Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Averzia voči zmene


Vyhľadávanie v tejto téme:
  

 


Na tomto webe sa prestali dramionky komentovať, možno je chyba vo výbere, v kvalite prekladu, netuším. Nevyžadujem komentáre, chcela som po vás tú vec s reklamou ako poďakovanie, ale keď ani to nefunguje, tak ohlasujem preklad, ktorý neviem, či dokončím a neviem ako rýchlo budem prekladať. Po toľkých rokoch som sa rozhodla upísať sa k  prekladom, ktoré niečo znamenajú pre mňa samotnú. Nemusia sa páčiť, mohlo to tu už byť stokrát lepšie, ale pre mňa osobne tieto poviedky znamenajú návrat na samý začiatok a pokus o zistenie, ako ďaleko som sa posunula. Toto je jedna z nich.   



Takže, čože je toto za poviedku?  Vychádzala v roku 2007/2008 a chýbalo niekoľko kapitol do dokončenia, keď som ju objavila. Áno, niekto sa začítal do nedokončeného diela (ach, tie naivné začiatky). Čakala som a hltala každú ďalšiu kapitolu, písala si s autorkou, už dopredu som pýtala súhlas... až kým... 


Taktiež je to jedna z tých poviedok, na ktoré som nikdy nezabudla. Bola skôr ako Isolation a skôr ako všetky podobné poviedky. Určite nebola na túto tému prvá, ale bola to moja prvá „prefektská“. Niektoré scény (hlavne z Rádu) neviem dostať či na ne zabudnúť ani po celom tom dlhom čase. Môj pohľad na Molly už nikdy nebol rovnaký a napriek potom filmu, iným poviedkam, toto je Molly, ktorá sa mi vryla do pamäte. Bola som rozhodnutá preložiť to, až kým to autorka nedokončila. Potom pochopíte, prečo som to vtedy nemohla preložiť. Pre moju romantickú dušičku to bola liečba šokom. Možno aj kvôli mne napísala alternatívny koniec. Lenže súčasne písala pokračovanie, ktoré bolo v tom čase na mňa príliš temné. Po rokoch som zistila, že aj k nemu musela napísať ďalší diel (akési ukončenie), lebo ju čitatelia išli roztrhať v zuboch. Oba ďalšie diely sú výborné, len v tom čase nepreložiteľné - nie so slovnou zásobou z tej doby. Ale keďže som neskôr dala Gravidy s jej verziou Hnutia odporu, tak som si povedala, že to tentoraz skúsim.  Alebo skončíme s alternatívnym koncom. Hm, viem, že nie, je to príliš dobré... Inak, autorku som mala uloženú ako Melissu (aj sa tak v nejakej kapitole podpisuje, čo som zazrela), jej súčasný nick mi vôbec nebol povedomý a hlavne ma zarazil nízky počet komentárov. Táto poviedka je snáď na všetkých top dramione zoznamoch z tej doby. 

Znova som ju nečítala, to by ma odradilo od prekladu, takže sa sama nechám prekvapiť. Nemala ísť tak skoro von, ale ako k prvej sa mi k nej podarilo nájsť obrázky na banner. 

Po dvoch mesiacoch programovania - máme nový admin, ale to nevidíte - sa na preklad celkom teším - ja viem, najprv musím dokončiť iné veci. Ale pravidlo dokončenia pri tejto poviedke neplatí. Vlastne už u mňa neplatí pri ničom. Boli ste varovaní :)








 

 

Misdemeanor1331: ( Jimmi )10.11. 2023 6. Sladká pomsta
Misdemeanor1331: ( Jimmi )20.10. 2023 5. Letné podozrenia
Misdemeanor1331: ( Jimmi )20.10. 2023 4. Machiavellistický začiatok
Misdemeanor1331: ( Jimmi )13.10. 2023 3. Váhavé prijatie
Misdemeanor1331: ( Jimmi )13.10. 2023 2. Príchod domov
Misdemeanor1331: ( Jimmi )13.10. 2023 1. Odchod
m_mcgonagall_65: ( Jimmi )06.10. 2023 Úvod k poviedke