravel Dominik.

"A čo tak zajtra o siedmej?"

"Dobre. Budem tu," vzrušene sľúbil Dominik.

Harry mu napísal ospravedlnenku pre Hagrida, nielen aby ho ospravedlnil, ale aj aby mu dal vedieť, že jeho prvá hodina šla dobe a prisľúbil, že príde na čaj, ako sa dohodli.

Dominik vybehol z triedy s odkazom, kým sa ďalšia trieda hrnula dnu.

****

Cez obed sa dvere otvorili a vstúpila blonďavá prváčka so žltočiernym šálom, ktorá sa na neho uškrnula.

"Anna! Poď dnu!" vykríkol vzrušene Harry, vyskočil na nohy, aby sa pozdravil so svojou náhradnou sestričkou.

Anna za sebou zatvorila dvere a doskákala k nemu, mocne ho objala.

"Nemôžem uveriť, že môj veľký brat je profesor," doberala si ho, hravo predstierala, že ho boxuje do brucha.

"Áno, a ja nemôžem uveriť, že už si prváčka," zasmial sa Harry, keď ju zovrel ako pri zápasení a rozstrapatil jej vlasy. "Chceš sušienky, čo mi poslala pani Weasleyová? Sú... nuž, robila ich pani Weasleyová, takže myslím, že nič viac netreba hovoriť."

"Áno! Áno! Sušienky pani Weasleyovej!" šťastne zapišťala. "Zaberám si tvoju profesorku stoličku!" Dvojica sa vrhla ku stoličke, ale Harry nechal Annu závod vyhrať, posadil sa do kresla oproti a vytiahol plechovku sušienok.

"Takže, Bifľomor, há? Ako sa ti tam páči?" spýtal sa Harry.

"Milujem to! Neviem, prečo ho všetci tak zaznávajú. Je tam veľa bystrých ľudí, ako som ja," žmurkla, "a všetci sú takí milí a priateľskí, ale vážne si myslím, že zažijeme veľa zábavy," vzrušene povedala, keď odhrýzala z čokoládovej sušienky. "Och, a tak veľmi ďakujem za Záškodnícku mapu!"

"Niet za čo, ale pamätaj..."

"Viem, ak ju nájde tatino, nemám ju od teba. Vieš, že tomu ani na sekundu neuverí," vecne prehlásila Anna.

"Viem, ale hej, stojí to za pokus. Len buď mimoriadne opatrná, aby ju nenašiel. A ak ju použiješ na niečo hlúpe, vezmem si ju späť," varoval Harry.

"Viem, viem. Takže, keď mám zajtra s tebou hodinu, pridelíš mi milión bodov?" drzo sa spýtala.

"Ak si ich zaslúžiš. Ale budeš musieť kvôli tomu dokázať zopár poriadne neuveriteľných vecí."

"Len nedávaj príliš najavo, že ma poznáš, dobre?" žiadala, zmenila tón. "Ľudia mi už dávajú zabrať kvôli otcovej hodine, pretože už všetko viem, takže budem pravdepodobne na špici triedy, a samozrejme, všetci si myslia, že je to nefér alebo že mi otec upravuje známky alebo tak. Neuvedomujú si, že moje veci známkuje prísnejšie. Chcem povedať, čo očakávajú, keď obaja tvoji rodičia sú posadnutí elixírmi? Nemôžem si pomôcť, ak budem lepšia než ostatní, čo ich nikdy nerobili," podráždene vravela, oprela sa dozadu.

"Máš ale ťažký život, však, maličká?" doberal si ju Harry.

"Ach, sklapni, Harry," hnevala sa Anna. "Našťastie, nepoznám nič z obrany, pretože som nikdy netrénovala mágiu s prútikom, ale ty ma ju budeš s mojimi priateľmi doučovať, správne?"

"Nemám problém doučovať kohokoľvek, kto bude chcieť a to zahrňuje aj teba a tvojich priateľov."

"Harry, vieš, čo by si mal urobiť? Mal by si začať Klub duelantov, o ktorom s Drayom rozprávate! To by bolo také suprové! Stavím sa, že by prišlo veľa ľudí. Ach, prosím, ach, prosím, ach, prosím!"

Harry sa rozosmial. "Dobre! Dobre! Porozprávam sa o tom s Dumbledorom."

"Ty lišiak!" vykríkla so šťastným úsmevom.

****

"Rubášik, ste totálne neschopný? Čo je napísané na tabuli?" vyštekol Snape na nesmelého prváka.

"Ehm... zamiešať trikrát?" nervózne odpovedal chlapec.

"Ktorým smerom?" nebezpečne sa spýtal Snape.

Chlapec zbledol, keď prehltol. "V sme-smere hodinových ručičiek," ledva zvládol zo seba dostať.

"A smiem sa spýtať, prečo ste tak príšerne beznádejný, že..."
"Zase terorizujete študentov, profesor Snape?" ozval sa pobavený hlas od dverí.

"A vy rušíte moju hodinu, profesor Potter?" otočil sa Snape. Študentov šokovalo, že v skutočnosti zazreli náznak úsmevu na jeho normálne sa mračiacej tvári. Dúfali, že to nebolo nejaké tajné znamenie toho, že divoko zaútočí alebo aspoň príprava na útok. Keď sa tak nestalo. vymenili si uľavené pohľady. Milovali profesora Pottera a cítili sa pri jeho prítomnosti v žalároch bezpečnejšie, hoci sa trošku obávali, že jeho život je teraz v nebezpečenstve, keď prerušil hodinu elixírov.

"Aký elixír robíte?" spýtal sa Harry, keď vošiel do triedy. "Ach, tento bol na prvý raz veľmi náročný."

"To bolo len kvôli tomu, že ste boli v elixíroch neschopní, až kým ste skutočne nezačal dávať pozor."

"Alebo kým ste ma nezačali doučovať po škole. Takže ak niekto chce, aby mu profesor poskytol hodiny navyše, len ho o to požiadajte."

Trieda sa pri tom návrhu uškŕňala, až kým sa Snape nestočil a neumlčal ich pohľadom.

Harry prešiel k chlapcovi, ktorého Snape zastrašoval a nakukol do jeho kotlíka. "Ahoj, nie je to tak hrozne pokazené. Ja som už spravil horšie. Ako vtedy v siedmom ročníku, keď mi môj elixír vybuchol a všetko zostalo ružové. Myslím, že vtedy ste sa takmer vzdali učenia."

"Myslíte, že tú chybu dokážete napraviť?" spýtal sa Snape, ako keby ho nemo vyzýval.

"To je výzva, profesor Snape?" spýtal sa pobavene Harry.

Študenti sa mu pokúsili naznačiť, aby hneď prestal a aby ho Snape nezavraždil pre drzosť.

"Ak si myslíte, že to zvládnete," nadvihol Snape obočie.

"V poriadku," pošúchal si Harry ruky. "Pridám niečo kyslé, asi trochu hadieho jedu. A čo tak trošku práškového amfibolu, trochu nasekaných fíg a šálku čaju. To posledné je pre mňa, samozrejme, nie pre elixír. Katie, myslíš, že ho zvládneš urobiť?"

Keď študenti začali dychtivo pobehovať, aby zohnali Harrymu prísady a zistili, či splní Snapovu výzvu, Katie sa sústredila a vyčarovala šálku čaju. Harry si odpil a usmial sa.

"Skvelé. Je ohromný, Katie, ďakujem ti. Nie je to suprové, profesor?"

"Omračujúce," odpovedal sarkasticky Snape.

Harry odložil šálku bokom a začal drviť amfibol a odmeriavať ho.

"Dobre, Ben, miešaj proti smeru hodinových ručičiek, keď toto vsypem do..."

"Možno by ste si chceli vybrať niekoho iného," zapojil sa Snape. "Rubášik zjavne nedokáže rozlíšiť miešanie správnym smerom."

"Tak to skontrolujem. Áno, áno. Toto je určite proti hodinkám," povedal Harry, čím vyvolal viac chichotania od študentov.

"Vy ste boli vždy mudrlant," prehlásil Snape.

"Keď to povie niekto, pre koho je sarkazmus spôsob života, beriem to ako kompliment," odsekol Harry, než sa otočil znova k Benovi Rubášikovi. "Dobre Ben, to, čo sme práve urobili, v zásade zrušilo posledné tri kroky. Toto sa s väčšinou elixírov urobiť nedá, ale s niektorými základnými to ide. Takže teraz jediné, čo musíš urobiť, je zopakovať posledné kroky. Dobre... dobre... a máš to." Otočil sa k Snapovi.

"Takže, aký je verdikt?" spýtal sa a nechal Snapa preskúmať ho.

"Dobrá práca," jednoducho oznámil a trieda zatlieskala.

"Učil som sa od najlepšieho," uškrnul sa Harry. Obrátil sa na študentov. "Viem, že tento predmet je nemožne náročný, ale vy máte vážne šťastie, že máte za svojho majstra elixírov profesora Snapa. Je skvelý a vynalieza všetky tieto zázračné elixíry a pozná ich skrz naskrz a..."

"V poriadku, je čas, aby ste šli, profesor," vážne prehovoril Snape, odtiahol Harryho od žiakov. Keď boli pri dverách, stlmil hlas. "To ťa na to nahovorila Laura, však?"

"Chce, aby si ťa študenti viac vážili," zašepkal Harry. "Ja celkom súhlasím."

"Obed u mňa, dnes?" povedal Snape prakticky nepočuteľným hlasom.

"Skvelé. Uvidíme sa tam," zašepkal Harry, nechcel pokaziť Snapovu osamelú, naštvanú masku bastarda u jeho študentov.

****

O pár mesiacov neskôr pracoval Harry s malou skupinou v Klube duelantov, kým zvyšok trénoval so svojimi partnermi. Stále ho prekvapovalo, aké to bolo populárne. Lockhartov rýchlo skončil po prvom stretnutí. Samozrejme, nedošlo k žiadnym nehodám s obrovskými hadmi či odhalenie, že niekto ovláda hadí jazyk, takže to nikoho nevydesilo.

Zrazu miestnosť nebola plná smiechu a kričaných kúziel, ale naliehavého šepotu.

Harry zvedavo vzhliadol, aby zistil, že sa všetci pozerajú na muža, ktorý práve vstúpil do miestnosti. Uškrnul sa.

"Ach, profesor Snape. Čo vás privádza na náš skromný klub duelantov?" pozdravil muža, ktorý zlovestne zazeral na študentov. Nikdy ako profesor nestratil túto schopnosť, keď chcel, aby jeho študenti presne vedeli, kto to tu má na povel. Tvrdil, že to bol najistejší spôsob, ako si udržať kontrolu. Tiež bol presvedčený, že to buduje charakter študentov a naučí ich to jednať s ľuďmi, ktorých nemajú radi, ale aj tak s nimi musia pracovať. Trval na tom, že ich posilňuje. Harry odhadoval, že ten muž asi mal rád moc, ale nikdy to nepovedal nahlas, minimálne nie jemu.

"Len sa dívam," jednoducho vysvetlil. "Chcel som zistiť, či sa sám zúčastňujete súbojov, ale vidím, že to nie je možné pri tak úbohom výbere protivníkov," pohŕdavo prehlásil Snape. "Pokiaľ by ste nechceli zistiť, či zvládnete niekoho o trošku pokročilejšieho v súbojoch."

Harry pobavene nadvihol obočie. "Je to výzva, profesor?"

"Myslím, že je," odpovedal Snape s nadvihnutým obočím.

Harry sa otočil k triede. "Čo poviete? Má niekto záujem vidieť súboj medzi mnou a profesorom Snapom?" spýtal sa.

Celý klub začal povzbudzovať a dvaja profesori vyliezli na vyvýšené pódium, kde ich všetci mohli vidieť.

"Choď na mňa pomaly, Sev. Ja nie som Gilderoy Lockhart napokon," zažartoval Harry. Snape sa takmer pousmial pred davom, ale včas sa ovládol.

"Na vás by som nikdy nešiel pomaly, profesor Potter."

"Dobré vedieť."

Dvojica sa uklonila a začala súboj. Hoci Harry už viac neovládal bezprútikovú mágiu, rýchlo zistil, že sa jeho tréning fakt vyplatil. Stále dokázal využiť niektoré svoje schopnosti. Plus, po tom čo v tom období tak často so Snapom trénoval, poznal všetky mužove triky.

Dav ochkal a achkal, keď tí dvaja intenzívne bojovali, hoci nepoužívali bolesť spôsobujúce kúzla.

V jednej chvíli sa podarilo Harrymu zmeniť Snapove vlasy na červenozlaté a smial sa tak silno, že mal problém brániť sa protiútoku. Študenti sa úprimne obávali, že ho Snape za to zabije, ale rozosmiali sa úľavou, keď Harry len začal kýchať iskry červeného svetla.  Potom malé, ružové, obláčiky v tvare srdiečok začali prenasledovať Snapa a Harry sa ocitol oblečený v slizolinskej výbave, vrátane vlajky "Slizolin do toho", ktorá sa mu objavila v ruke. Študenti revali smiechom, Snapov habit začal žiariť neónovo a Harry sa prehol smiechom pri štekliacom kúzle.

Nakoniec, keď Harry súhlasil, že zruší chvost, ktorý dal Snapovi, ak on na oplátku zbaví Harryho mačacích uší, dvojica ukončila súboj prímerím. Študenti ohnivo povzbudzovali, až kým ich Snape neumlčal ostrým pohľadom.

Po tomto sa Klubu duelantov začali zúčastňovať všetci študenti.

****

Celebony: ( Jimmi )27.08. 2020 Časť 3/3
Celebony: ( Jimmi )21.08. 2020 Časť 2/3
Celebony: ( Jimmi )18.08. 2020 Časť 1/3