Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vždy budeme mať Paríž


Vyhľadávanie v tejto téme:
  

 


Takže, ďalší preklad. Prvý a základný dôvod jednoducho je, že toto je prvé dramione, ktoré kedy existovalo a celý tento pairing spustilo. Takže si myslím, že aj keď možno jeho čaro vyprchalo, stále si zaslúži preklad už len preto, že je to klasika.  

Okrem toho – počkalo si na mňa. Keď som sa dostala k prekladom, už bola poviedka stiahnutá z netu, nedalo sa k nej dostať.  Samozrejme, že som si zistila top 10 dramione tých čias a pokúšala sa ju nájsť.  V čase prekladu Náramku na ňu nejako prišla reč s Akashou a že sa ju pokúsi vyhrabať v archíve (bavíme sa o roku 2009!) Našla. Do poviedky som vtedy začítala, ale nejak... čo ja viem. Bolo to pomalé, z dlhých odsekov som pochopila naozaj len čosi...  Bolo to úplne iné ako poviedky, ktoré som v tom čase prekladala (možno Her decision je podobne napísané, vtedy som si vravela, že nikdy více), a na rovinu – nechápala som, čo na tom bolo také wow. K tomu ten záver... nemastné, neslané, chcela som náš klasický happyend (že skončia spolu). O závere som nepochybovala, ten názov je z Casablanky, ani tam neskončili spolu. Takže poviedka šla do „šuflíka“. Medzitým som prišla o notebook, s ním aj o zálohy, Akasha sa vypla, poviedka zapadla v pieskoch času. Občas som ju našla na zoznamoch s odporúčaniami, opakovane sa prípomínala z našich zoznamov tu. Pred pár dňami som na ňu náhodou narazila – kukám na ten počet slov – to predsa nebolo také dlhé... kukám na koniec – ehm, ale to predsa takto neskončilo, nie? Podľa všetkého v tej zálohe neboli všetky kapitoly! Táto teória sa musí overiť, no nie?

Alebo možno nastal čas na preklad niečoho pomalého, kde nepreskočí iskra len čo vypadnú z Rokfortu...   netuším do čoho idem, matne si spomínam na hotelovú izbu a nejaké naschvály...  ale na nič viac. Ale na preklad sa teším, hoci opäť – bez záruky dokončenia.

PS. Netuším, či tam niekedy budú stáť s červeným dáždnikom, ale po márnom hľadaní obrázkov toto na mňa vyskočilo. Snáď to Amazon prežije, predávajú ten motív fakt na všetkom.

  PSS. Dĺžka kapitol sa rôzni - od 3 do 20 tisíc slov. Optimum na jednu kapitolu je tak 4-5 tisíc, takže sa bude deliť.  

Melissa D: ( Jimmi )10.03. 2024 8. kapitola 1/2
Melissa D: ( Jimmi )03.03. 2024 7. kapitola 2/2
Melissa D: ( Jimmi )27.02. 2024 Kapitola 7 1/2
Melissa D: ( Jimmi )18.02. 2024 6. kapitola 2/2
Melissa D: ( Jimmi )23.01. 2024 6. kapitola 1/2
Melissa D: ( Jimmi )14.01. 2024 5. kapitola
Melissa D: ( Jimmi )31.12. 2023 4.kapitola
Melissa D: ( Jimmi )25.11. 2023 3. kapitola
Melissa D: ( Jimmi )27.10. 2023 2. kapitola
Melissa D: ( Jimmi )21.10. 2023 1. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.10. 2023 Úvod k poviedke