Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hledání klíče

Kapitola päťdesiatdva

Hledání klíče
Vložené: Jimmi - 26.06. 2021 Téma: Hledání klíče
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola päťdesiatdva

Postavy na obraze umiestnenom na viditeľnom mieste nad krbom sa na neho usmievali. Dve malé deti nadšene mávali. Začali vystrašene a nervózne, ale z nejakého dôvodu Harrymu a Charliemu úplne dôverovali. Rýchlo sa začali správať tak, ako sa na deti v ich veku patrí, doplnené o Carverovu tvrdohlavú náklonnosť k slovu "nie".

Molly a Arthura na ich veľkú radosť takmer okamžite nazvali babičkou a dedkom. Severusovi trvalo trochu dlhšie, kým sa stal starým otcom, a stále si musel pripomínať, že Carver a Erica sa rozprávajú s ním, kedykoľvek to povedali.

Som starý otec.

Severus si masíroval spánky. Nemal ešte ani štyridsať. Bol to úplný šok, keď len pred niekoľkými rokmi zistil, že je otcom. Potom si musel Harry adoptovať dve deti, bez toho, aby kohokoľvek varoval, takmer okamžite po ukončení štúdia na Rokforte, čím sa Severus stal starým otcom.

Kedykoľvek ho Cornelius Fudge uvidel, odmietol sa Severusovi pozrieť do očí a narýchlo sa ospravedlnil, že musí byť rýchlo niekde inde. Po prvom stretnutí sa Severus snažil na muža naraziť ešte niekoľkokrát, aby si vyskúšal jeho reakciu. Fudge sa rozčúlil a okamžite odišiel. Severus sa potešil, ale bol zmätený, kým neuvidel papiere o adopcii Carvera a Eriky, ktoré Fudge podpísal.

Severus každú chvíľu premýšľal, čo presne Harry urobil, aby Fudge tie papiere podpísal a nevypustil tú správu do novín. Trvalo niekoľko mesiacov, kým sa o adopcii dozvedel celý svet, a dovtedy boli Harry a Charlie opäť v Rumunsku.

To zviazanie nebolo takým prekvapením ako adopcia, aspoň nie pre Severusa. Z nejakého dôvodu sa zdalo, že pre väčšinu chrabromilčanov, ktorými bol obklopený, to bolo naopak. Charlie už bol pre Carvera a Eriku v podstate druhým otcom a od bitky sa od Harryho neodtrhol na viac ako hodinu. To zviazanie bolo nevyhnutné.

Samozrejme, oni dvaja úplne porušili tradíciu, keď svojich hostí vôbec nevarovali, nehovoriac o tom, že o tom vopred neinformovali svoje rodiny, ani nezaregistrovali obrad na ministerstve. Severus si bol istý, že o tom vôbec neinformovali ministerstvo. Keďže plánovali žiť v Rumunsku viac než polovicu každého roka, technicky nemuseli o svojom zväzku informovať britské Ministerstvo mágie.

Profesori na Rokforte sa stavili o to, ako dlho bude trvať, kým sa správa dostane do médií. Sinistra a Trelawneyová už boli mimo hry.

Rumunsko bolo pre Harryho najlepším miestom, zhodli sa neochotne všetci, ktorí ho poznali. Dračia kolónia nebola najlepším miestom na výchovu detí, ale vďaka Harryho schopnosti komunikovať s nimi a ich zvláštnemu prijatiu Harryho ako jedného z nich, deťom nehrozilo žiadne nebezpečenstvo. Boli to pravdepodobne najbezpečnejšie batoľatá na svete. Každý, kto by sa im pokúsil ublížiť, by mal po krku nielen veľmi nahnevaného Harryho Pottera, ale aj niekoľko príliš ochranárskych drakov.

Harry sa premiestňoval sem a tam kvôli svojej podivnej práci na ministerstve, stretnutiam s Čarostolcom a záležitostiam rokfortskej Rady školy. Ponúkli mu miesto krátko po tom, čo sa nejakému reportérovi zmienil, že absolvovanie Rokfortu neznamená, že sa ho dianie v škole netýka.

V poslednom čase sa stretával aj s Dracom Malfoyom a usilovne plánovali otvorenie svojej školy. Rokfortský rok sa čoskoro skončí, do konca zostávali už len štyri týždne a čakala ho ďalšia šnúra sobášov vrátane svadby Malfoyovcov a Fawcettovcov. Po medových týždňoch Harry s Dracom rozpošlú pozvánky tridsiatim muklorodeným desaťročným na Britských ostrovoch, aby sa zúčastnili začiatku ďalšieho školského roka.

Deti a Charlie žili takmer výlučne v Rumunsku, hoci všetci trávili aspoň niekoľko dní každý mesiac na Potter manor. Harry sľúbil Molly aj týždeň s deťmi počas leta.

Škola bola pokojnejšia bez triedy Harryho Pottera plnej problémových a neschopných ľudí. Neville Longbottom už nikdy nebude Severusa otravovať, teda aspoň tam, kde sa to počítalo, teda kdekoľvek v blízkosti kotlíka alebo laboratória. Stále síce dochádzalo k výbuchom a roztápaniu kotlov, väčšinou priamo zásluhou Jackieho Gudgeona, ale nič také, čoho bol schopný Longbottom.

Severus bol takmer šokovaný, keď zistil, že mu všetci chýbajú. Nemal diabolské sprisahania, ktoré by musel prekaziť, nemal životy, ktoré by musel zachrániť, nemal Temného pána, ktorého by musel špehovať, mal len nekonečnú zásobu študentov, ktorých mohol učiť tie isté elixíry.

Nudím sa, pristihol sa Severus, že uvažuje.

Stále mal rozpracovaných niekoľko elixírov, ale vypátranie zvyšných smrťožrútov prenechal aurorom. Albus už nemal výhovorku zasahovať do Severusovho života, hoci mu to nebránilo v tom, aby sa o to občas pokúsil.

A keďže Voldemort bol mŕtvy a ministerstvo mu oficiálne odpustilo všetky minulé prehrešky, Severus už nebol tomu starému bláznovi nič dlžný. Podozrieval Harryho, že má na omilostení podiel.

Vzdychol si a zaklonil sa s knihou, ktorú čítal. Harry mu dal kópie všetkých kľúčov od trezorov a voľný prístup k pokladu vedomostí v hromadách a hromadách starobylých zväzkov, ktoré si zhromažďovali rodiny Blackovcov a Potterovcov. Severus už našiel niekoľko elixírov, ktoré sa považovali za stratené, a materiál na desaťročia výskumu... ale z nejakého dôvodu to nestačilo.

Oheň sa rozhorel a sviečky zablikali. Začínal byť unavený, ale denník čarodejníka z trinásteho storočia, ktorý vynašiel regeneračný elixír, bol fascinujúci. Zažmurkal a slová sa mu rozmazali.

Prešlo niekoľko strán, kým si Severus uvedomil, čo číta: "Dočerta!"

Severus obrátil stránky a čítal pozornejšie, teraz už úplne prebudený. Dokončil záznam a zaklapol krehkú knihu na stolík.

"Som prekliaty," oznámil Severus prázdnej izbe.

Severus chvíľu uvažoval, že s tým, čo si prečítal, neurobí vôbec nič. Koniec koncov, neexistovala takmer žiadna šanca, že by tú knihu ešte niekto niekedy čítal. V skutočnosti mohol zabezpečiť, aby nikto nikdy nečítal to, čo práve teraz on.

Ale Harry by mu to nikdy neodpustil. James by mu to nikdy neodpustil. Remus by s najväčšou pravdepodobnosťou zomrel oveľa skôr, keby Severus nekonal. Nebol slepý voči vlkolakovej depresii. Harry ho navštevoval a písal mu, ale Remus bol opäť sám.

Nezáležalo by na tom, že sa to nikdy nedozvie. Severus by to vedel a to poznanie by ho zožieralo, kým by s tým niečo neurobil.

Toľko k môjmu nudnému životu, povedal si Severus.

Odfrkol si. Došlo mu to. Ten človek ho trápil celý život a bude ho trápiť, kým Severus nezomrie.

Jeho kalendár visel pri stole v pracovni. Zostávali tri dni do chvíle, keď mal prísť na Potter manor, aby strávil deň s Harrym, Charliem a, ako si Severus opäť pripomenul, so svojimi vnúčatami. A Merlin im pomáhal, Ginny Weasleyová už pod Severusovým dohľadom začala pripravovať elixír, aby sa rodina rozrástla. Plánovali, že elixír dokončia do týždňa, a potom si ho Ginny vezme a bude s nimi rok žiť na Potter manor a začne študovať, aby sa stala aurorom. Prvý rok sa učia iba v triede, väčšinou iba zložité zákony čarodejníckej spoločnosti.

Tri dni. Bol by to dostatočný čas na to, aby zistil, či tam nie sú nejaké ďalšie informácie, ktoré by mu pomohli, teraz, keď mal niečo konkrétne, čo by mohol hľadať. Začal si robiť zoznamy a konzultovať rôzne knihy vo svojich komnatách. Prezrel si súpisy Snapeovho, Potterovho a Blackovho trezoru a poslal odkaz Dracovi Malfoyovi so žiadosťou o prístup do malfoyovskej knižnice. Potrebný bude aj výlet do Alexandrie.

Napriek téme svojej práce sa Severus pristihol, že začína byť vzrušený. Opäť mal pred sebou projekt, na ktorom musel pracovať, tajnú prácu, ktorá sa pred ním črtala. Neexistoval spôsob, ako by sa to, o čom uvažoval, mohlo dostať na verejnosť. Ak už z iného dôvodu nie, tak preto, že neúspech by vlkolaka zabil. Bez ohľadu na Harryho reakciu na takúto udalosť Severus zistil, že sa bojí nevyhnutného. Po všetkých tých rokoch žartov, strachu a tvrdohlavého nepriateľstva bol Remus Lupin jeho priateľom.

Osud bol niekedy ironická mrcha.

Tri dni Severus takmer nespal. Ignoroval svojich kolegov a štekal na svojich študentov. Albus naňho neúnavne žmurkal a Severus sa v odpovedi uškŕňal.

Severus Snape bol opäť sám sebou.

***

"Otec!" Harry ho pevne objal, keď vyšiel od krbu.

Bolo to postupné, ale Harry sa dokázal kontaktovať s čoraz väčším počtom ľudí. Jeho zblíženie s Charliem bolo prvým veľkým krokom. Červenovlasý dračí krotiteľ poskytoval uzemnenie pre Harryho empatiu a magické vnímanie, vďaka čomu si Harry dokázal udržať dostatočné zábrany.

Čo sa týka ďalšieho uzdravenia, ktoré Harry potreboval, veľký podiel zohral čas. Nemalú úlohu v tom mali aj Carver a Erika, vďaka ktorým sa Harry mal na čo sústrediť.

Severus opätoval objatie a spomenul si na časy, keď sa nemohol priblížiť k synovi bez toho, aby to u neho nevyvolalo myknutie.

"Dobré ráno, Harry."

Scéna v kuchyni Potter manoru, kde rodina často jedávala napriek nesúhlasu škriatkov, bola útulná a milá. Charlie mal Carvera v detskej sedačke a Eriku vo vysokej stoličke. Obe deti sa kŕmili samy, hoci pri tom vytvárali dosť neporiadku. Charlie jedol svoje vlastné raňajky, pričom medzi sústami švihal prútikom, aby po deťoch upratal.

"Dedko!" Carver radostne oznámil, že napriek tomu, že má plné ústa palacinky.

Erika sa na sedadle zvrtla, aby ho videla, a zoširoka sa usmiala: "Dedko!"

Severus ich oboch pobozkal na hlávku a posadil sa mimo dosahu väčšiny raňajkového neporiadku. Harry sa posadil vedľa neho a škriatok im priniesol kávu pre Harryho a čaj pre Severusa.

"Už vyzeráš lepšie," povedal Harry ticho.

"A cíti sa lepšie," dodal Charlie. Severus sa nenamáhal premýšľať nad tým, ako to začul. Tí dvaja mali voči sebe vyvinutý neuveriteľné vnímanie. Severus by sa nečudoval, keby sa u nich vyvinula telepatia.

"Som v poriadku," nadvihol Severus obočie.

Harry otočil hlavu a Charlie zdvihol zrak. Vymenili si pohľad a usmiali sa na seba.

"Sú veci, ktoré sú v poriadku," povedal Harry vševediaco, "a potom sú veci, ktoré sú v poriadku."

Charlie sa uškrnul: "Akoby Harryho definícia 'v poriadku' mohla zahŕňať krvácanie z viacerých miest a niekoľko zlomených kostí."

Harry prevrátil oči a vrhol krátky pohľad na stôl. "Vieš, čo myslím."

"Poviem vám to neskôr," sľúbil Severus.

Harrymu sa rozžiarili oči, jeho podozrenie sa potvrdilo. "Ha! Mal som pravdu! No tak, oci, povedz mi to hneď."

Severus sa len usmial na ten šteniatkový pohľad, ktorý Harry obrátil jeho smerom. Bol takmer totožný s tým, ktorý používal James, aby dosiahol svoje... a Severus mu podľahol len vtedy, keď Jamesovo bolo aj to, čo Severus chcel, čo bolo často.

"Budeš musieť počkať," povedal Severus synovi, ktorý sa uškrnul, akoby mal päť rokov, a nie takmer devätnásť. "Tak čo si mi chcel dnes ukázať?"

Trucovanie zmizlo a Harrymu sa rozžiarili oči. Severusa takmer rozhodilo, ako šťastne Harry vyzeral. V smaragdových očiach nebol ani náznak depresie či temnoty.

"Vrátime sa na obed, Charlie," povedal Harry svojmu partnerovi, ktorý mal plné ruky práce s tým, aby zabránil Erike vyzdobiť izbu zvyškami raňajok. Podľa toho, ako Harry a Charlie reagovali, to bola pri jedle úplne normálna udalosť.

"Dobre," Charlie prútikom nechal zmiznúť zvyšky jedla a privolal plyšové zvieratko, aby dievčatko zabavil, "teraz si na rade ty." Potom musel získať ďalšie plyšové zvieratko pre Carvera, keď si chlapec uvedomil, že jeho sestra jedno má a on nie.

Harry prešiel na druhý koniec stola a pobozkal svoju rodinu na rozlúčku. Erika aj Carver hlasno zatlieskali, keď sa Harry s Charliem pobozkali, a Severus mal problém udržať pobavenie.

Severus zdvihol obočie pri synovej začervenanej tvári: "Boli na priveľa svadbách. Tlieskajú, keď sa nejaký pár pobozká."

"Človek by si myslel, že ich už budú bolieť ruky," poznamenal Charlie s úsmevom, čo spôsobilo, že Harry sa začervenal silnejším odtieňom červenej.

"Pripravený?" spýtal sa Harry. Severus prikývol a pocítil, ako ho Harry premiestňuje. Nebolo to také isté ako asistované premiestňovanie, ale oveľa príjemnejšie, s mierne teplým mravenčením.

Ocitli sa pred veľkým sídlom v tudorovskom štýle. Harry mu takmer poskakoval po boku a Severus si dal načas, aby si stavbu prezrel. Nápis nad hlavnými dverami mu napovedal, prečo tam je, ale niečo mu na tom nesedelo. Ochrany na pozemku boli príliš silné.

ROKFORTSKÁ PRÍPRAVNÁ AKADÉMIA

"Čí to bol dom?" Severus sa spýtal s malým úsmevom. Harry odmietol kohokoľvek pustiť k budove, kým ju s Dracom nepovažovali za pripravenú.

"Patrilo to Blackovcom," usmial sa Harry. "Draco preskúmal všetky nehnuteľnosti, ktoré sme obaja mali, teda tie, ku ktorým sa mohol dostať, a táto bola najvhodnejšia. Myslím, že sa mu páčila aj irónia vyučovania muklov na pozemku Blackov."

"Nepochybne sa Belletrix obracia v hrobe." Severus sa s Harrym podelil o úškrn, výraz, ktorý v Harrym prebúdzal Snapea. Severusa vôbec neprekvapilo, keď sa dozvedel, že ju napokon zabil Longbottom, hoci nečakal, že sa zvyčajne plachý chrabromilčan naučí vražednú kliatbu.

"Spolu s jej tetou a strýkom, jej manželom a švagrom," dodal Harry a vrátil sa mu tak len náznak temnoty, ktorá sužovala jeho život. S obvyklou chrabromilskou tvrdohlavosťou to Harry zo seba striasol, usmial sa a viedol Severusa dovnútra domu.

Obišli celú budovu. Tanečná sála bola prerobená na poslucháreň, ktorá bude slúžiť aj ako banketová miestnosť na väčšie stretnutia. Boli tu triedy, žiarivo vyzdobené a pripravené pre študentov. Niekoľko spální bolo pripravených pre učiteľov, ktorí by chceli prenocovať. Harry ho zaviedol k posledným dverám.

"Moja pracovňa," oznámil Harry, keď otvoril dvere a gestom ukázal Severusovi, aby vstúpil.

Ten sa na prahu zastavil: "To si neurobil. Prosím ťa, povedz mi, že je to obyčajný portrét, Harry."

"Severus!" privítal ho portrét a Severus zastonal.

"Znamená konvencia niečo pre niektorého z vás?" Severus sa podráždene spýtal.

"Ale no tak Severus...," začal portrét.

"Albus," odsekol Severus, "ako portrét sa mi nemáš čím vyhrážať, nemôžeš mi nútiť žiadne pekelné citrónové bombóny, a už vôbec nie si môj šéf." Harry sa pri vchode do svojej kancelárie rozosmial. "Nechápem, v čom je táto situácia vtipná."

"Hádaš sa s portrétom!" Harry podotkol. "Skutočný Albus je od nás vzdialený len na jednu cestu letaxom."

"Čo ťa posadlo...," začal Severus svoju prednášku, ale Harry ho prerušil.

"James a Lily museli aktivovať svoje portréty ešte pred útokom na manor," vysvetlil Harry pokojne a vôbec ho nerozhodila frustrácia, ktorá musela zo Severusa sršať. "Zaujímalo nás, aký to malo na nich účinok, a ich portréty to nedokázali vysvetliť, tak sme sa rozhodli vyskúšať to sami. Došlo mi, že Albus je už trochu blázon..."

"Harry!" namietol portrét.

Harry nad tým mávol rukou a pokračoval, jeho krok nebol ovplyvnený: "... takže ak by sa mu aktivovanie portrétu pohralo s mysľou, nikto by si to nevšimol."

Severus si nemohol pomôcť, ale súhlasil s logikou použitia Albusa ako testovacieho objektu a zaujal ho Harryho pokojný spôsob, keď to vysvetľoval s Albusom, alebo aspoň s jeho portrétom, ktorý tam bol.

"A to všetko si povedal Albusovi?" spýtal sa.

"Súhlasil." Harry prikývol.

"To je pravda, súhlasil som," vložil sa do toho portrét Albusa.

"Samozrejme, nahradil som jeho rozveseľujúce citrónové bonbóny bonbónmi, ktoré dvojčatá napustili Bezstarostným obsahom." Harry sa na portrét usmial.

"To veľa vysvetľuje," povedal pokojne portrét Albusa a jeho portrétové ja si vytiahlo z habitu citrónový bonbón a strčilo si ju do úst.

Severus pokrútil hlavou. Bezstarostný obsah nielenže robil toho, kto si odvar vzal, pomerne šťastným, ale aj mierne otvoreným návrhom. Len dúfal, že ho dvojčatá nepredávajú. Bol to potenciál na katastrofu. Stačilo, že sa Harry rozhodol začať dávať Albusovi ochutnať jeho vlastnú medicínu.

"Tak prečo sú tu také silné ochrany?" spýtal sa bez okolkov Severus.

"No, budem tu pravidelne." Severus len zdvihol jedno obočie a Harry si povzdychol, keď videl, že jeho otec mu to vysvetlenie nezožerie. "Vieš, že Draco je teraz v Ráde a že na Grimmauldovom námestí býva trochu tesno." Severus varovne prikývol. "Všetci naši učitelia sú členmi Rádu. Najvyššie položené spálne sú pre členov, ktorí ich potrebujú, a podkrovie nie je na stretnutia zamestnancov. Je určená na stretnutia členov Rádu."

"A nebude vôbec nezvyčajné, ak sem prídu členovia personálu Rokfortu, alebo niekto z Weasleyovcov, alebo množstvo iných ľudí," pokračoval Severus a pokrútil hlavou. Iba Albus a Harry by vytvorili školu, ktorá by bola zároveň miestom tajných stretnutí podzemnej organizácie.

"A ktokoľvek z nich môže komunikovať s Albusom prostredníctvom, no... Albusa tu," vysvetlil Harry samoľúbo.

"Vedia o sebe navzájom?" Severusovi sa pri tých súvislostiach zatočila hlava.

Harry sa zamračil: "Nie celkom. Môžu si navzájom získavať pozornosť a komunikovať, ale nie je to tak, že by nás Albus teraz mohol sledovať z Rokfortu."

"Vďaka Merlinovi za malé láskavosti," zavrčal Severus. "Prosím ťa, povedz mi, že si mal dosť rozumu na to, aby si nevytvoril svoj portrét."

Harry pokrútil hlavou: "V žiadnom prípade. Nechcem prísť o rozum."

"Pozdravuj svoj náprotivok," povedal Severus portrétu, ktorý naňho len žmurkol, keď odchádzal z miestnosti. Ako to, že portrét žmurká?

Harry ho viedol späť von a Severus sledoval, ako zakláňa hlavu a naťahuje sa v neskorom rannom slnku. Vzhľadom na zmeny v Harryho vlastnej fyziológii, keď si ho adoptoval jeho drak, mal Severus niekoľko obáv o deti, ktoré Harry splodí. Mohol by im len odovzdať ochranu od svojej dračej matky, alebo by sa mohlo stať niečo úplne nové. Severus nemal rád neznáme.

"Myslím, že obed bude dnes vonku," poznamenal Harry predtým, ako sa natiahol k otcovi.

"Ľahšie sa to upratuje?" Bolo trochu nepríjemné začať vetu na jednej strane krajiny a skončiť na druhej, ale Severus to už urobil toľkokrát, že to nedal najavo.

Harry sa usmial: "Je to tak. Ja sa jednoducho nemôžem nabažiť slnka. O chvíľu sa vrátim."

Harry sa premenil a v okamihu zmizol. Severus z Charlieho listov vedel, že Harry stále trávi malú časť každého dňa ako fénix. Vedel, že Charlieho to nezaujíma, ale Severus nedokázal zastaviť kúsok strachu, ktorý sa mu vkradol do srdca zakaždým, keď Harry nadobudol svoju vtáčiu podobu. Čo ak to bolo naposledy?

Fénix sa vrátil s Carverom a Erikou a položil ich Severusovi k nohám. Obe batoľatá sa naňho usmiali a Severus prehltol svoju dôstojnosť a zložil sa, aby si sadol na zem k vnúčatám. Zdalo sa, že ich vôbec neznepokojuje, že ich otec je vták, aspoň na krátky čas.

Fénix nad nimi preletel v kruhu a potom sa kĺzavým letom vrátil do vnútra panstva. Keď sa vrátil, mal v pazúroch košík s niečím, čo bol pravdepodobne obed, a ďalší veľký vták ho nasledoval. Oba pristáli vedľa Severusa.

Severus sa len trochu venoval deťom, ktoré si veselo štebotali a trhali trávu, zatiaľ čo on skúmal vtáka. Bol to nejaký druh jastraba, usúdil Severus, hoci jeho perie bolo o čosi červenšie, ako kedy videl...

Pozrel sa pozornejšie. Perie bolo strakaté, akoby s pehami. Fénix sa pritúlil k jastrabovi, ktorý bol len o niečo menší.

"Charlie?"

S tichým "prásk" sa namiesto dvoch vtákov objavili Harry s Charliem. "Hovoril som ti, že mu robím spoločnosť."

"Zaregistroval si sa?" spýtal sa Severus a čudoval sa, ako mu tento vývoj mohol uniknúť.

Charlie prikývol a zlomyseľne sa usmial, čím si spomenul na dvojčatá: "Len minulý týždeň. Už je to trochu dlhšie, ale odvtedy sme tu prvýkrát, alebo aspoň ja som tu prvýkrát."

"Kto chce obed?"

Nastalo takmer pandemonium, keď dve hladné batoľatá opustili svoju kopu vyhrabanej trávy, aby sa dostali k jedlu. Charlie na ich ruky vrhol čistiace kúzla, zatiaľ čo Harry vylovil sendviče a škatule s džúsom, čo bola muklovská vec, ktorá mala pre malé deti celkom zmysel.

"Tak čo mi chceš povedať?" Harry sa opäť spýtal Severusa. Chlapec, ktorý prežil, teraz už Muž, ktorý zabil Vy viete koho, sedel pohodlne na zemi s dvoma deťmi takmer na kolenách. Severus neustále žasol nad tým, že Harry je taký dobrý rodič napriek tomu, že z vlastného detstva nemá nič, čo by mohol nasledovať. S láskou ich pozoroval a želal si, aby mal možnosť vychovávať Harryho.

"Harry," pri vážnosti jeho tónu Harry zdvihol hlavu a Severus si všimol, že Charlie urobil to isté, hoci všetku pozornosť venoval synovi, "nemyslím si, že Black je mŕtvy."

KONIEC

Existuje aj prequel: Vypusťte vlkov

A pokračovanie zatiaľ bez názvu

-oOo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-oo-o-

 

-oOo-

AP: Nasledujúca kapitola je dodatok, nie epilóg, a určite stojí za prečítanie.

-oOo-

PP: Fakt som až v tejto chvíli zistila, že to má pokračovanie.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 06.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Kapitola päťdesiatdva Od: denice - 12.01. 2022
Uf, tak jsem během pár večerů zhltla druhý díl, abych se podle slibu mohla vrhnout na třetí. Jak jsem si zpočátku myslela, že první díl je lepší a tohle jen slabší odvar, když jsem si příběh teď přečetla vcelku, moc se mi líbil. Skvělý táta (a děda!) Severus, zachráněný Remus, všichni Weasleyovi a samozřejmě úžasný fénix Harry s dračí krví a Charlie, který je tu zcela mimořádný. Asi nemusím psát, jak moc se těším na Siriuse a jeho reakce na aktuální stav věcí, že? Jimmi, naše vrchní čarodějko, moc děkuji za dokončení příběhu, hluboce si vážím tvé práce, kterou jsi na příběhu odvedla - a to při tolika jiných překladech a technických záležitostech, kterým ani nerozumím, takže jen odhaduji, co času a námahy tě stály. Ještě jednou děkuji!

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: ZakNikolas - 18.10. 2021
Povídka byla krásná, jsem ráda, že jsem tady na ní narazila. ALE ten konec byl docela zvláštní, vím,že je to povídka, tudíž fikce, ale konec mi přišel strašně rychlý a na to jak Harry zle reagoval jenom na tu drobnost, že ho má Charlie rád mi přišlo docela nesmyslné, aby si adoptoval děti a ještě dvojčata. Sám je psychicky zaseklý. Nesnese kromě od Charlieho dotyk a chce se starat o děti. Jde poznat, že to autor chtěl už useknout. Takže i když mám ráda velmi dlouhé povídky, když jsou takhle dobré, je asi lepší, když to autorka utla. Ale jsem docela zvědavá, co s tím Siriusem. xD Děkuji všem, co se podíleli na překladu a umožnili mi tak si to přečíst xD.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Jacomo - 28.06. 2021
Krásná kapitola ve stylu "... a žili šťastně až do smrti". A ze Severuse je dedko - to budu taky muset nejdřív vydýchat :-)) Nicméně všichni si ty šťastné dny zaslouží, po té hrůze, kterou prožili. Ovšem zpráva na konci je dobrá bomba. Docela by mě zajímalo, co s tím autorka vyvedla. Možná se přihlásím o originál a přečtu si to - tuším, že jsi říkala, že to překládat nebudeš. Každopádně ti, Jimmi, moc, moc děkuju za dokončení tohoto překladu, jsem moc ráda, že jsem měla příležitost si to přečíst v tvém jedinečném podání. A další díky patří ještě dodatečně Elze, že pro nás tuhle povídku objevila.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: zuzule - 28.06. 2021
To sem cekala spis lecbu vlkodlactvi, nez to, ze Sirius mozna zije... Moc diky!

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: samba - 27.06. 2021
Velmi děkuji za překlad, neskutečný fofr. Pár let nic, někdy něco a pak neskutečná nálož. Poslední kapitoly plynuly v klidném duchu, všechno se uspořádalo, zklidnilo, urovnalo. Já ten dojem mám celou dobu, co se týká pokračování, velmi intenzivní pocit, že to je psáno na začátku překladu. Ale po tom co jsem viděla, jak je povídka opuštěná ani by mě nenapadlo doufat v další překlad. Pokud ovšem to nemá být překvapení a důvod zneviditelnění čekárny :) To by mě opravdu mile překvapilo, ještě tak pokračování Kamene manželství, ale tam jsem naprostý pesimista. Ještě jednou děkuji
Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Jimmi - 27.06. 2021
Jo, je to písané na začiatku, dokonca s plánovaným názvom... ale keď si ho niekto neprečíta, tak ho skoro vystrie... resp. obleje studený pot. Tá poviedka sa mi totiž dostala pod kožu a rada by som vedela, ako to skončilo, ale už i prečítať ten originál je moc... Odohráva sa to, keď ten ich syn nastupuje na Rokfort alebo na tú prípravku... viac som nepobrala. Ale dobre to skončí. A nie, určite je tým prekvapením dramionka... takže nie. Ja mám rozprekladané vlastné veci... Ďakujem za všetko
Re: Kapitola päťdesiatdva Od: samba - 27.06. 2021
To jsem ráda, že jsem se nemýlila, tak třeba někdy :)) Já Dramionky čtu občas, a Snamionky už vůbec ne, to mi zas nesedí pár. Mám ráda humor nebo povídky typu Dudleyho vzpomínky, Albus a Rok jezevce, Severitus, slash. Tohle píšu proto aby jsi věděla proč nekomentuji ostatní překlady, protože je nečtu. Přesto je to tady pro mě takové útočiště a strašně ráda sem chodím, buď mrknout co je nového, nebo si připomenout staré překlady. Velmi děkuji za čas, co jsi věnovala něčemu co ani nebylo pro tebe v plánu. Knihy mají být dovyprávěny.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Monie2 - 26.06. 2021
Moc moc děkuji za přeložení této povídky, byla jiná než ostatní a jsem ráda že jsem si přečetla, dělala mi společnost při mnoha večerech. Jste úžasní, kolik energie do překladu vkladate. Přísun kapitolu byl opravdu expresní. Moc si vážím vaší práce.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: lenus - 26.06. 2021
Jimmi, ďakujem ti najmocmoc za preklad, uzila som si to "Boli na priveľa svadbách. Tlieskajú, keď sa nejaký pár pobozká." - to bol hit tejto kapitoly a ešte rozhovor s portrétom albusa :) A Sirius živý?? Ja že vylieči remusa, toto som necakala… ešte raz vďaka :)

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: sisi - 26.06. 2021
To, co s chystá udělat Ginny je v rozporu s mravním kodexem, v kouzelnické řeči bych to vyjádřila jako zapomenutou černou magii, ale na druhou stranu, třeba by tímto skutkem mohla vyvážit jiné kouzlo, návrat Siriuse Blacka? V tom případě jde o obětování panny, něčeho čistého až nedotknutelného za něco proklatě černého, nechtěného, nebo něco podobného, ne? Dělám si legraci, snad to nebude nutné hnát do těchto krajností, kouzel kolem nás je i v našem světě dost a dost a ne všechna narušují běh světa tak moc, aby kvůli nim byla prolita krev neviňátek. (doufám) Děkuji za překlad, Jsem ráda, že Harry má co dělat, že Draco pomáhá kde může a společně udělali nádhernou školu. Jen jsem nepochopila, jestli je to denní škola, nebo tam bude i internát pro děti z velké dálky, protože jde o ty děti, které Harry našel a jsou u mudlovských rodin, takže by se museli do školy přemisťovat, pokud nebudou mít přístup k letaxové síti? Jo, kterej z těch dvou přesunul podzemní hnutí FŘ do podkroví? Takový underground je pěkně vysluněné místo obzvlášť tedy ve viktoriánském sídle.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Claire - 26.06. 2021
Vážně konec dílu? Ne, že by všechno bylo uzavřeno, objasněno - ale tak něco tak asi muselo zůstat - čím by autorka nakrmila další díl, opět o šarmantních dvaapadesáti kapitolách? Někteří jedinci prostě nejsou troškaři... A co ty, Jimmi, jak jsi na tom s troškařením? Láká díl tři či neláká? Vážně jen zvědavost, nerýpu. Naopak ti chci poděkovat za obětavost a úsilí, s nimiž si se ujala opuštěné rozdělané věci a v expresním termínu ji dokončila. Zejména když máš rozpřekládáno ještě na několika dalších "stavech", v tomto jsi absolutně bezkonkurenční a nedostižitelná. Když k tomu přidáme veškerou technicko-organizační činnost kolem těchto stránek... nemáš čistě náhodou diagnostikovánu insomnii? Vždyť to vše je téměř nestíhatelné... Incestní bonbónek raději řešit nebudu, vadí zjevně více čtenářkám...říkám si, každý autor má právo na uměleckou licenci a někteří si zřejmě moc nelámou hlavu s etickou stránkou... Nic, huš, pryč od to.. Ještě jednou převeliký dík, Jimmi.
Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Jimmi - 27.06. 2021
Bohužiaľ sa už nedajú zistiť pôvodné reakcie... ale geneticky by deti nemali mať s Ginny nič spoločné, ten Snapov elixír je nejaký špeciálny. Jo, láka, ale nemôžem. Nie po dnešnom rozhodnutí o ďalšej 300 tisícovke... A mám pocit, že nič nestíham... ani v práci, ani doma... Ďakujem za podporu

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: weras - 26.06. 2021
Trochu jsem doufala,že to třeba bude lék na lykantropii,ale toto je také bomba. Už ten poslední díl jsem přemýšlela,co se ještě může stát a ejhle,Sirius by se třeba mohl vrátit. Ještě jedna kapitola,tak doufám,že tam bude informace,jestli se to povedlo a co se jim narodilo.Potom už nic nebude chybět. Velký dík za překlad!!
Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Jimmi - 26.06. 2021
Ahoj, nechcem ťa sklamať, ale toto je koniec. Zostáva ešte ďalších 52 kapitol z tretieho dielu.

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: kakostka - 26.06. 2021
Elka vystihla to, co mi vadilo v minule kapitole, Ginny bude mit dite s bratrem a Harrym. Ok, v Egypte se to taky delo, v nasi kulture to neni obvykle. ps omlouvam se za otazniky, vlozil se misto smajliku, dam si na to pozor.
Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Jimmi - 26.06. 2021
Niekde tam bolo, že ten lektvar spôsobí to, že to bude čisto dieťa Harryho s Charliem. Že ho Snape nejako upravil, asi to predtým bolo inak. Viac teraz nestíham

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: Elka_Sammi - 26.06. 2021
Nějak mi nejde na rozum, že by Ginny měla dítě se svým bratrem ????

Re: Kapitola päťdesiatdva Od: kakostka - 26.06. 2021
Mila Jimmi, dekuju, ????, hezka kapitola sagy. Severus se proste zabavi aby nevysel ze cviku... a poedni veta? to je tecka za mega pribehem ????. dava nadeji a s Harryho citem pro magii je mozne, ze se Sirius vrati. dekuju za usili, ktere si venovala dokonceni pribehu, jsi uzasna. Tesim se, jak si to prectu cele ps. jak se autorce povedlo schovat pokracovani?

Prehľad článkov k tejto téme:

sarini: ( Jimmi )27.06. 2021Kapitola pätdesiattri (Záver)
sarini: ( Jimmi )26.06. 2021Kapitola päťdesiatdva
sarini: ( Jimmi )25.06. 2021Kapitola päťdesiatjeden
sarini: ( Jimmi )24.06. 2021Kapitola päťdesiata
sarini: ( Jimmi )23.06. 2021Kapitola štyridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )22.06. 2021Kapitola štyridsaťosem
sarini: ( Jimmi )21.06. 2021Kapitola štyridsaťsedem
sarini: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola štyridsaťšesť
sarini: ( Jimmi )13.06. 2021Kapitola štyridsaťpäť
sarini: ( Jimmi )11.06. 2021Kapitola štyridsaťštyri
sarini: ( Jimmi )10.06. 2021Kapitola štyridsaťtri
sarini: ( Jimmi )09.06. 2021Kapitola štyridsaťdva
sarini: ( Jimmi )06.06. 2021Kapitola štyridsaťjeden
sarini: ( Jimmi )04.06. 2021Kapitola štyridsať
sarini: ( Jimmi )02.06. 2021Kapitola tridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )01.06. 2021Kapitola tridsaťosem
sarini: ( Online Preklady )31.05. 2021Kapitola sedmatřicátá
sarini: ( Online preklady )01.05. 2021Kapitola šestatřicátá
sarini: ( online preklady )30.06. 2019Kapitola pětatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.06. 2019Kapitola čtyřiatřicátá
sarini: ( Online preklady )09.06. 2019Kapitola třiatřicátá
sarini: ( Online preklady )12.05. 2019Kapitola dvaatřicátá
sarini: ( Online preklady )11.02. 2018Kapitola jedenatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.09. 2017Kapitola třicátá
sarini: ( Online překlady )19.08. 2017Kapitola devětadvacátá
sarini: ( Online překlady )08.08. 2017Kapitola osmadvacátá
sarini: ( arabeska )18.03. 2017Pokračování překladu
sarini: ( Elza )25.09. 2015Kapitola sedmadvacátá
sarini: ( Elza )16.08. 2015Kapitola šestadvacátá
sarini: ( Elza )07.10. 2014Kapitola pětadvacátá
sarini: ( Elza )07.08. 2014Kapitola čtyřiadvacátá
sarini: ( Elza )21.07. 2014Kapitola třiadvacátá
sarini: ( Elza )13.07. 2014Kapitola dvaadvacátá
sarini: ( Elza )06.07. 2014Kapitola jedenadvacátá
sarini: ( Elza )29.06. 2014Kapitola dvacátá
sarini: ( Elza )22.06. 2014Kapitola devatenáctá
sarini: ( Elza )15.10. 2013Kapitola osmnáctá
sarini: ( Elza )29.09. 2013Kapitola sedmnáctá
sarini: ( Elza )23.09. 2013Kapitola šestnáctá
sarini: ( Elza )07.09. 2013Kapitola patnáctá
sarini: ( Elza )29.07. 2013Kapitola čtrnáctá
sarini: ( Elza )20.04. 2013Kapitola třináctá
sarini: ( Elza )12.04. 2013Kapitola dvanáctá
sarini: ( Elza )25.02. 2013Kapitola jedenáctá
sarini: ( Elza )16.02. 2013Kapitola desátá
sarini: ( Elza )19.01. 2013Kapitola devátá
sarini: ( Elza )13.01. 2013Kapitola osmá
sarini: ( Elza )30.11. 2012Kapitola sedmá
sarini: ( Elza )23.11. 2012Kapitola šestá
sarini: ( Elza )16.11. 2012Kapitola pátá
sarini: ( Elza )09.11. 2012Kapitola čtvrtá
sarini: ( Elza )02.11. 2012Kapitola třetí
sarini: ( Elza )05.10. 2012Kapitola druhá
sarini: ( Elza )28.09. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Elza )15.08. 2012Úvodník